Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. július 15. 13:05 Világ

Akár ingyen is új villanyautót vihetnek haza a németek a nagyvonalú állami támogatásnak köszönhetően

Gyakorlatilag anélkül hozhatják el a németek a Renault Zoét bizonyos autószalonokból, hogy egy centet is fizetniük kéne, miután a német állam az egyik legnagyvonalúbb autóvásárlási támogatással igyekszik megmenteni a járműipart. Egy a Bloomberg által megkérdezett kereskedés, az Autohaus Koenig olyan lízingkonstrukcióban kínálja a francia gyártmányú elektromos modellt, aminek kezdeti költségeit és 24 havi lízingdíját fedezik az állami támogatások. Az ajánlat húsz napja él, ezalatt nagyjából 300 szerződést kötött az 50 szalont működtető vállalkozás.

Ha több értékesítőnk lenne, még több elektromos autót tudtunk volna eladni. Számítottunk a forgalom növekedésére a támogatások miatt, de ez a roham megdöbbentett minket

– mondta el Wolfgang Huber, a cég villanyautók eladásáért felelős vezetője az amerikai lapnak.

A konstrukció nem egyedülálló, a szintén autókereskedelemmel foglalkozó német Carfellows tízszeres forgalomnövekedésről számolt be, mióta már havi tíz eurós lízingdíjért is elvihetők tőlük az elektromos autók. Igaz, a lízingfeltételek leginkább a cégeknek kedveznek, de a magánvásárlók sem járnak rosszul, Németországban havi 40, Franciaországban pedig 70 euróért már ők is új villanyautóba ülhetnek.

Az autóipar talpra állítására és az elektromos autók népszerűsítésére hivatott bőkezű állami támogatások Európa-szerte jellemzők. A Bloomberg gyűjtése szerint a kilenc legnagyvonalúbb villanyautó-vásárlási támogatást nyújtó ország közül nyolc európai, közöttük Magyarországgal. Mindez persze egyáltalán nem meglepő annak fényében, hogy a járvány miatt megbicsaklott autópiaci kereslet Európában jóval lassabban látszik visszaépülni, mint Észak-Amerikában és Ázsiában.

 

 

Kérdés, hogy a támogatásokat sikerül-e majd úgy kivezetni, hogy az ne taszítsa ismét a mélybe az autóvásárlási kedvet. A közepesen távoli jövő mindenesetre biztató, legalábbis a Bloomberg elemzője szerint a 2020-as évek közepére olyan mértékben csökken az akkumulátorok ára, hogy az elektromos hajtású járművek olcsóbbá válnak a belsőégésű motorral szerelt modelleknél, ami egyre több autóst sarkall majd a benzines és dízelgépkocsik lecserélésére állami támogatás nélkül is.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA villanyautót nem vitte el a vírus, de köhögNem lesz könnyű túlélniük a mostani időszakot az e-autós startupoknak, a már befutott szereplők viszont tovább erősödhetnek.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ autóipar elektromobilitás elektromos autó járműipar Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. november 19. 06:03 Világ

Még nagyobb amerikai függésben várja Trumpot Európa, mint nyolc éve

Trump visszatérésére a gazdasági, védelmi és pénzügyi integráció mélyítése lenne a logikus válasz, de ezt belső ellentétek akadályozzák.

Jandó Zoltán
2024. november 18. 14:35 Világ

Nem álltak le az orosz gázszállítások, de ha leállnának sem lenne gond

Nem okozna ellátásbiztonsági problémát, ha leállnának az orosz gázszállítások Ukrajnán keresztül, és az árakat is csak átmenetileg emelné meg.

Gajda Mihály
2024. november 16. 07:05 Világ

A tengeri útvonal, amely mindenkinek fontos, mégis egyre veszélyesebb

Elvileg minden nagyhatalom abban érdekelt, hogy a Vörös-tengeren át lehessen jutni, mégis egy éve tartják rettegésben a hajósokat a húszi támadások.

Fontos

Holtzer Péter
2024. november 23. 06:07 Podcast

Sokkal jobban is lehet segíteni a középiskolásokat a pályaválasztásban

Pályaorientáció alatt leginkább egyszeri ismeretátadást szoktak érteni, pedig fontos lenne a diákokat végigkísérni a 9. osztálytól érettségiig.

Hajdu Miklós
2024. november 22. 11:05 Közélet, Vállalat

Négy gyártól várja a gazdasági csodát a kormány, és mindannyian megérezzük, ha nem jön el

A kormány mintha túl gyors felfutással számolna az új autó- és akkumulátorgyáraknál, ami fokozza a jövő évi pénzügyi terveket övező kockázatokat.

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 06:04 Élet, Vállalat

Rá fognak kényszerülni a kisebb boltok is, hogy visszavegyék a palackokat

Az eddigi számok arra utalnak, hogy ha továbbra sem szerződnek le a MOHU-val, akkor maguk alatt vágják a fát.