Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2019. március 8. 09:47 Adat

Románia lekörözött minket autógyártásban, de hamarosan visszaelőzhetjük

Magyarország 2017-ben a nyolcadik legnagyobb autógyártó volt az Európai Unióban, de tavaly egy helyet visszaesett az európai autógyártó vállalatok képviseleti szervezete, az ACEA összefoglalója szerint. Míg nálunk 3,7 százalékkal csökkent az előállított személyautók száma, a minket megelőző Romániában közel harminc százalékkal nőtt.

Magyarországon összesen 461 ezer autó készült a győri Audi-, a kecskeméti Mercedes- és az esztergomi Suzuki-gyárban. A visszaesés egyik oka az lehet, hogy az Audi nem készült fel időben egy új környezetvédelmi előírásra, ezért a gyártósorokat tavaly vissza kellett fogni egy időre.

 

Romániában 364 ezerről 472 ezerre nőtt a legyártott autók száma, ezzel rajtunk kívül Lengyelországot is megelőzték. A növekedés mögött alapvetően a craiovai Ford-gyár áll, amely háromszor annyi EcoSportot, összesen 140 ezret készített el, mint 2017-ben B-Maxot (az EcoSport gyártását Indiából vitték oda). A mioveni Dacia-gyárban hét százalékkal nőtt a legyártott Dusterek száma. Romániában ez a két legnagyobb személyautó-gyártó, a román Ford a negyedik legnagyobb exportáló cég az országban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA hivatalos összeg tízszeresével támogatjuk valójában a debreceni BMW-gyáratMás a nagyságrend, ha a közvetlen támogatáson túl az olyan út-, vasút- és közműfejlesztéseket is számba vesszük, amelyek egyébként nem valósulnának meg.

A román autógyártó szövetség szerint azonban Magyarország hamarosan visszaelőzheti a listán Romániát. Becslésük szerint 2021-re 650-670 ezerre nőhet a Romániában gyártott személyautók száma, Magyarországon viszont ez a 800 ezret is elérheti, részben a kecskeméti Mercedes-gyár bővítése és a debreceni BMW-gyár átadása után.

Tavalyi cikkünk szerint Magyarország a kilencedik legnagyobb autógyártó a világon a lakosságszám arányában. Ezt a listát Szlovákia vezette Csehország és Szlovénia előtt. A mostani adatok alapján Szlovákia előnye tovább nőtt, tíz százalékos növekedéssel több mint egymillió autót gyártott az ötmillió lakosú ország.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Adat autóeladások autógyártás autóipar Magyarország Románia Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Hajdu Miklós
2025. március 28. 13:29 Adat

Olyasmiről árulkodhat a rekordalacsony születésszám, amiről a kormány hallani sem akar

Ha folytatódik a kedvezőtlen tendencia, az arra utalhat, hogy a családtámogatások csak előrehozták az amúgy is tervezett gyermekek megszületését.

Vámosi Ágoston
2025. március 28. 11:29 Adat, Közélet

Megint kényszerhitelezik a nyugdíjasok a magyar államot, de nem ez a legrosszabb hír

Elismerte a kormány a korábbi inflációs terv tarthatatlanságát, de a növekedésre és a hiányra vonatkozó előrejelzések is egyre rosszabbul néznek ki.

Stubnya Bence
2025. március 26. 13:11 Adat, Vállalat

Új Samsung-üzem épül Gödön, felpörgött az év elején az európai villanyautó-piac

A villanyautók forgalma csaknem 30 százalékkal nőtt az EU-ban, a hibridek népszerűsége továbbra is kitart, ami segíthet a szenvedő magyar gyáraknak.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.

Bucsky Péter
2025. március 29. 06:06 Podcast

Lemarad a gazdaság a népesség növekedése mögött, ha nem csökken Afrika kizsákmányolása

A nehézségekben a rossz kormányzási gyakorlatoknál is nagyobb szerepe lehet az adóelkerülésnek és az egyoldalú kereskedelmi kapcsolatoknak.