Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. július 22. 14:28 Világ

Újabb több tízmilliárd dolláros piacra vetettek szemet a kínaiak

Amióta Kína a „világ gyára” lett, a teherhajózás számára is fontos célponttá váltak a kikötői, érdekes módon azonban a hajók tankolásának jövedelmező üzletágában sokáig nem tudott igazán erős pozíciókat kiépíteni az ország.

Ennek a tevékenységnek az ázsiai forgalmát 31-32 milliárd dollárra (mintegy 9500 milliárd forint) becsülik, és ennek piacvezetője a nagyon előnyös helyen fekvő, a szolgáltatás infrastruktúráját évtizedek óta építgető Szingapúr. Ebbe azonban a kínai kormányzat nem nyugszik bele, és mint már oly sok ágazatban, itt is vezető szerepre akar szert tenni – írja a Bloomberg.

Szokás szerint ennek az infrastruktúráját is tervszerűen fejlesztik. A hajók megtankolásának kínai központja a Sanghajtól délkeletre egy szigeten lévő Zhoushan kikötője, amelynek közelében az utóbbi években több korszerű és nagy kapacitású kőolaj-finomító is épült, nagy mennyiségben bocsátva ki olyan alacsony kéntartalmú üzemanyagot, amelyet a nemrég bevezetett szabványok szerint a teherhajóknak használniuk kell.

Közben a helyi kormányzat a tankolás fizikai infrastruktúráját fejleszti, 520 millió jüanból (közel 25 milliárd forint) építettek új hajózási csatornákat és kikötőhelyeket. Az állam pedig adókedvezményekkel igyekszik segíteni, hogy a kínai szolgáltatók árban is versenyképesek legyenek.

A beruházásoknak meg is lett az eredménye, az utóbbi öt évben megduplázódott a Kínában eladott hajódízel – avagy bunker gázolaj – mennyisége, és tavaly már megközelítette a 17 millió tonnát. Ez még messze van ugyan a szingapúri 50 milliótól, de legalább már a nagyságrend azonos.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkRákapcsol a globális felmelegedés, mert tisztább üzemanyagot tankolnak a hajókA savas esőket és súlyos betegségeket okozó kénvegyületek kedvezően hatnak a felhőzet fényvisszaverő-képességére, ami a klímaváltozás elleni küzdelemben nem elhanyagolható szempont.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ hajó hajók hajózás Kína Szingapúr teherhajó Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Schaffhauser Tibor
2024. április 1. 04:36 Világ

Villantania kell valamit az EU-nak, mielőtt más országokat is rávenne az erősebb klímavédelemre

Egyre fontosabb a zöld diplomácia szerepe, de elegendők lesznek-e az EU által tervezett intézkedések a globális klímavédelmi törekvések felfuttatására?

Fontos

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.

Kiss Péter
2024. április 11. 04:34 Pénz

A kínai ingatlanpiaci válság Amerikával ellentétben nem fog rendszerszintű krízissé fajulni

Az ország új növekedési modellje már nem az ingatlanpiacra fog támaszkodni, így annak gazdasági súlya tovább csökken, és ez a részvénypiacra is hatással lesz.