Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2023. július 21. 13:24 Világ

Bezárják legfontosabb repülőterüket a lengyelek, ha elkészül a teljesen új

A Chopin jelenleg Lengyelország legnagyobb nemzetközi repülőtere, és mivel meglehetősen közel van Varsó belvárosához, kényelmesen elérhető az utazók számára. Ennek ugyanakkor hátrányai is vannak a fővárosban élők számára – továbbá korlátozza a bővítést -, részben ezért született döntés egy teljesen új repülőtér építéséről Varsótól nyugatra.

Eddig nyitott kérdés volt, hogy mi lesz a Chopin sorsa a Szolidaritás szakszervezetről elnevezett új légi kikötő megnyitása után. Ez most elvileg eldőlt, ahogy a lengyel sajtó írja, a kormány döntése szerint a polgári légi forgalom eltűnik a Chopinről. Egy kormánypári képviselő – korábban közlekedési miniszter – szerint ugyanakkor ez egy folyamat lesz, nem egyik napról a másikra történik majd meg.

Egy ellenzéki képviselő, a parlament közlekedési albizottságának elnöke ugyanakkor bírálta a döntést, mondván, meg kell őrizni a főváros saját repülőterét, Londont is több légi kikötő szolgája ki.

Ennek egyébként az ellenkezőjére is van példa, Berlin új központi repülőterének tervezése és megnyitása nyomán ugyanis a korábbiakat részben bezárták (Tegel, Tempelhof), részben integrálták az újba (Schönefeld). Igaz, ez még mindig közelebb van a fővároshoz, mint az új lengyel repülőtér, amely Varsótól 37 kilométerre épül majd, és a tervek szerint 2028-ra lesz kész az évi 40 millió utas fogadására alkalmas első üteme.

Addig persze a tavaly 14,4 millió utast fogadó Chopin jövőjével kapcsolatos tervek is megváltozhatnak, már csak azért is, mert ősszel választások lesznek Lengyelországban. Igaz, a nyilatkozat eleve csak a polgári légi forgalom megszüntetéséről szólt a Chopinen, de furcsa lenne, ha kizárólag áruszállítási vagy katonai célra szolgálna a későbbiekben.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkŐrületes összegből 100 milliós repteret akarnak építeni a lengyelekNoha jelenleg a varsói repülőtér forgalma a budapestivel azonos nagyságrendű, a lengyel kormány egy öt-tízszer ekkora létesítményt akar. Jóval többe kerülhet, mint a paksi bővítés.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem tettek le a lengyelek a 100 milliós repülőtér megépítésérőlBeruházási tervet fogadott el a Varsótól délnyugatra tervezett, egy hatalmas repülőteret is magában foglaló közlekedési csomópont kialakítására a lengyel kormány.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgymás után halasztják és törlik a nagy nyugati reptérbővítési terveketHatalmas ellenálláson kell áttolni egy-egy ilyen projektet, Párizsban most mégis kidobják, Bécsben pedig jegelik a korábban már elfogadott bővítést.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ légi közlekedés Lengyelország repülőtér Varsó Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. november 19. 06:03 Világ

Még nagyobb amerikai függésben várja Trumpot Európa, mint nyolc éve

Trump visszatérésére a gazdasági, védelmi és pénzügyi integráció mélyítése lenne a logikus válasz, de ezt belső ellentétek akadályozzák.

Jandó Zoltán
2024. november 18. 14:35 Világ

Nem álltak le az orosz gázszállítások, de ha leállnának sem lenne gond

Nem okozna ellátásbiztonsági problémát, ha leállnának az orosz gázszállítások Ukrajnán keresztül, és az árakat is csak átmenetileg emelné meg.

Gajda Mihály
2024. november 16. 07:05 Világ

A tengeri útvonal, amely mindenkinek fontos, mégis egyre veszélyesebb

Elvileg minden nagyhatalom abban érdekelt, hogy a Vörös-tengeren át lehessen jutni, mégis egy éve tartják rettegésben a hajósokat a húszi támadások.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.