Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. július 22. 14:28 Világ

Újabb több tízmilliárd dolláros piacra vetettek szemet a kínaiak

Amióta Kína a „világ gyára” lett, a teherhajózás számára is fontos célponttá váltak a kikötői, érdekes módon azonban a hajók tankolásának jövedelmező üzletágában sokáig nem tudott igazán erős pozíciókat kiépíteni az ország.

Ennek a tevékenységnek az ázsiai forgalmát 31-32 milliárd dollárra (mintegy 9500 milliárd forint) becsülik, és ennek piacvezetője a nagyon előnyös helyen fekvő, a szolgáltatás infrastruktúráját évtizedek óta építgető Szingapúr. Ebbe azonban a kínai kormányzat nem nyugszik bele, és mint már oly sok ágazatban, itt is vezető szerepre akar szert tenni – írja a Bloomberg.

Szokás szerint ennek az infrastruktúráját is tervszerűen fejlesztik. A hajók megtankolásának kínai központja a Sanghajtól délkeletre egy szigeten lévő Zhoushan kikötője, amelynek közelében az utóbbi években több korszerű és nagy kapacitású kőolaj-finomító is épült, nagy mennyiségben bocsátva ki olyan alacsony kéntartalmú üzemanyagot, amelyet a nemrég bevezetett szabványok szerint a teherhajóknak használniuk kell.

Közben a helyi kormányzat a tankolás fizikai infrastruktúráját fejleszti, 520 millió jüanból (közel 25 milliárd forint) építettek új hajózási csatornákat és kikötőhelyeket. Az állam pedig adókedvezményekkel igyekszik segíteni, hogy a kínai szolgáltatók árban is versenyképesek legyenek.

A beruházásoknak meg is lett az eredménye, az utóbbi öt évben megduplázódott a Kínában eladott hajódízel – avagy bunker gázolaj – mennyisége, és tavaly már megközelítette a 17 millió tonnát. Ez még messze van ugyan a szingapúri 50 milliótól, de legalább már a nagyságrend azonos.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkRákapcsol a globális felmelegedés, mert tisztább üzemanyagot tankolnak a hajókA savas esőket és súlyos betegségeket okozó kénvegyületek kedvezően hatnak a felhőzet fényvisszaverő-képességére, ami a klímaváltozás elleni küzdelemben nem elhanyagolható szempont.

Világ hajó hajók hajózás Kína Szingapúr teherhajó Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2021. november 28. 07:33 Világ

Hogyan lehet elérni, hogy a házakat bontás után máshol újra összerakják?

Technikailag és üzletileg is nagyon nehéz ezt megoldani, de bemutatunk egy valós, működő példát. Ez a körforgásos építészet kezdete.

Hajdu Miklós
2021. november 26. 17:54 Adat, Világ

Szlovákia zár, Csehország szigorít, a magyar és a lengyel kormány a gyors tetőzésben bízik

Szlovákiában visszatértek a kijárási korlátozások, és Csehországban sem lehet már felhőtlenül szórakozni. A magyar és a lengyel kormány viszont egyelőre kivár.

Váczi István
2021. november 26. 14:29 Világ

Teljes összeomlást hoztak össze a világ legnagyobb olajtartalékán ülve, de most elkezdtek talpra állni

Miután az állam erőszakos terjeszkedése földbe állította a gazdaságot, a venezuelai kormány elkezdett teret adni a magánszektornak, és már látszanak az első eredmények.

Fontos

Torontáli Zoltán
2021. november 29. 11:59 Támogatói tartalom, Vállalat

Előre a múltba, Magyarországon betiltják az online gyógyszer-kereskedelmet

Nem feltétlenül indokoltak azok a félelmek, amelyek miatt a törvénymódosítást megalkották.

Katona Hajnalka
2021. november 28. 16:18 Élet

Miért járnak szakadt ruhában a leggazdagabbak?

Kísérleti közgazdaságtani módszerekkel jártak utána, hogy miért hajlamosak a legtehetősebbek olcsónak látszó ruhadarabokat hordani.

Hobot Péter
2021. november 27. 16:07 Adat, Élet

Néhány ábra arról, hogy oltások nélkül sokkal nagyobb bajban lennénk

Sokan nem tartják elég hatékonynak a vakcinákat, pedig a járványadatokból kiderül, hogy az oltásoknak köszönhetően sokkal jobb helyzetben van a társadalom, mint a harmadik hullám idején.