Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. december 16. 10:08 Világ

Kiválasztották a gépet a több mint 20 órásra tervezett repülőútra

Nagyjából a tervek szerint halad az ausztrál Qantas légitársaság projektje, amely alapján közvetlen járatokat indítana Ausztrália keleti partjáról egyebek mellett Londonba, Párizsba, Frankfurtba és New Yorkba. A tesztek jelenleg is zajlanak, de a legutóbbi fejlemény az volt, hogy a napokban kiválasztották azt a repülőgéptípust, amely a menetrend szerinti járatokon közlekedhet majd.

Két típus versengett, az egyik az amerikai Boeing 777-es, a másik pedig az európai Airbus A-350-es hosszú távú utakra specializált változata. Előbbi mellett szólhatott, hogy a tesztrepüléseket Boeing 787-9-es géppel végzik, a New York és Sydney közötti utat például 19 óra 16 perc alatt tették meg. Ez a repülő azonban normál forgalomban erre nem lenne képes, a teszt során csak 49 ember volt a fedélzeten, csomagok nélkül, ahogy teherárut sem pakoltak be.

A Qantas azonban végül az A-350-1000 típusjelű gépet választotta, amelyből 12 darabot rendel, ha minden a tervek szerint alakul. Ez azonban azért sem biztos, mert a légitársaság jövő márciusra halasztotta a döntést arról, hogy ténylegesen elindítja-e ezeket a hosszú távú járatokat – írja a BBC. Holnap lerepülik az utolsó Sydney-New York teszt utat is, és ha végül pozitív döntés születik, akkor

2023-tól indulhatnak el az akár 20 óránál is hosszabb repülőutak.

Jelenleg egyébként a Singapore Airlines menetrend szerint 18 óra 25 perces Szingapúr-New York járata számít a leghosszabbnak, amelyet Airbus A-350-900-as gépekkel repülnek.

A Boeingnek marketingszempontból nyilván nem jön jól a Qantas döntése, hiszen elkelt volna némi szépségtapasz a katasztrofális 2019-es éve vége felé. Mint emlékezetes, a repülőgépgyártó két 737 Max gépe is lezuhant (az egyik még tavaly), és a második eset óta nem szállhat fel az addig a Boeing legkelendőbb termékének számító típus. A tilalom feloldásához szükséges engedélyezési eljárás lassabban halad a vártnál, így már biztosra vehető, hogy jócskán belenyúlik majd a következő évbe.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBiotech cégek sorsa is múlik azon, hogy mennyire lesz sikeres a hétvégén induló húszórás repülőjáratEgyre több embert érintenek majd a hosszú repülőutakkal járó problémák, ezért sokan dolgoznak a megoldáson.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ Airbus Boeing qantas repülőgép Sydney Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. október 10. 04:40 Közélet, Világ

Kína egyik uniós hídfőállása lett Magyarország, de ki fog ebből hasznot húzni?

A magyarhoz hasonló stratégiák eddig nem sok haszonnal, cserébe viszont jelentős kockázatokkal jártak.

Torontáli Zoltán
2024. október 8. 12:19 Adat, Világ

Épp Kínával indul az e-autók miatt háború, pedig onnan jön a legtöbb high-tech termék

Kínából importálnak az uniós országok a legnagyobb értékben fejlett technológiájú termékeket.

Mészáros R. Tamás
2024. október 8. 04:39 Élet, Világ

Ha a kormány kelet felé néz, ott is azt látja, hogy küzdeni kell a növekedésért

Kínában a 2008-as válság óta nem látott módszerekkel próbálnak élénkíteni, de szerkezeti átalakításokról hallani sem akarnak.

Fontos

Bucsky Péter
2024. október 9. 04:41 Élet, Közélet

Gáláns aprópénzszórás lehet a családi adókedvezmény megduplázása

Kis lépés az államnak, nagy lépés a választási kampánynak. A szegényeknek inkább a családi pótlék emelése jönne jól, de arról nincs szó.

Jandó Zoltán
2024. október 7. 04:34 Pénz, Vállalat

Valódi pénzgyárat indíthatott volna be a magyar vállalkozó hamis brazil kötvénye

Alkalmas lehet a hamis kötvény kvázi tisztára mosására, ha valaki úgy viszi be egy cégbe, ahogy azt a papíron ezermilliárdokat érő brazil állampapírral tették.

Török Zoltán
2024. október 6. 05:39 Világ

Van már akkora bajban Európa, hogy Egyesült Államok legyen belőle?

A Draghi-jelentés jó látleletet nyújt az EU gazdasági kihívásairól, de erősen kérdéses, hogy érdemes és lehetséges-e a központosítás felé elmozdulni.