A Chopin jelenleg Lengyelország legnagyobb nemzetközi repülőtere, és mivel meglehetősen közel van Varsó belvárosához, kényelmesen elérhető az utazók számára. Ennek ugyanakkor hátrányai is vannak a fővárosban élők számára – továbbá korlátozza a bővítést -, részben ezért született döntés egy teljesen új repülőtér építéséről Varsótól nyugatra.
Eddig nyitott kérdés volt, hogy mi lesz a Chopin sorsa a Szolidaritás szakszervezetről elnevezett új légi kikötő megnyitása után. Ez most elvileg eldőlt, ahogy a lengyel sajtó írja, a kormány döntése szerint a polgári légi forgalom eltűnik a Chopinről. Egy kormánypári képviselő – korábban közlekedési miniszter – szerint ugyanakkor ez egy folyamat lesz, nem egyik napról a másikra történik majd meg.
Egy ellenzéki képviselő, a parlament közlekedési albizottságának elnöke ugyanakkor bírálta a döntést, mondván, meg kell őrizni a főváros saját repülőterét, Londont is több légi kikötő szolgája ki.
Ennek egyébként az ellenkezőjére is van példa, Berlin új központi repülőterének tervezése és megnyitása nyomán ugyanis a korábbiakat részben bezárták (Tegel, Tempelhof), részben integrálták az újba (Schönefeld). Igaz, ez még mindig közelebb van a fővároshoz, mint az új lengyel repülőtér, amely Varsótól 37 kilométerre épül majd, és a tervek szerint 2028-ra lesz kész az évi 40 millió utas fogadására alkalmas első üteme.
Addig persze a tavaly 14,4 millió utast fogadó Chopin jövőjével kapcsolatos tervek is megváltozhatnak, már csak azért is, mert ősszel választások lesznek Lengyelországban. Igaz, a nyilatkozat eleve csak a polgári légi forgalom megszüntetéséről szólt a Chopinen, de furcsa lenne, ha kizárólag áruszállítási vagy katonai célra szolgálna a későbbiekben.
Világ
Fontos