Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. december 22. 11:12 Világ

Nem megy az áruszállítás zöldítése a németeknek

Soha nem volt még olyan magas a kamionok, teherautók és furgonok részesedése a német áruszállításban, mint 2020-ban. Akármennyire egyértelmű, hogy a klímacélok elérése érdekében a közútról elsősorban vasútra kellene terelni az áruszállítás minél nagyobb részét, a számok azt mutatják, hogy ennek pont az ellenkezője történik.

A Verkehrs Rundschau a német közlekedési minisztérium friss statisztikai anyagára hivatkozva azt írja, hogy 2020-ban a közút részesedése az összesített forgalomból már 72,6 százalék volt, ami egyetlen év alatt majdnem másfél százalékos növekedést jelent. A vasút szerepe viszont csökkent, 18,6 százalékról 18-ra olvadt.

A lap emlékeztet, hogy a nemrég felállt új koalíciós kormány a programja szerint 2030-ra 25 százalékra emelné a vasút részesedését, ám a szakértők szerint ez borzasztóan nehéz feladat lesz, mert a jelek szerint piac egyértelműen az ellenkező irányba halad.

A 2020-as adatokban természetesen nagy szerepe van a koronavírus-járványnak is, de a trend a pandémia nélkül is ugyanez volt, az legfeljebb csak felerősítette a folyamatokat. A probléma tehát nem egyszeri és kivételes, hanem általános, és a piac szerkezetéből fakad.

A lap szerint Németország le van maradva számos más ország mögött, a fejlett nyugati államok közül Ausztriában, Svájcban, Svédországban és Finnországban például 25 százalék felett tudják tartani a vasút részesedését. Sőt, a balti államokban fordított a helyzet, Lettországban 70, Litvániában 67, Észtországban pedig 42 százalék a vasút részaránya a fuvarozásban, de Szlovénia, Szlovákia és Románia is a német célok felett teljesít.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ áruszállítás kamion környezetvédelem közút üvegház vasút Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. július 25. 05:15 Világ

Kifürkészhetetlen, hogy milyen gazdaságpolitika jön, ha Trump nyer

Egyszerre védené a „dolgozó emberek", a hazai ipar és a milliárdos befektetők érdekeit, újabb vámháborút ígér, ami az exportfüggő Magyarországnak is fájhat.

Hajdu Miklós
2024. július 24. 17:39 Világ

A Lukoil-blokád csak újabb ürügy az ukrajnai magyar vétóra, meddig mehet ez?

A fegyverszállításokat ugyan nem tudja blokkolni Magyarország, de a támogatások kifizetését igen, és minden jel szerint meg is teszi, amíg lehet.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 16:23 Adat, Világ

Mennyi esélye van Kamala Harrisnek legyőzni Trumpot?

A fogadóirodák oddsai alapján 38 százalék, de az elmúlt hetekben már minden felmérés azt mutatta, hogy több, mint a regnáló elnöknek.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.