Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. december 16. 10:08 Világ

Kiválasztották a gépet a több mint 20 órásra tervezett repülőútra

Nagyjából a tervek szerint halad az ausztrál Qantas légitársaság projektje, amely alapján közvetlen járatokat indítana Ausztrália keleti partjáról egyebek mellett Londonba, Párizsba, Frankfurtba és New Yorkba. A tesztek jelenleg is zajlanak, de a legutóbbi fejlemény az volt, hogy a napokban kiválasztották azt a repülőgéptípust, amely a menetrend szerinti járatokon közlekedhet majd.

Két típus versengett, az egyik az amerikai Boeing 777-es, a másik pedig az európai Airbus A-350-es hosszú távú utakra specializált változata. Előbbi mellett szólhatott, hogy a tesztrepüléseket Boeing 787-9-es géppel végzik, a New York és Sydney közötti utat például 19 óra 16 perc alatt tették meg. Ez a repülő azonban normál forgalomban erre nem lenne képes, a teszt során csak 49 ember volt a fedélzeten, csomagok nélkül, ahogy teherárut sem pakoltak be.

A Qantas azonban végül az A-350-1000 típusjelű gépet választotta, amelyből 12 darabot rendel, ha minden a tervek szerint alakul. Ez azonban azért sem biztos, mert a légitársaság jövő márciusra halasztotta a döntést arról, hogy ténylegesen elindítja-e ezeket a hosszú távú járatokat – írja a BBC. Holnap lerepülik az utolsó Sydney-New York teszt utat is, és ha végül pozitív döntés születik, akkor

2023-tól indulhatnak el az akár 20 óránál is hosszabb repülőutak.

Jelenleg egyébként a Singapore Airlines menetrend szerint 18 óra 25 perces Szingapúr-New York járata számít a leghosszabbnak, amelyet Airbus A-350-900-as gépekkel repülnek.

A Boeingnek marketingszempontból nyilván nem jön jól a Qantas döntése, hiszen elkelt volna némi szépségtapasz a katasztrofális 2019-es éve vége felé. Mint emlékezetes, a repülőgépgyártó két 737 Max gépe is lezuhant (az egyik még tavaly), és a második eset óta nem szállhat fel az addig a Boeing legkelendőbb termékének számító típus. A tilalom feloldásához szükséges engedélyezési eljárás lassabban halad a vártnál, így már biztosra vehető, hogy jócskán belenyúlik majd a következő évbe.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBiotech cégek sorsa is múlik azon, hogy mennyire lesz sikeres a hétvégén induló húszórás repülőjáratEgyre több embert érintenek majd a hosszú repülőutakkal járó problémák, ezért sokan dolgoznak a megoldáson.

Világ Airbus Boeing qantas repülőgép Sydney Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2020. január 22. 14:36 Élet, Világ

Moss kezet – ennél többet nem tehetsz, amíg kiderül, hogy mennyire veszélyes az új koronavírus

Nem tudjuk, hogy melyik állat a forrása, és azt sem, hogy valójában mennyire veszélyes. Csak az biztos, hogy a halálos eseteket is előidéző újabb koronavírus elkezdett világszerte terjedni.

Stubnya Bence
2020. január 22. 13:27 Világ

Úgy tűnik, a szaúdi koronaherceg személyesen hekkelte meg Jeff Bezos telefonját

Új botrány miatt magyarázkodhat a szaúdi koronaherceg, aki Trump vejével is gyakran csetel WhatsAppon.

Torontáli Zoltán
2020. január 21. 09:16 Világ

Bolgár falvakba költöznek a német kisnyugdíjasok, ahonnan a fiatalok Németországba vándoroltak

Az euróban kapott nyugdíj otthon semmire sem elég, egy kiüresedő bolgár faluban viszont sokat érhet.

Fontos

Jandó Zoltán
2020. január 23. 10:54 Vállalat

Az MNB szerint is volt, aki korábban tudott a nagy T-Systems üzlet bukásáról

Mészáros Lőrinc és Jászai Gellért éppen a problémás időszakban kávézgattak.

Váczi István
2020. január 23. 06:54 Közélet

Évekre elúszhat a magyar vasúttörténet legdrágább fejlesztése

Megfeneklett a kínai-magyar kapcsolatok kirakatprojektje, a Budapest-Belgrád vasút magyarországi szakaszának fejlesztése. A magyarok a pénzre, a kínaiak a tervekre várnak.

Stubnya Bence
2020. január 22. 16:15 Pénz

Barry Eichengreen: Nem kell elsietni a magyar euróbevezetést

A német gazdaság bajban van, és ebből nekünk is le kell vonnunk a következtetéseket. Barry Eichengreenel, a Kaliforniai Egyetem professzorával interjúztunk.