Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. december 22. 11:12 Világ

Nem megy az áruszállítás zöldítése a németeknek

Soha nem volt még olyan magas a kamionok, teherautók és furgonok részesedése a német áruszállításban, mint 2020-ban. Akármennyire egyértelmű, hogy a klímacélok elérése érdekében a közútról elsősorban vasútra kellene terelni az áruszállítás minél nagyobb részét, a számok azt mutatják, hogy ennek pont az ellenkezője történik.

A Verkehrs Rundschau a német közlekedési minisztérium friss statisztikai anyagára hivatkozva azt írja, hogy 2020-ban a közút részesedése az összesített forgalomból már 72,6 százalék volt, ami egyetlen év alatt majdnem másfél százalékos növekedést jelent. A vasút szerepe viszont csökkent, 18,6 százalékról 18-ra olvadt.

A lap emlékeztet, hogy a nemrég felállt új koalíciós kormány a programja szerint 2030-ra 25 százalékra emelné a vasút részesedését, ám a szakértők szerint ez borzasztóan nehéz feladat lesz, mert a jelek szerint piac egyértelműen az ellenkező irányba halad.

A 2020-as adatokban természetesen nagy szerepe van a koronavírus-járványnak is, de a trend a pandémia nélkül is ugyanez volt, az legfeljebb csak felerősítette a folyamatokat. A probléma tehát nem egyszeri és kivételes, hanem általános, és a piac szerkezetéből fakad.

A lap szerint Németország le van maradva számos más ország mögött, a fejlett nyugati államok közül Ausztriában, Svájcban, Svédországban és Finnországban például 25 százalék felett tudják tartani a vasút részesedését. Sőt, a balti államokban fordított a helyzet, Lettországban 70, Litvániában 67, Észtországban pedig 42 százalék a vasút részaránya a fuvarozásban, de Szlovénia, Szlovákia és Románia is a német célok felett teljesít.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ áruszállítás kamion környezetvédelem közút üvegház vasút Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Stubnya Bence
2024. június 21. 08:59 Közélet, Világ

Egyre messzebb kerül Európa a saját akkuipar kiépítésétől

A kínai versenytársak és az amerikai állami támogatások miatt szenvednek az európai szereplők, megrendeléseket buknak és beruházásokat halasztanak el.

Avatar
2024. június 19. 17:00 Világ

Amikor saját részvényeseit perli az olajipari óriás: trójai faló vagy zseniális klímahack?

Az ExxonMobil és a részvényesi álca mögé bújt klímaaktivista csoportok közti jogi csata kimenetele fontos precedenst teremthet abban, hogy mit kérhetnek számon a részvényesek egy olajipari vállalaton.

Mit hoz az Európai Parlament jobbra tolódása a gazdaság számára?

Ha ellenállás bontakozik ki az EU-s költségvetési szabályokkal szemben, akkor a költségvetési lazítás irányába mozdulhatnak el a tagországok.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. június 24. 14:01 Közélet

Egy pincében végzi be a rendszerváltás legnagyobb pártja, megvehető a neve és logója

Az MDF-hez kapcsolódó védjegyeket 80 ezer forintos kikiáltási áron bocsátja árverésre az utódpárt JESZ felszámolója.

Stubnya Bence
2024. június 24. 10:56 Adat, Élet

Nőtt az anyagi összeomlás szélén állók aránya Magyarországon

Az arány 1 százalékpontot romlott tavaly 2022-höz képest, de még így is jobb a helyzet, mint 2013-ban.

Ercse Kriszta
2024. június 23. 06:35 Élet, Közélet

Az oktatási rendszer alapvető hibáit mutatja, hogy ilyen sokan megbuknak elsőben

Logisztikai és nem szakmai alapon kényszerül sok gyerek túl korán az általános iskolába, ahol nem kapja meg a számára szükséges támogatást.