Az eredendően digitális világra alapított cégek teljesen átvették a hatalmat a Boston Consulting Group (BCG) tanácsadócég listáján, amely a világ 50 leginkább innovatívnak tartott vállalatát rangsorolja. Az élen nincs változás tavalyhoz képest, az Apple áll a csúcson, és bár az 50-es listán csak 11 tisztán digitális társaság, közülük heten már a top tízben vannak.
A BCG idei felmérésnek legjellemzőbb trendje a digitális világban működő, vagy kimondottan arra létrehozott technológiai cégek áttörése. Az első, nem természeténél fogva digitális társaság az élbolyban a hatodik helyre rangsorolt Tesla, bár már az is vitatható, hogy esetében autóipari, és nem elsősorban technológiai cégről van szó. A listát különféle iparágakban és globális régiókban tevékeny nagyvállalatok felső vezetőinek intézett körkérdés alapján állították össze, ami magyarázhatja az eredmény furcsaságait – például hogy miért nyerhetett az Apple, amely 2007 óta egy jól reklámozott, lekerekített élű téglalap árusításával lett a világ legértékesebb vállalata.
A leginnovatívabbnak tekintett kínai vállalkozás az Alibaba internetes kereskedőház, amely éppen befért a top10-be, de a Tencent is ott lohol már a nyakában, a 14. helyen. A top húszban egyedüliként jelen lévő európai cég egy távközlési vállalat, az Orange, amely a 19. helyen végzett.
Az első inkább hagyományosnak mondható iparágakban dolgozó társaság a 17. helyen álló Toyota, amelyet számos, szintén a digitális korszak előtt alapított vállalat követ, mint például a Marriott, a Siemens, az Unilever vagy a BASF. A felmérés azonban rámutat, hogy már jó ideje ezek a cégek is digitális alapokra helyezték a fejlesztéseiket.
Az innovációban erős cégek sokkal nagyobb arányban használják a big data kutatásokat, vagyis azokat a módszereket, amelyek az irdatlan mennyiségű digitális adat kiértékelésével foglalkoznak. Az erős innovátorok sokféle adatforrást képesek felhasználni, és háromnegyedük a közösségi hálókon elérhető adatokból is építkezik, ez a gyenge innovátoroknál csak 20 százalékban jellemző. Az erős fejlesztő cégek kétszer nagyobb valószínűséggel szervezik ki a munkát legalább részben külső partnereknek, ami különösen azoknál a vállalatoknál fontos, ahol házon belül nincs meg az innovációhoz szükséges digitális tudás.
Tech
Fontos