Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. július 9. 13:47 Vállalat, Világ

Újabb csapást mér a Volkswagenre a dízelbotrány

Már körülbelül 25 milliárd euróba került eddig a Volkswagen-csoportnak az emissziós botrány, de még mindig nincs vége. A legújabb probléma ugyan nincs közvetlen összefüggésben a csaló szoftverrel, a közvetett kapcsolatot azonban könnyű kimutatni.

Mint emlékezetes, a Volkswagen azzal bukott meg előbb az Egyesült Államokban, majd szerte a világon, hogy rengeteg dízelautója (nemcsak Volkswagen-modellek, hanem a szintén a csoportba tart Audik, Skodák, SEAT-ok, Porschék is) csak a teszteken teljesítette a nitrogén-oxidokra vonatkozó határértéket. A motorvezérlő szoftver felismerte a tesztkörülményeket, és szépen adagolta a tüdőkárosító anyagokat semlegesítő ammóniát a kipufogógázba. Valós körülmények között viszont már nem igazán, ami szabályellenes.

A csoportnál tehát inkább megkerülték a szabályozást ahelyett, hogy mindent megtettek volna a betartásáért. Ennek fényében talán nem is olyan meglepő, hogy a Volkswagen legnagyobb, wolfsburgi gyárában problémát okoz, hogy megfeleljenek a káros anyagok kibocsátásának mérésére szolgáló új, szeptember 1-jétől hatályos eljárásrendnek.

Arról eddig is jöttek hírek, hogy valamennyi időre le kell majd állítani az üzemet a felkészülés érdekében, most azonban egy német portál arról ír a helyi hírügynökség beszámolója alapján, hogy 

a futószalagoknak napi szinten le kell majd állniuk.

A feladat mondjuk valóban nem kicsi, mert több mint 200 modellvariáció esetében kell biztosítani az új szabályoknak való megfelelést.

A dolgozóknak írt levélben a konszernt vezető Herbert Diess azt közölte, hogy több hónapig tart majd, míg visszatérhet a termelés a normál kerékvágásba. Az üzemi tanács vezetője szintén azt valószínűsítette, hogy a problémák sora nem ér véget a harmadik negyedévben.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem fogod rács mögött látni a Volkswagen vezérét, ahogyan a többi nagyhalat semA német exvezérigazgatót nem fogják kiadni Amerikának, de ha amerikai lenne, valószínűleg akkor sem menne végig a pere.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ dízelbotrány Volkswagen Wolfsburg Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.