Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. december 23. 11:39 Vállalat, Világ

Olyan jó volt az idei Forma-1, hogy jó haszonnal lehetne eladni az egész cirkuszt

A Forma-1-es versenysorozat 2017 óta az amerikai Liberty Media tulajdonában van, a cég négy éve 4,6 milliárd dollárért vette meg a jogokat a korábbi tulajdonos CVC Capital Partners-től. Az első Liberty évek a közvetítések nézőszámának csökkenését hozták, 2019-ben 1,9 milliárd, a járvány miatt akadozó 2020-as versenyévben azonban csak 1,5 milliárd néző látta a nagydíjakat. Eközben a mérések szerint a fiatalok jelentős része is elpártolt a sporttól, tovább rontva az üzleti kilátásokat.

Idén azonban nagyot fordult a kocka. A versenysorozat minden idők egyik legizgalmasabb párharcává vált, a Lewis Hamilton és Max Verstappen közötti csata végigkísérte a szezont, hogy aztán minden az utolsó versenyen, sőt az utolsó verseny utolsó körében dőljön csak el. Nem túlzás, hogy Verstappen tényleg drámai – ráadásul ellentmondásos – körülmények között előzte le a pályán, az utolsó körben Hamiltont. Pont úgy, mintha egy hollywoodi film befejező kliséje szerint előre megírták volna.

Ez pedig már csak azért is jó hasonlat, mert a Netflix a 2018-as szezon óta minden évben egy-egy tíz részes dokumentumfilmet készít az eseményekről (magyar címe: Hajsza a túlélésért), és ennek döntő szerepe van a Forma-1 növekvő népszerűségében.

2021-ben minden úgy alakult, ahogy a Netflix álmodni sem merte volna, a hétszeres világbajnok Hamiltont az évek óta kihívóként fellépő Verstappen végül legyűrte. A nézettség már az év első kilenc versenyénél is 36 százalékos növekedést mutatott 2019-hez képest, a végső számok azonban ennél várhatóan jóval nagyobbak lesznek. A közösségi média legfontosabb csatornáiban a Forma-1 követőinek száma gyakorlatilag megkétszereződött, és ez részben arra is utal, hogy a fiatalok is visszatértek a versenysorozathoz.

A Forma-1 ennek következtében ma jóval többet ér, mint 2017-ben.

Bruce Grant-Braham, a téma szakértője a The Conversationben megjelent cikkében most már azt valószínűsíti, hogy a Liberty-t elkezdik ostromolni a potenciális vevők. Nagyon furcsa fordulat lenne, de Reed Hastings, a Netflix vezérigazgatója már szeptemberben azt mondta egy interjúban, hogy ha adódna lehetőség, akkor pályáznának a Forma-1-re.

Az sem lenne meglepő, ha a 2017-ben a Liberty-vel szemben alulmaradt Katari Sport Befektetési Alap is érdeklődne a versenysorozat átvétele iránt. Katarban idén novemberben rendezték meg az első nagydíjat, és bár jövőre a (szintén Katarban rendezett) foci-vb miatt nem lesz verseny, a következő kilenc évben várhatóan a versenynaptárban marad az emírség.

A katariak annak idején Stephen Ross amerikai milliárdossal együtt pályáztak, aki egyben a Miami Dolphins amerika futball csapat tulajdonosa is. Miamiban épp jövőre lesz az első Forma-1-es futam, és Ross érdeklődését az is növelheti, hogy a Netflix hatás elsősorban Amerikában jelentős, a sorozat ott növelte meg igazán a sport kedveltségét.

A Liberty egyelőre nem mondott semmit a szándékairól, de ha üzleti oldalról közelítik a Forma-1-et, akkor a következő időszakban vaskos profittal szállhatnak ki belőle.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ Forma-1 Katar Liberty netflix sport verseny Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2024. május 2. 04:32 Világ

Egyre több az elektromos autó, egyre több a panasz is Kínában

A kínai vásárlók nagyobb hatótávolságot és jobb tölthetőséget várnak, nő az elektromos autókkal elégedetlenek aránya. Délkelet-Ázsiában ugyanakkor egyre jobban megy a biznisz a kínai gyártók számára.

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.