Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. október 4. 12:55 Világ

Míg a MÁV Zürichig, az osztrákok már Párizsig mennek az éjszakai vonatokkal

A MÁV-Start Zrt. ma bejelentette, hogy újraindítja a Budapest-Zürich éjszakai, hálókocsis vonatait, helyesebben a Münchenbe induló Kálmán Imre EuroNight egy része mostantól Salzburgtól külön kocsikkal közlekedik Svájcba.

A Kálmán Imre EuroNight a Keleti pályaudvarról 20.40-kor indul, és a Bécs-Salzburg-Innsbruck útvonalat követve a kocsik másnap reggel 8.20-ra érkeznek meg Zürichbe. A MÁV-Start a háromágyas fülkében utasonként 69,9 eurótól, kétágyasban pedig 89,9 eurótól kínál hálókocsis jegyeket, és azt is írják közleményükben, hogy az osztrák éjszakai vonatok példáját követve az utasok maguk állíthatják össze a reggelijüket, amelyhez egyaránt választhatók édes és sós, kiadós és kímélő összetevők, valamint meleg italok és gyümölcslé is.

Az éjszakai vonatok európai rendszeréről és piacáról nemrég ebben a cikkünkben írtunk részletesen, a szolgáltatás a német vasút állítása szerint korábban masszívan veszteséges volt, annak idején ezzel indokolták a beszüntetését. A MÁV-Start most nem közölt üzleti adatokat és várakozásokat, de azt írják, hogy a koronavírus-járvány előtti utolsó évben, azaz 2019-ben a zürichi hálókocsit több mint 13 ezer utas vette igénybe és az átlagos kihasználtság 93-94 százalék volt.

Az éjszakai vonatok várható reneszánszát újabban környezetvédelmi szempontok, döntően a repülés mellőzése iránti egyre erősebb igény hozhatja meg. A koronavírus-járványban tavaly még úgy tűnt, hogy a bajba jutott nagy légitársaságok állami mentőcsomagját a nagy európai országokban a rövid távú járatok korlátozásához, esetleg megszüntetéséhez fogják kötni, hogy ezeket az utakat mihamarabb vonatjáratokkal lehessen kiváltani, de ebben végül csak a franciák és az osztrákok léptek előre, és ők sem nagyot.

Az osztrák vasúttársaság azonban a tervek szerint nagy erőkkel fogja fejleszteni az éjszakai kínálatát, és a legfrissebb hír szerint december 13-tól elindítja a Bécs-Párizs járatát. A vonat hetente háromszor, Bécsből 19.40-kor fog indulni, és Münchenen keresztül megy Párizsig, ahova másnap reggel 9.42-re fut be. A szolgáltatás üzletileg azért is érdekes, mert az osztrák és a francia vasúttársaság mellett a német is részt vesz benne, ráadásul a Deutsche Bahn a visszatérése után azt tervezi, hogy ehhez hasonló módszerrel 13 európai nagyvárost köt majd össze egymással.

A Bécs-Párizs járattal együtt elindul a Zürich-Köln-Amszterdam éjszakai vonat is.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAmiben a MÁV oktatja Európát: az éjszakai vonatokban Magyarország messze a nyugatiak előtt járBéccsel holtversenyben Budapest az EU éjszakai vonat fővárosa, de hamarosan akár az osztrákokat is előzhetjük a MÁV tervei szerint.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ éjszakai vonat MÁV Párizs vonat Zürich Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. november 19. 06:03 Világ

Még nagyobb amerikai függésben várja Trumpot Európa, mint nyolc éve

Trump visszatérésére a gazdasági, védelmi és pénzügyi integráció mélyítése lenne a logikus válasz, de ezt belső ellentétek akadályozzák.

Jandó Zoltán
2024. november 18. 14:35 Világ

Nem álltak le az orosz gázszállítások, de ha leállnának sem lenne gond

Nem okozna ellátásbiztonsági problémát, ha leállnának az orosz gázszállítások Ukrajnán keresztül, és az árakat is csak átmenetileg emelné meg.

Gajda Mihály
2024. november 16. 07:05 Világ

A tengeri útvonal, amely mindenkinek fontos, mégis egyre veszélyesebb

Elvileg minden nagyhatalom abban érdekelt, hogy a Vörös-tengeren át lehessen jutni, mégis egy éve tartják rettegésben a hajósokat a húszi támadások.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.