Hírlevél feliratkozás
Stubnya Bence
2022. április 21. 11:09 Tech

Tömegesen vásárolt fel mosógépeket egy ipari gyártó, hogy saját termeléséhez kiszedje belőlük a chipeket

Egy nagy ipari konglomerátum nagy mennyiségben vásárolt fel mosógépeket, hogy a bennük lévő félvezetőket a saját termékeihez használja fel – mondta az ASML Holding NV nevű, holland központú multinacionális vállalat vezérigazgatója szerdán az ASML pénzügyi jelentését kommentálva.

Peter Wennink, a chipgyártás ellátási láncában fontos szereplőnek számító vállalat vezetője megjegyezte, hogy ezt az általa meg nem nevezett cég a múlt héten közölte velük. Szerinte ez annak a jele, hogy a chiphiány a közeljövőben is fennmarad, legalábbis egyes ágazatokban. Arról is beszélt, hogy az ipari kereslet a „dolgok internetéhez” kapcsolódó termékek (például okoshűtők) terjedése miatt olyan széles körű, aminek a mértékét ők sem látták előre – írja a Bloomberg.

Még a nagy félvezetőgyártó üzemek is küszködnek azzal, hogy elegendő alkatrészhez jussanak a megrendelések teljesítéséhez, ami megnehezítheti számukra, hogy rövid távon jelentősen növeljék kapacitásukat. Az egyik ilyen helyzetben lévő nagy gyártó, az amerikai Lam Research Corp. vezetője szerdán közölte, hogy a kereslet várhatóan idén is erős marad, a továbbra is fennmaradó fennakadások és késések miatt viszont csak korlátosan tudnak megvalósulni azok a beruházások, amelyek a kínálati problémákat enyhíteni tudnák.

Az egyik legerősebben érintett iparág a járműipar, ahol már több mint egy éve okoz termelési problémákat a félvezetőhiány. A közelmúltban a Tesla és a Volkswagen is jelezte, hogy termelését akadályozza a hiány és a kulcsfontosságú alkatrészek drágulása, a hét elején a Toyota pedig azt jelentette be, hogy a chiphiány miatt 100 ezer darabbal csökkentette az idei termelési célját.

Bár a fogyasztói elektronikai termékek iránti kereslet valamelyest gyengül globálisan, ez egyelőre nem könnyíti meg érdemben más szilíciumigényes termékek és eszközök gyártóinak dolgát. A Taiwan Semiconductor Manufacturing Co., a világ egyik legnagyobb chipgyártója a múlt héten közölte, hogy kapacitása 2022-ben is szűkös marad, egy jelentős kínai gyártóról pedig az derült ki, hogy kapacitásait egészen 2023-ig előre lekötötte.

Ahogy arról április elején beszámoltunk, a Susquehanna Financial Group kutatása szerint a chipek megrendelése és leszállítása között márciusban átlagosan valamivel több mint 186 nap – 26,6 hét – telt el, így két nappal többet kellett várni a kiszállításra, mint februárban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMinden összejött ahhoz, hogy még nehezebb legyen autókat és műszaki cikkeket gyártaniCsaknem 27 hét telik el a chipek megrendelése és leszállítása között. Nem is igazán látszik, hogy idén mitől javulna a helyzet.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA világ pénze sem oldja meg a magyar autóipart fojtogató csiphiánytA kereslet túl nagy, a gyártás töredezett, a beruházások lassúak, és a gépek is elfogytak: bár világszerte súlyos gazdasági károkat okoz, a mikrocsip-hiányra nincs gyors megoldás.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech chip chiphiány elektronikai eszközök félvezető gyártás ipar járműipar Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Vermes Nikolett
2024. szeptember 1. 04:50 Élet, Tech

Kapzsi fiatalokat, hiszékeny időseket és céges profikat is csőbe húznak az online csalók

Egyre kifinomultabban és gyorsabban dolgoznak az online pénzügyi csalók; ha túl jó egy ajánlat ahhoz, hogy igaz legyen, akkor az átverés.

Torontáli Zoltán
2024. augusztus 30. 05:10 Közélet, Tech

Nyolc eltékozolt év után vége a személyi igazolványhoz járó e-aláírásnak

Túl bonyolult volt igényelni, nem segítették a terjedését, értelmetlenné is vált, és most más jön helyette.

Torontáli Zoltán
2024. augusztus 24. 05:26 Élet, Tech

Új korszak kezdődhet a cukorbetegség kezelésében az okos inzulinnal

Egyre komolyabb esélye van, hogy a cukorbeteg úgy érezhesse, szinte meggyógyult; a remények szerint meg lehet majd úszni a kezelést heti egyetlen tűszúrással.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. szeptember 6. 14:08 Adat

A szép magyar alma elmehet külföldre, jöhet helyette az olcsóbb külföldi

Ha nem kapja össze magát az időjárás, akkor a szezon indultával legalábbis eléggé félő, hogy ez fog történni.

Stubnya Bence
2024. szeptember 6. 10:24 Vállalat

A szenvedő magyar iparnak is jó hír, hogy a németek visszahozzák az e-autók állami támogatását

Nagy Márton uniós szintű támogatást szeretne, de a németnek is örülhet, mert a német e-autó piac az uniós piac harmadát tette ki júliusban.

Jandó Zoltán
2024. szeptember 6. 05:12 Pénz, Vállalat

Hogyan kerülhet egy címeres papírra több ezer milliárd forint, ha nem is létezik a pénz?

Elég sok embernek kellett félrenéznie, hogy T. János György meghekkelhesse a rendszert ezermilliárdos, brazil kötvényes cégeivel.