Az akkumulátorgyárak mellé sorban jönnek Magyarországra a bankok is Dél-Koreából
Irodát nyit Budapesten a második legnagyobb dél-koreai bank, a Hana Bank, hogy segítse a Magyarországon az akkumulátoriparban működő dél-koreai vállalatok finanszírozását, az üzleti kapcsolatok építését.
A harmadik és negyedik legnagyobb koreai bank, a Shinhan és a Woori már 2021 óta jelen van, csakúgy, mint az állami KDB.
„A budapesti irodánk az akkumulátorgyártásban érdekelt koreai vállalatokat támogatja a szerződéskötésekben piackutatás és helyi üzleti kapcsolati hálózatépítő szervezet segítségével” – nyilatkozta a Hana Bank egy tisztviselője.
Számokban: Dél-Korea 2014-2021 között 952 millió euróról 6926 millió euróra növelte magyarországi működőtőke-befektetési állományát, amivel a negyedik legnagyobb külföldi befektető lett.
Magyarország 2022-ben már Kína, Lengyelország és az USA mögött a világ negyedik legnagyobb akkumulátorgyártója volt.
Tágabb kontextus: a világ hat legnagyobb akkumulátorcella-gyártója közül már négy (CATL, BYD, SK On, Samsung SDI) jelen van Magyarországon, az SK és a Samsung dél-koreai.
Mit mondanak ők? A Koreai Kereskedelmi és Befektetési Ügynökség (KOTRA) anyaga szerint „Magyarország más európai országoktól eltérően nyitott a koreai és kínai befektetések előtt.”
Felülnézet: a jelenlegi tendenciák alapján a 2020-as évtized második felére Kína és Dél-Korea felzárkózhat Németország mögé a legnagyobb magyarországi működőtőke-befektetők sorában, az akkumulátoripari beruházások miatt.
Mi várható? A KOTRA jelentése szerint a dél-koreai üzleti érdekeltségek stabilitását nagyban befolyásolja, hogy milyen gyorsan épül ki a gyártást segítő infrastruktúra.
A Samsung gödi telepénél 30 milliárd forint ment el az áram-, gáz-, és vízhálózat fejlesztésére, az SK iváncsai beruházásánál közlekedési és közműfejlesztésre 50 milliárd forintot hagyott jóvá a kormány.
Számos magyar vállalkozó akarja csökkenteni adóterhét Dubajon keresztül, ám az ezt szolgáló megoldások sokkal kockázatosabbak, mint azt a legtöbben hiszik.
Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.
1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.
Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.