Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2024. február 7. 12:58 Élet, Világ

A turisták is bicikliznének autózás helyett

Szívesebben választják az e-biciklit a környék bejárásához a turisták, mint a hagyományos kerékpárt, vagy a tömegközlekedést, ha az autó kiváltásáról van szó. Ezt az Északnyugat-Angliában fekvő Lake District (tóvidék) nevű területen végzett felmérés most közzétett eredményei mutatták meg.

Miért fontos ez? A népszerű vidéki turistacélpontok egyik fő problémája, hogy a távolságok, a domborzati viszonyok és az időjárás miatt a látogatók az autózást részesítik előnyben, hagyományos biciklire nem szívesen váltanak, de az e-biciklik terjedése ezt alapvetően változtathatja meg.

  • E-biciklivel sokkal inkább hajlandóak a turisták közlekedni, mert sokkal könnyebb hosszabb távokat megtenni, még akkor is, ha nem sík a terep.

Számokban: A területre 2022-ben már 18,1 millió turista látogatott el, döntő részük autóval. A hagyományos biciklivel rendelkező britek átlagosan 87 kilométert tekernek egy évben, ám azok a Lake District-i lakosok, akiknek van elektromos biciklijük, hetente átlagosan 124 kilométert mennek a dimbes-dombos terepen.

Alulnézet: A turisták a felmérés szerint eleve szívesen váltanak e-biciklikre, de a változás sokkal nagyobb lehetne, ha kiépülne hozzá a megfelelő infrastruktúra. A válaszadók többek között helyi kerékpárkölcsönzőket szeretnének, mert akkor a területet közösségi közlekedéssel is meg tudnák közelíteni, vagyis teljesen leraknák az autóikat. A másik fő igény, hogy a szállásadók készüljenek fel jobban az e-biciklik fogadására, tárolására.

Felülnézet: A felmérést végző leeds-i egyetemi kutató, Ian Philips értékelése szerint az e-bicikli nagy lehetőség arra, hogy mindenki jól járjon a hasonlóan kedvelt vidéki turistaközpontokban. Az autózás visszaszorulásával csökken a lokális környezeti terhelés, megmarad a terület élhetősége a lakosoknak, de összességében az autóból kiszálló turisták is sokkal jobban járnak, ha a körzet falvai kevésbé zsúfoltak és kevésbé zajosak.

Az angol válaszadók egyébként két európai megoldást is modellértékűnek említettek, Olaszországban a Dolomitokban a díjmentes és jól használható közösségi közlekedés már visszaszorította az autóhasználatot, a szlovéniai Bohinj völgyből pedig ki vannak tiltva az autók, de a bejáratnál a parkolás ingyenes, és a biciklizés az autómentes részen ennek hatására lett élvezetes.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA várakozásokkal ellentétben az e-bicikli nem lustít elMiért kell 150 ezer forintot adni annak, aki izomerő helyett elektromos segítséggel akar biciklizni? Bemutatunk két tudományos kísérletet, amely szerint lehet ennek közegészségügyi értelme.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKiváló ötlet a céges e-bicikli, de a magyar valóságban a munkába járós húszéves rom autót kellene lenyomniaMár két éve adható bicikli is a cafeteria részeként, de a lehetőség eddig nem terjedt el, mert nincs egészen jól kitalálva.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA jövő városa a(z elektromos) kerékpárra és a gyalogos közlekedésre optimalizálHa van olyan közlekedési rendszer, amely az állam számára költség- és energiahatékony munkahelyet teremt, akkor miért nem ezt támogatják?

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Világ autó bicikli e-bike elektromos bicikli környezetvédelem turizmus Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Váczi István
2024. július 19. 11:22 Élet

Tavaly a mezőgazdaság mentette meg a magyar gazdaságot, idén viszont lehúzhatja

A forróság és a szárazság egyre inkább veszélyezteti a kukorica és a napraforgó termését, ami negatívan befolyásolhatja az ország gazdasági teljesítményét.

Torontáli Zoltán
2024. július 19. 05:26 Élet

Sok buktatót és csapdát kell elkerülnie, aki az otthonfelújítási milliókra pályázik

Nagy a rohanás az 1990 előtt épült családi házak felújítását segítő programnál, ami túlárazásokhoz és átgondolatlan korszerűsítési döntésekhez vezethet.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 13:52 Adat, Pénz

Keveset költünk a kormány terveihez képest, és még a megtakarítást sem állampapírba tesszük

A magyar lakosság nem hajlandó jelentősen növelni költéseit, inkább megtakarít, az viszont átrendeződött, hogy hova teszi a pénzét.