Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2024. július 3. 13:09 Világ

Mégis lehet jövőjük a belső égésű motoros autóknak Európában

Puhítaná a belső égésű motorral szerelt autók értékesítésének majdani korlátozására vonatkozó szabályokat az Európai Néppárt. A legnagyobb parlamenti frakció vélhetően a szintetikus üzemanyagokkal működő modellek bevezetésére késztetné az autógyártókat a technológia teljes betiltása helyett a Reuters értesülése szerint.

Előzmények: a szén-dioxid-kibocsátás mérséklésére hivatott uniós intézkedések egyike szerint 2035 után tilos benzin- és dízelüzemű járműveket értékesíteni, amit az Európai Parlament tavaly fogadott el. A szintetikus üzemanyagok használatán alapuló alternatívát már ekkor felvetette Németország, ami mögé most a legnagyobb parlamenti szereplő is beállhat.

Mi várható? A német gyártók ismét elkezdtek a belső égésű motorok fejlesztésébe fektetni az elektromos technológia rovására, a napokban például a Mercedes jelzett jókora stratégiai váltást e tekintetben, és a Volkswagenről is a hetekben derült ki, hogy 60 milliárd eurót szán a benzines és dízeles típusok versenyképességének erősítésére.

Tágabb kontextus: a kérdés a kínai konkurenciával is összefügg. Rosszul állnak az európai autógyárak a kínai versenytársakkal szemben, sőt, az egész európai autópiac gyengélkedik, és az elektromos autók térnyerése is megtorpant a kontinensen. Kína ugyanakkor az európai gyártók fontos piaca leginkább a prémium kategória benzines és dízeles modelljeit tekintve.

  • Bizonytalan a kínai villanyautókra vonatkozó új vámok bevezetésében a tagállamok többsége, amelyek a következő hetekben szembemehetnek az Európai Bizottság intézkedésével, hogy megelőzzék a kereskedelmi konfliktust Kínával, ám az ott gyártott autók állami támogatásoknak köszönhető árelőnye fenyegetést jelent az európai autóiparra.

Reakciók: Kína eleinte határozottan ellenezte a két hete megállapított védővámokat, ám Robert Habeck német alkancellár júniusi pekingi látogatását követően nyitottá vált a tárgyalásokra. A kínai kormány a vámtételt enyhítő német közbenjárásért cserébe a nagy motoros autókra ott kivetett 15 százalékos vám csökkentésével kecsegtetett az Automotive News értesülése szerint.

  • A kínaiak mindeközben nagyot léptek a marketing területén, a BYD a labdarúgó-Európa-bajnokság főtámogatójaként immáron nemcsak az árak, hanem a márkaérték tükrében is szorongathatja például a szponzorációról takarékoskodás miatt lemondó, a 2021-es Eb-n még épp az elektromos kínálatát felvonultató Volkswagent.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Volkswagent már megfogták az európai autóipar új kihívóiAz élesedő piaci versenyben a Volkswagen már az elektromos autók gyártására átállított üzemeit érintő megszorításokat kénytelen meglépni.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMég mindig leginkább benzines és dízeles kocsikat vesznek az európaiak12 százalék volt februárban az elektromos autók piaci részesedése az újonnan vásárolt autók között, ugyanannyi, mint egy éve.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ autóipar elektromos autó kínai autó védővám Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2024. július 2. 16:34 Vállalat, Világ

Megint káosz van a konténerszállításban, és ez megint meglökheti az inflációt

Az okok eltérőek, mint a koronavírus-járvány után, de a következmények hasonlóak lehetnek.

Torontáli Zoltán
2024. július 2. 12:01 Közélet, Világ

Két grafikon arról, miért valószínű, hogy Orbán nem segítségről és pénzről tárgyal Kijevben

Magyarország abszolút értékben és lehetőségeihez mérten sem költ sokat Ukrajna segítésére, még úgy sem, ha a menekültekkel kapcsolatos költségeket is beleszámítjuk.

Mészáros R. Tamás
2024. július 2. 05:46 Pénz, Világ

Ahol tudják, büntetik a választók a gyenge valutát

A gyenge valuta és a leértékelés a demokratikus országokban mérhetően rontja a kormánypártok választási eredményét - a hatás azonban csak erős politikai verseny mellett tud érvényesülni.

Fontos

Stubnya Bence
2024. július 4. 17:21 Közélet, Vállalat

Tovább erősíti a német és izraeli orientációt az új magyar fegyvergyár

Az alapkőletétel előtt két nappal értesült róla a helyi polgármester, hogy Vecsés határában egy német-izraeli cég fegyvergyárat épít.

Stubnya Bence
2024. július 4. 13:11 Adat, Pénz

Csak az észtek és görögök látják borúsabban a magyaroknál a pénzügyi helyzetüket

Pedig nagyot javult egy év alatt itthon a fogyasztói hangulat. Ez arra volt elég, hogy egy helyett két országban legyen rosszabb a helyzet, mint itthon.

Bucsky Péter
2024. július 4. 05:17 Közélet, Vállalat

Eddig az állam finanszírozta Mészárosék sok ezer milliárdos üzletét, de ígérik, hogy ez megfordul

A koncessziós szerződések arra szolgálnak, hogy a vállalkozók fejlesszenek a későbbi profit reményében, de a magyar autópályák üzemeltetőinek nem kellett várniuk.