Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. április 27. 12:07 Élet, Tech

Ne lepődj meg, ha szembe jön egy kamion vezetőfülke nélkül

A jelenleg használt fogalmakkal elég nehéz röviden megnevezni, hogy mi az a szerkezet, amit a fejlesztője, a svéd Einride T-Pod-nak keresztelt. Egy olyan három tengelyes áruszállító pótkocsi ez, amelynek van saját elektromos hajtása, önvezető módon tud menni, de távolról ember is tudja irányítani, ha szükséges. Mintha egy kamionról levágnánk a vezetőfülkét, és a motort beszerelnénk a pótkocsiba.

Vagy másképp ugyanez: egy magától közlekedni képes, 20 tonna áruval megrakható konténer. Az Einride a napokban megállapodott a DB Schenker logisztikai társasággal, hogy ha a svéd közlekedési hatóság megadja a szükséges engedélyeket, akkor az első T-Podokat még idén csatasorba állítják.

A szerkezetek 200 kilométert tudnak megtenni egy feltöltéssel, de a tesztben egyelőre csak a DB Schenker két egymáshoz közeli telephelye között fognak árut szállítani, a dolog igazi érdekessége pedig az, hogy eközben ki fognak hajtani a közutakra is.

Ha véletlenül a svédországi Jönköping felé autózol, és az úton szembe jön egy futurisztikus kinézetű, önmagától közlekedő 20 tonnás konténer, akkor ne lepődj meg.

 

Autonomous mode

Einride (@einrideofficial) által megosztott bejegyzés,

Az önvezető járművek közúti közlekedésbe való beilleszkedése eddig nem minden probléma nélküli. A technológia egyik fellegvárának számító Egyesült Államokban egyelőre csak úgy vehetnek részt ilyen járművek a forgalomban, ha egy szükség esetén beavatkozni képes sofőr is ül a kormány mögött. Nemrég azonban ez sem volt elég ahhoz, hogy egy gyalogost halálra gázoljon egy önvezető módban lévő autó, igaz, az eset pontos körülményei még tisztázatlanok.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHalálra gázolt egy gyalogost egy önvezető autó, és ennek messzemenő következményei lehetnekA személyes tragédián túl az iparágnak is katasztrófa ez a baleset.

Önvezető képességekkel ellátott, és ebben a módban lévő Tesla is került már olyan balesetbe, ahol a sofőr életét vesztette, a legnagyobb vita azonban arról folyik, hogy az ilyen járműveket milyen elvek alapján kellene programozni, vagyis hogyan cselekedjenek egy elkerülhetetlen baleset felismerésekor: a vezetőt védjék inkább, vagy a közlekedés egyéb résztvevőit.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkFilozófusok segítenek eldönteni, hogy kit gázoljanak el az önvezető autókMegmentse öt ember életét az autó, ha cserébe egy másikat el kell gázolnia? - ez a leggyakoribb felvetés, de számos más problémához is filozófusokra lesz szükség.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Tech elektromos kamion fuvarozás kamion önvezető autó Svédország Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2023. június 7. 17:48 Adat, Élet

6 amerikai annyit szennyez, amennyi 5 indiait tesz menekültté

Morális kötelesség a szennyezés csökkentése annak, aki megtheti.

Fabók Bálint
2023. június 7. 15:40 Élet

Tömegesen pusztul a magyarországi madárvilág, és a budapesti varjútámadások mögött is ez áll

Az életterük zsugorodása miatt pedig több madárfaj költözik a városba.

Torontáli Zoltán
2023. június 7. 04:34 Adat, Élet

Ha úgy vásárolsz, mint mi, akkor február óta 1800 forintot foghattál egy nagy bevásárláson

Nem tudjuk, meddig megy ez, de megint jóval olcsóbb lett a kosarunk értéke, az inflációt most már csak 27,4 százalékosnak mértük.

Fontos

Stubnya Bence
2023. június 8. 11:53 Adat

Májusban újra lassult az infláció, reális az év végi egyszámjegyű adat

2020 novemberében volt utoljára olyan, mint idén májusban: az előző hónaphoz képest csökkentek az árak.

Mészáros R. Tamás
2023. június 8. 04:34 Világ

Kína még nem, Tajvan és Dél-Korea már megszenvedte a csipháborút

A folyamatok megmutatják az amerika-kína csipháború korlátjait is.

Pálos Máté
2023. június 6. 18:29 Élet, Közélet

A kormány tényleg levette a kezét a független társulatokról

6 milliárd forintot osztott szét a kormány, de sem a Budapesti Fesztiválzenekarnak, sem a Pintér Béla Társulatnak nem jutott.