Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. július 22. 14:28 Világ

Újabb több tízmilliárd dolláros piacra vetettek szemet a kínaiak

Amióta Kína a „világ gyára” lett, a teherhajózás számára is fontos célponttá váltak a kikötői, érdekes módon azonban a hajók tankolásának jövedelmező üzletágában sokáig nem tudott igazán erős pozíciókat kiépíteni az ország.

Ennek a tevékenységnek az ázsiai forgalmát 31-32 milliárd dollárra (mintegy 9500 milliárd forint) becsülik, és ennek piacvezetője a nagyon előnyös helyen fekvő, a szolgáltatás infrastruktúráját évtizedek óta építgető Szingapúr. Ebbe azonban a kínai kormányzat nem nyugszik bele, és mint már oly sok ágazatban, itt is vezető szerepre akar szert tenni – írja a Bloomberg.

Szokás szerint ennek az infrastruktúráját is tervszerűen fejlesztik. A hajók megtankolásának kínai központja a Sanghajtól délkeletre egy szigeten lévő Zhoushan kikötője, amelynek közelében az utóbbi években több korszerű és nagy kapacitású kőolaj-finomító is épült, nagy mennyiségben bocsátva ki olyan alacsony kéntartalmú üzemanyagot, amelyet a nemrég bevezetett szabványok szerint a teherhajóknak használniuk kell.

Közben a helyi kormányzat a tankolás fizikai infrastruktúráját fejleszti, 520 millió jüanból (közel 25 milliárd forint) építettek új hajózási csatornákat és kikötőhelyeket. Az állam pedig adókedvezményekkel igyekszik segíteni, hogy a kínai szolgáltatók árban is versenyképesek legyenek.

A beruházásoknak meg is lett az eredménye, az utóbbi öt évben megduplázódott a Kínában eladott hajódízel – avagy bunker gázolaj – mennyisége, és tavaly már megközelítette a 17 millió tonnát. Ez még messze van ugyan a szingapúri 50 milliótól, de legalább már a nagyságrend azonos.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkRákapcsol a globális felmelegedés, mert tisztább üzemanyagot tankolnak a hajókA savas esőket és súlyos betegségeket okozó kénvegyületek kedvezően hatnak a felhőzet fényvisszaverő-képességére, ami a klímaváltozás elleni küzdelemben nem elhanyagolható szempont.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ hajó hajók hajózás Kína Szingapúr teherhajó Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Váczi István
2024. április 19. 04:34 Világ

Romba dőlnek az orosz remények Ukrajnában?

Jelenleg szinte minden harctéri körülmény az oroszoknak kedvez, az eddig elért eredményeik mégis szerények, miközben az ukránok lőszerhiánya hamarosan enyhül.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.