Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2019. február 5. 11:27 Tech, Világ

Olcsó elektromos autókkal törne be az európai piacra Kína

A kínai autómárkák már több mint egy évtizede próbálnak betörni az amerikai piacra. A legújabb próbálkozó egy kis elektromos autó: a mindössze négy éve alapított Kaiyun Motors elektromos pickupját, a Pickmant januártól kezdik el árulni 8950 dollárért (2,5 millió forintért).

A Pickmant az USA mellett Európában is elkezdik árulni februárban, elsőként Olaszországban és Németországban. Az autókat leginkább gazdáknak, városi ingázóknak és gyári rakodásra ajánlják. Végsebességük 45 kilométer/óra és egy töltéssel 120 kilométert tudnak megtenni.

A Pickman bevetésen. Fotó: Facebook/Kaiyun Motors

Magyarországról nézve egyáltalán nem tűnnek olcsónak ezek az autók, Kínában viszont már 690 ezer forintnyi jüanért hozzá lehet jutni a Pickmanekhez. Ezzel az árral igencsak versenyképesnek számítanak odahaza, ahol az elmúlt években óriási ütemben terjedtek az elektromos autók. Kínában tavaly több e-autót adtak el, mint a világ többi országában együttvéve.


A Wall Street Journal videója a mini elektromos autókról. 

Különösen a Pickmanhez hasonló kis sebességű, mini elektromos járgányok mennek Kínában, tavaly közel kétmilliót adtak el, kétszer annyit, mint hagyományos e-autót. Ezek a jellemzően kétüléses kocsik a robogók és a kisautók között helyezkednek el, méretben a Smartokhoz hasonlítanak. Vagy még inkább a mopedautókhoz, amelyek Magyarországon nem terjedtek el, mert sok nyugat-európai országgal ellentétben idehaza ezekre is kell (AM-kategóriás) jogosítvány.

Az uniós szabályozás szerint ezek sebessége legfeljebb 45 kilométer/óra lehet (idehaza 40 km/h a maximum), Kínában viszont 65 kilométer/óra a határ, és már 300 ezer forintnyi jüannál kezdődik az áruk.

Mivel olcsók, alacsony sebességük miatt biztonságosak – legalábbis egy robogóhoz képest -, és a kétkerekűeknél kényelmesebben lehet őket használni télen, Kínában több várost is elleptek az ilyen autók. További jelentős előnyük, hogy a vezetésükhöz Kínában nincs szükség jogosítványra.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Világ elektromos autó Kína Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Pletser Tamás
2024. november 10. 06:08 Tech, Vállalat

Atom- és gázenergia fogja táplálni a jövőt meghatározó technológiát

Versenyt futnak az energiaellátásért a mesterséges intelligencia fejlesztésére hatalmas összegeket költő amerikai informatikai vállalatok.

Vermes Nikolett
2024. november 2. 06:06 Tech, Vállalat

A Temu ellen derül ki igazán, mennyit érnek az új uniós szabályok

Már egy éve formálják az ágazatot az új digitális piaci szabályok, amelyeket most a kínai e-kereskedelmi behemót ellen vet be az Európai Bizottság.

Torontáli Zoltán
2024. október 10. 16:44 Élet, Tech

Úgy tiltották be az erkélynapelemeket, hogy nyitva hagytak pár kiskaput

Mi az erkély, a loggia és az előtető? Ez a kérdés kulcsa.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.