Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. november 23. 16:53 Vállalat

A csőd szélén áll egy Budapestre is repülő légitársaság

A szorosabb szövetségről, illetve a felvásárlásról tárgyal a Virgin Atlantic a Flybe-val, miután az utóbbi, súlyosan pénzszűkében lévő légitársaság nemrég nyilvánosságra hozta, hogy befektetőt keres.

A Budapest és London Southend között is repülő Flybe múlt hónapban közölte, hogy a teljes éves vesztesége elérheti a 22 millió fontot (mintegy 8 milliárd forint), a magasabb üzemanyagárak, a gyengülő font és a visszaeső kereslet miatt. A társaság részvényei március óta elvesztették értékük háromnegyedét.

A BBC-nek egy légi ipari szakértő azt mondta, hogy a Virgin Atlanticet leginkább a Flybe értékes leszállási jogai vonzhatják, különös tekintettel a rendkívül zsúfolt londoni Heathrow-ra. Ezeket valószínűleg a Flybe felvásárlásán keresztül lehet a legolcsóbban megszerezni. Ezen kívül szintén értékesek lehetnek azok a rövid távú Flybe-járatok, amelyek a Virgin Atlantic hosszú távú járataira hordhatják rá az utasokat.

A múltját 1979-ig visszavezető, alapvetően regionális légitársaságnak számító Flybe 78 gépet üzemeltet elsősorban kisebb brit repülőterekről, és egy évben 8 millió utast szállít. Ez meglehetősen rossz arány ahhoz képest, hogy a jelenleg 105 gépet üzemeltető Wizz Air-rel az elmúlt 12 hónapban 32 millió ember utazott.

A Flybe problémáihoz hozzájárult egy költséges informatikai fejlesztés, miközben a költségeket nem sikerült megfelelően csökkenteni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÖtven európai légitársaságból öt éli túl a következő éveketVáradi József tizenöt éve, a Wizz Air alapítása óta irányítja a légitársaságot, ami mára az egyik legeredményesebb ultrafapados lett Európában. A menedzsert a cég és az iparág kilátásairól faggattuk.

Vállalat csőd felvásárlás Flybe repülés Virgin Atlantic Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Fabók Bálint
2019. február 14. 06:51 Vállalat

A kaviárkirály magyar birodalma, ahol 60 millió forintos halak zsúfolódnak az omladozó kendergyár medencéiben

A román határnál fekvő Komádinál, egy omladozó gyártelepnél állítják elő a világ kaviártermelésének egy százalékát. Cégportré a kaviárkirály magyar birodalmáról.

Váczi István
2019. február 13. 16:44 Vállalat

Dupla vagy semmit játszik a Suzuki a botrányos kirúgással

Jogi értelemben valószínűleg bukó helyzetbe hozta magát a Magyar Suzuki, de saját szempontjából ésszerű lépés lehetett: ha nincs szakszervezet, nem lesz sztrájk és „audis” béremelés.

Bucsky Péter
2019. február 13. 06:50 Vállalat

A fél bolygót letarolná egy magyar étteremhálózat, de van esélye erre?

Digitális megoldásokkal jutna rengeteg bevételhez a KAJAHU nevű éttermet üzemeltető cég, aminek bárki a társtulajdonosa lehet a tőzsdén. Részletesen utánanéztünk az üzleti modelljüknek.

Fontos

Wiedemann Tamás
2019. február 14. 11:01 Közélet

Titokzatos szoftver dönt a gyanús napelemes pályázatok nyerteseiről az állami tulajdonú MFB Banknál

A bank szerint ezzel a rendszerrel nem lehet visszaélni, mert a szoftver nem korrupt. De a furfangos jogi magyarázat szerint ellenőrizni sem lehet a programot. Így még gyanúsabb lett a tavalyi egynapos naperőmű-pályázat.

Kasnyik Márton
2019. február 13. 13:31 Közélet

A kormány szép csendben bevezeti a családi vagyonkezelő alapítványokat

"Felmerült az igény", de csak 600 milliós vagyon felett. A fejlett világban az elit egyik legnagyobb trükkje, most behozzák Magyarországra is.

Torontáli Zoltán
2019. február 12. 15:48 Közélet

Mi van akkor, ha felveszed Orbán kamatmentes 10 millióját, de nem szülsz gyereket?

Nehéz megmondani, hogy mi lesz, de elég könnyen elképzelhető olyan megoldás, hogy megéri egyszerűen nem megszülni a beígért gyereket.