Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2024. július 3. 13:09 Világ

Mégis lehet jövőjük a belső égésű motoros autóknak Európában

Puhítaná a belső égésű motorral szerelt autók értékesítésének majdani korlátozására vonatkozó szabályokat az Európai Néppárt. A legnagyobb parlamenti frakció vélhetően a szintetikus üzemanyagokkal működő modellek bevezetésére késztetné az autógyártókat a technológia teljes betiltása helyett a Reuters értesülése szerint.

Előzmények: a szén-dioxid-kibocsátás mérséklésére hivatott uniós intézkedések egyike szerint 2035 után tilos benzin- és dízelüzemű járműveket értékesíteni, amit az Európai Parlament tavaly fogadott el. A szintetikus üzemanyagok használatán alapuló alternatívát már ekkor felvetette Németország, ami mögé most a legnagyobb parlamenti szereplő is beállhat.

Mi várható? A német gyártók ismét elkezdtek a belső égésű motorok fejlesztésébe fektetni az elektromos technológia rovására, a napokban például a Mercedes jelzett jókora stratégiai váltást e tekintetben, és a Volkswagenről is a hetekben derült ki, hogy 60 milliárd eurót szán a benzines és dízeles típusok versenyképességének erősítésére.

Tágabb kontextus: a kérdés a kínai konkurenciával is összefügg. Rosszul állnak az európai autógyárak a kínai versenytársakkal szemben, sőt, az egész európai autópiac gyengélkedik, és az elektromos autók térnyerése is megtorpant a kontinensen. Kína ugyanakkor az európai gyártók fontos piaca leginkább a prémium kategória benzines és dízeles modelljeit tekintve.

  • Bizonytalan a kínai villanyautókra vonatkozó új vámok bevezetésében a tagállamok többsége, amelyek a következő hetekben szembemehetnek az Európai Bizottság intézkedésével, hogy megelőzzék a kereskedelmi konfliktust Kínával, ám az ott gyártott autók állami támogatásoknak köszönhető árelőnye fenyegetést jelent az európai autóiparra.

Reakciók: Kína eleinte határozottan ellenezte a két hete megállapított védővámokat, ám Robert Habeck német alkancellár júniusi pekingi látogatását követően nyitottá vált a tárgyalásokra. A kínai kormány a vámtételt enyhítő német közbenjárásért cserébe a nagy motoros autókra ott kivetett 15 százalékos vám csökkentésével kecsegtetett az Automotive News értesülése szerint.

  • A kínaiak mindeközben nagyot léptek a marketing területén, a BYD a labdarúgó-Európa-bajnokság főtámogatójaként immáron nemcsak az árak, hanem a márkaérték tükrében is szorongathatja például a szponzorációról takarékoskodás miatt lemondó, a 2021-es Eb-n még épp az elektromos kínálatát felvonultató Volkswagent.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Volkswagent már megfogták az európai autóipar új kihívóiAz élesedő piaci versenyben a Volkswagen már az elektromos autók gyártására átállított üzemeit érintő megszorításokat kénytelen meglépni.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMég mindig leginkább benzines és dízeles kocsikat vesznek az európaiak12 százalék volt februárban az elektromos autók piaci részesedése az újonnan vásárolt autók között, ugyanannyi, mint egy éve.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ autóipar elektromos autó kínai autó védővám Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.

Vámosi Ágoston
2025. március 27. 15:40 Világ

Mélyütés a magyar gazdaságnak Trump 25 százalékos vámemelése

Ha a termékek teljes értékláncát végigkövetjük, hazánknak az USA-val szemben a legnagyobb a kereskedelmi többlete, főleg az autóiparnak köszönhetően.

Váczi István
2025. március 27. 12:56 Világ

A tűzszüneti területek mutatják legjobban, hol értek el sikereket az ukránok

Ahol az oroszoknak is van veszítenivalójuk, ott legalább nem esélytelen, hogy szüneteljenek a támadások. Más kérdés, hogy ez kinek kedvez jobban.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Bucsky Péter
2025. március 29. 06:06 Podcast

Lemarad a gazdaság a népesség növekedése mögött, ha nem csökken Afrika kizsákmányolása

A nehézségekben a rossz kormányzási gyakorlatoknál is nagyobb szerepe lehet az adóelkerülésnek és az egyoldalú kereskedelmi kapcsolatoknak.

Hajdu Miklós
2025. március 28. 13:29 Adat

Olyasmiről árulkodhat a rekordalacsony születésszám, amiről a kormány hallani sem akar

Ha folytatódik a kedvezőtlen tendencia, az arra utalhat, hogy a családtámogatások csak előrehozták az amúgy is tervezett gyermekek megszületését.