Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2024. február 7. 12:58 Élet, Világ

A turisták is bicikliznének autózás helyett

Szívesebben választják az e-biciklit a környék bejárásához a turisták, mint a hagyományos kerékpárt, vagy a tömegközlekedést, ha az autó kiváltásáról van szó. Ezt az Északnyugat-Angliában fekvő Lake District (tóvidék) nevű területen végzett felmérés most közzétett eredményei mutatták meg.

Miért fontos ez? A népszerű vidéki turistacélpontok egyik fő problémája, hogy a távolságok, a domborzati viszonyok és az időjárás miatt a látogatók az autózást részesítik előnyben, hagyományos biciklire nem szívesen váltanak, de az e-biciklik terjedése ezt alapvetően változtathatja meg.

  • E-biciklivel sokkal inkább hajlandóak a turisták közlekedni, mert sokkal könnyebb hosszabb távokat megtenni, még akkor is, ha nem sík a terep.

Számokban: A területre 2022-ben már 18,1 millió turista látogatott el, döntő részük autóval. A hagyományos biciklivel rendelkező britek átlagosan 87 kilométert tekernek egy évben, ám azok a Lake District-i lakosok, akiknek van elektromos biciklijük, hetente átlagosan 124 kilométert mennek a dimbes-dombos terepen.

Alulnézet: A turisták a felmérés szerint eleve szívesen váltanak e-biciklikre, de a változás sokkal nagyobb lehetne, ha kiépülne hozzá a megfelelő infrastruktúra. A válaszadók többek között helyi kerékpárkölcsönzőket szeretnének, mert akkor a területet közösségi közlekedéssel is meg tudnák közelíteni, vagyis teljesen leraknák az autóikat. A másik fő igény, hogy a szállásadók készüljenek fel jobban az e-biciklik fogadására, tárolására.

Felülnézet: A felmérést végző leeds-i egyetemi kutató, Ian Philips értékelése szerint az e-bicikli nagy lehetőség arra, hogy mindenki jól járjon a hasonlóan kedvelt vidéki turistaközpontokban. Az autózás visszaszorulásával csökken a lokális környezeti terhelés, megmarad a terület élhetősége a lakosoknak, de összességében az autóból kiszálló turisták is sokkal jobban járnak, ha a körzet falvai kevésbé zsúfoltak és kevésbé zajosak.

Az angol válaszadók egyébként két európai megoldást is modellértékűnek említettek, Olaszországban a Dolomitokban a díjmentes és jól használható közösségi közlekedés már visszaszorította az autóhasználatot, a szlovéniai Bohinj völgyből pedig ki vannak tiltva az autók, de a bejáratnál a parkolás ingyenes, és a biciklizés az autómentes részen ennek hatására lett élvezetes.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA várakozásokkal ellentétben az e-bicikli nem lustít elMiért kell 150 ezer forintot adni annak, aki izomerő helyett elektromos segítséggel akar biciklizni? Bemutatunk két tudományos kísérletet, amely szerint lehet ennek közegészségügyi értelme.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKiváló ötlet a céges e-bicikli, de a magyar valóságban a munkába járós húszéves rom autót kellene lenyomniaMár két éve adható bicikli is a cafeteria részeként, de a lehetőség eddig nem terjedt el, mert nincs egészen jól kitalálva.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA jövő városa a(z elektromos) kerékpárra és a gyalogos közlekedésre optimalizálHa van olyan közlekedési rendszer, amely az állam számára költség- és energiahatékony munkahelyet teremt, akkor miért nem ezt támogatják?

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Világ autó bicikli e-bike elektromos bicikli környezetvédelem turizmus Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. december 11. 12:25 Adat, Élet

Idén jól jártak a nyugdíjasok a kormány tévedésével, de jövőre fordulhat a kocka

Bár a rendszer ezt elvileg kizárja, idén több százalékkal emelkedik a nyugdíjak reálértéke. Jövőre ez már biztosan nem lesz így.

Torontáli Zoltán
2024. december 10. 13:32 Élet, Közélet

Nehezen találnak gazdára az energetikai ingyenmilliók, és ez mindannyiunknak sokba kerül

Már nem rohannak a háztartások úgy a támogatásokért, mint régebben.

Jandó Zoltán
2024. december 4. 04:34 Élet, Közélet

Egy erős érve van Orbánnak és Karácsonynak az olimpia mellett, de az nem igaz

Budapesten a szükséges sportinfrastruktúra nagy része megépült, ám ebből nem következik, hogy nem kellene még ilyenekre rengeteg pénzt elkölteni.

Fontos

Stubnya Bence
2024. december 11. 15:37 Közélet

Aprópénzzel fékezné a lakásdrágulást a kormány, miután százmilliárdokkal gyorsította

Nagy kérdés, hogy ennyi keresletet élénkítő intézkedés mellett elég lesz-e évi 40 milliárd forint lakásépítésre ahhoz, hogy javuljon a lakhatás megfizethetősége.

Mészáros R. Tamás
2024. december 11. 06:02 Közélet, Pénz

Beindult Orbán kifektetési terve, de nem úgy, ahogy megálmodta

Elkezdett záródni az olló a ki- és beáramló jövedelmek között, de elsősorban nem a kivitt működőtőke megtérülése, hanem a háztartási vagyon külföldre vándorlása miatt.

Trippon Mariann
2024. december 10. 15:50 Pénz

Meddig gyengül még az euró a dollárral szemben?

Az euróövezetben gyorsabban csökkenhet az alapkamat, mint az Egyesült Államokban, ennek ellenére valószínűleg nem sokat erősödik már a dollár.