Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. július 15. 13:05 Világ

Akár ingyen is új villanyautót vihetnek haza a németek a nagyvonalú állami támogatásnak köszönhetően

Gyakorlatilag anélkül hozhatják el a németek a Renault Zoét bizonyos autószalonokból, hogy egy centet is fizetniük kéne, miután a német állam az egyik legnagyvonalúbb autóvásárlási támogatással igyekszik megmenteni a járműipart. Egy a Bloomberg által megkérdezett kereskedés, az Autohaus Koenig olyan lízingkonstrukcióban kínálja a francia gyártmányú elektromos modellt, aminek kezdeti költségeit és 24 havi lízingdíját fedezik az állami támogatások. Az ajánlat húsz napja él, ezalatt nagyjából 300 szerződést kötött az 50 szalont működtető vállalkozás.

Ha több értékesítőnk lenne, még több elektromos autót tudtunk volna eladni. Számítottunk a forgalom növekedésére a támogatások miatt, de ez a roham megdöbbentett minket

– mondta el Wolfgang Huber, a cég villanyautók eladásáért felelős vezetője az amerikai lapnak.

A konstrukció nem egyedülálló, a szintén autókereskedelemmel foglalkozó német Carfellows tízszeres forgalomnövekedésről számolt be, mióta már havi tíz eurós lízingdíjért is elvihetők tőlük az elektromos autók. Igaz, a lízingfeltételek leginkább a cégeknek kedveznek, de a magánvásárlók sem járnak rosszul, Németországban havi 40, Franciaországban pedig 70 euróért már ők is új villanyautóba ülhetnek.

Az autóipar talpra állítására és az elektromos autók népszerűsítésére hivatott bőkezű állami támogatások Európa-szerte jellemzők. A Bloomberg gyűjtése szerint a kilenc legnagyvonalúbb villanyautó-vásárlási támogatást nyújtó ország közül nyolc európai, közöttük Magyarországgal. Mindez persze egyáltalán nem meglepő annak fényében, hogy a járvány miatt megbicsaklott autópiaci kereslet Európában jóval lassabban látszik visszaépülni, mint Észak-Amerikában és Ázsiában.

 

 

Kérdés, hogy a támogatásokat sikerül-e majd úgy kivezetni, hogy az ne taszítsa ismét a mélybe az autóvásárlási kedvet. A közepesen távoli jövő mindenesetre biztató, legalábbis a Bloomberg elemzője szerint a 2020-as évek közepére olyan mértékben csökken az akkumulátorok ára, hogy az elektromos hajtású járművek olcsóbbá válnak a belsőégésű motorral szerelt modelleknél, ami egyre több autóst sarkall majd a benzines és dízelgépkocsik lecserélésére állami támogatás nélkül is.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA villanyautót nem vitte el a vírus, de köhögNem lesz könnyű túlélniük a mostani időszakot az e-autós startupoknak, a már befutott szereplők viszont tovább erősödhetnek.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ autóipar elektromobilitás elektromos autó járműipar Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Gajda Mihály
2025. április 1. 17:00 Világ

Épp az ukrajnai háború árnyékában szabadulhat ki Kazahsztán az orosz függőségből

A háború kitörése után Moszkva elvárta volna Kazahsztántól a teljes együttműködést, a közép-ázsiai ország ehelyett viszont megerősítette a kapcsolatatait Kínával és a nyugati országokkal.

Mészáros R. Tamás
2025. március 31. 14:21 Világ

Még a vámháborúnál is súlyosabb felfordulást hozhat, ha Trump megadóztatja a kínai hajókat

Trump csapata nemzetbiztonsági kérdésnek tartja a hajógyártás felélesztését, de iparági szereplők szerint csak káosz várható a hajók megsarcolásától.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. április 2. 05:59 Vállalat

Olyasmiben látott értéket, amiben más nem, erre alapozva válna globális céggé a magyar Datapao

A magyar adatelemző cég az egyike az ezer leggyorsabban növekvő európai cégnek a Financial Times szerint. De hogyan jutottak ide?

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.