Nagyon gyorsan növekednek az elektromos autók eladásai az uniós országokban, de még mindig nagyon kis részt tesznek ki az összes újonnan forgalomba helyezett gépkocsi közül, derül ki az európai autógyártókat összefogó ACEA friss statisztikáiból.
Annak ellenére, hogy az EU-ban 44 százalékkal több új villanyautót*Ide sorolja az ACEA a plug-in hybrideket is, amelyek konnektorról is tölthető hibridautók. helyeztek forgalomba 2018 második negyedévében, mint egy évvel korábban, még mindig csak minden hatvanadik új autót lehet konnektorról is tölteni. Magyarországon még szélsőségesebb a helyzet: mintegy kétszer annyi új elektromos autót helyeztek forgalomba idén április és június között, mint egy éve, de arányuk a másfél százalékot sem éri el.
A másik fontos, de már jól ismert trend Magyarországon és Európa-szerte is a dízelautók visszaszorulása, ami a tavaszi hónapokban sem torpant meg. Figyelemre méltó továbbá az is, hogy a magyar autópiacon az uniós átlaghoz képest némileg elterjedtebbek azok a hibridautók, amelyeket az elektromos hálózatról nem lehet tölteni. (Igaz, a használt autóknál már más a helyzet, ott érkezik továbbra is rengeteg dízel az országba.)
A gazdasági helyzetre nézve mindenesetre kedvező adat, hogy míg az Európai Unióban öt százalékkal nőtt 2017 és 2018 második negyedéve között az újonnan forgalomba állított személyautók száma, Magyarországon 28 százalék volt ez az arány.
Hiába azonban a gyors a növekedés, a magyar újautó-piac még messze nem pörög úgy, mint a 2008-as recesszió előtti években, pedig a nyugat-európai országokban már visszatértek az eladások a válságot megelőző szintre. Persze ez nem meglepő, ugyanis a gazdaság lelassulása sokkal nagyobbat ütött a magyar piacon, mint a nyugat-európain, ráadásul Magyarországon már 2004 óta csökkenő tendenciát mutatott a forgalomba helyezett új autók száma.
Vállalat
Fontos