Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. december 16. 10:08 Világ

Kiválasztották a gépet a több mint 20 órásra tervezett repülőútra

Nagyjából a tervek szerint halad az ausztrál Qantas légitársaság projektje, amely alapján közvetlen járatokat indítana Ausztrália keleti partjáról egyebek mellett Londonba, Párizsba, Frankfurtba és New Yorkba. A tesztek jelenleg is zajlanak, de a legutóbbi fejlemény az volt, hogy a napokban kiválasztották azt a repülőgéptípust, amely a menetrend szerinti járatokon közlekedhet majd.

Két típus versengett, az egyik az amerikai Boeing 777-es, a másik pedig az európai Airbus A-350-es hosszú távú utakra specializált változata. Előbbi mellett szólhatott, hogy a tesztrepüléseket Boeing 787-9-es géppel végzik, a New York és Sydney közötti utat például 19 óra 16 perc alatt tették meg. Ez a repülő azonban normál forgalomban erre nem lenne képes, a teszt során csak 49 ember volt a fedélzeten, csomagok nélkül, ahogy teherárut sem pakoltak be.

A Qantas azonban végül az A-350-1000 típusjelű gépet választotta, amelyből 12 darabot rendel, ha minden a tervek szerint alakul. Ez azonban azért sem biztos, mert a légitársaság jövő márciusra halasztotta a döntést arról, hogy ténylegesen elindítja-e ezeket a hosszú távú járatokat – írja a BBC. Holnap lerepülik az utolsó Sydney-New York teszt utat is, és ha végül pozitív döntés születik, akkor

2023-tól indulhatnak el az akár 20 óránál is hosszabb repülőutak.

Jelenleg egyébként a Singapore Airlines menetrend szerint 18 óra 25 perces Szingapúr-New York járata számít a leghosszabbnak, amelyet Airbus A-350-900-as gépekkel repülnek.

A Boeingnek marketingszempontból nyilván nem jön jól a Qantas döntése, hiszen elkelt volna némi szépségtapasz a katasztrofális 2019-es éve vége felé. Mint emlékezetes, a repülőgépgyártó két 737 Max gépe is lezuhant (az egyik még tavaly), és a második eset óta nem szállhat fel az addig a Boeing legkelendőbb termékének számító típus. A tilalom feloldásához szükséges engedélyezési eljárás lassabban halad a vártnál, így már biztosra vehető, hogy jócskán belenyúlik majd a következő évbe.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBiotech cégek sorsa is múlik azon, hogy mennyire lesz sikeres a hétvégén induló húszórás repülőjáratEgyre több embert érintenek majd a hosszú repülőutakkal járó problémák, ezért sokan dolgoznak a megoldáson.

Világ Airbus Boeing qantas repülőgép Sydney Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Fabók Bálint
2020. augusztus 3. 12:30 Világ

Trendforduló: a történelem folyamán először csökken a szénipar kapacitása

A szénipar az üvegházhatású gázok 30 százalékáért felel, de úgy tűnik, idén elkezdett visszaszorulni.

Torontáli Zoltán
2020. augusztus 2. 13:15 Világ

Furcsa betétdíjat vetnének ki a fáradt olajra Lengyelországban

Azt szeretnék elérni, hogy ne érje meg vele fűteni, mert még mindig sokan ezt teszik.

Váczi István
2020. július 31. 13:02 Világ

Egyre trükkösebb módszerekkel manipulálnak Közép-Európában az oroszok

Három éve folyamatosan és változatos módszerekkel próbálják a NATO ellen hangolni a lengyel, litván és lett közvéleményt.

Fontos

Fabók Bálint
2020. augusztus 1. 07:42 Élet

Így szabadulhatunk meg ingyen a szemetünk harmadától Budapesten

Minimális energiabefektetéssel sokat tehetünk a környezetünkért a komposztálással. Összegyűjtöttük, milyen támogatást kaphatunk ehhez a budapesti önkormányzatoktól.

Stubnya Bence
2020. július 31. 06:52 Pénz

Erős versenytársa lett az aranynak a járvány alatt

Úgy menekültek a társadalmilag tudatos befektetési eszközökbe a járvány alatt, mint ahogy az aranyba szoktak, és sokan ezek további fellendülésére számítanak.

Kasnyik Márton
2020. július 30. 06:53 Adat

2018 volt az az év, amikor elkezdtek lecsúszni a nyugdíjasok

Most már látszik az adatokban, hogy a nyugdíjakat maguk mögött hagyták az utóbbi években gyorsan emelkedő bérek. Ebből kellemetlen és szinte megoldhatatlan feszültség lehet.