Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. december 16. 10:08 Világ

Kiválasztották a gépet a több mint 20 órásra tervezett repülőútra

Nagyjából a tervek szerint halad az ausztrál Qantas légitársaság projektje, amely alapján közvetlen járatokat indítana Ausztrália keleti partjáról egyebek mellett Londonba, Párizsba, Frankfurtba és New Yorkba. A tesztek jelenleg is zajlanak, de a legutóbbi fejlemény az volt, hogy a napokban kiválasztották azt a repülőgéptípust, amely a menetrend szerinti járatokon közlekedhet majd.

Két típus versengett, az egyik az amerikai Boeing 777-es, a másik pedig az európai Airbus A-350-es hosszú távú utakra specializált változata. Előbbi mellett szólhatott, hogy a tesztrepüléseket Boeing 787-9-es géppel végzik, a New York és Sydney közötti utat például 19 óra 16 perc alatt tették meg. Ez a repülő azonban normál forgalomban erre nem lenne képes, a teszt során csak 49 ember volt a fedélzeten, csomagok nélkül, ahogy teherárut sem pakoltak be.

A Qantas azonban végül az A-350-1000 típusjelű gépet választotta, amelyből 12 darabot rendel, ha minden a tervek szerint alakul. Ez azonban azért sem biztos, mert a légitársaság jövő márciusra halasztotta a döntést arról, hogy ténylegesen elindítja-e ezeket a hosszú távú járatokat – írja a BBC. Holnap lerepülik az utolsó Sydney-New York teszt utat is, és ha végül pozitív döntés születik, akkor

2023-tól indulhatnak el az akár 20 óránál is hosszabb repülőutak.

Jelenleg egyébként a Singapore Airlines menetrend szerint 18 óra 25 perces Szingapúr-New York járata számít a leghosszabbnak, amelyet Airbus A-350-900-as gépekkel repülnek.

A Boeingnek marketingszempontból nyilván nem jön jól a Qantas döntése, hiszen elkelt volna némi szépségtapasz a katasztrofális 2019-es éve vége felé. Mint emlékezetes, a repülőgépgyártó két 737 Max gépe is lezuhant (az egyik még tavaly), és a második eset óta nem szállhat fel az addig a Boeing legkelendőbb termékének számító típus. A tilalom feloldásához szükséges engedélyezési eljárás lassabban halad a vártnál, így már biztosra vehető, hogy jócskán belenyúlik majd a következő évbe.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBiotech cégek sorsa is múlik azon, hogy mennyire lesz sikeres a hétvégén induló húszórás repülőjáratEgyre több embert érintenek majd a hosszú repülőutakkal járó problémák, ezért sokan dolgoznak a megoldáson.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ Airbus Boeing qantas repülőgép Sydney Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Stubnya Bence
2024. június 21. 08:59 Közélet, Világ

Egyre messzebb kerül Európa a saját akkuipar kiépítésétől

A kínai versenytársak és az amerikai állami támogatások miatt szenvednek az európai szereplők, megrendeléseket buknak és beruházásokat halasztanak el.

Avatar
2024. június 19. 17:00 Világ

Amikor saját részvényeseit perli az olajipari óriás: trójai faló vagy zseniális klímahack?

Az ExxonMobil és a részvényesi álca mögé bújt klímaaktivista csoportok közti jogi csata kimenetele fontos precedenst teremthet abban, hogy mit kérhetnek számon a részvényesek egy olajipari vállalaton.

Mit hoz az Európai Parlament jobbra tolódása a gazdaság számára?

Ha ellenállás bontakozik ki az EU-s költségvetési szabályokkal szemben, akkor a költségvetési lazítás irányába mozdulhatnak el a tagországok.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. június 24. 14:01 Közélet

Egy pincében végzi be a rendszerváltás legnagyobb pártja, megvehető a neve és logója

Az MDF-hez kapcsolódó védjegyeket 80 ezer forintos kikiáltási áron bocsátja árverésre az utódpárt JESZ felszámolója.

Stubnya Bence
2024. június 24. 10:56 Adat, Élet

Nőtt az anyagi összeomlás szélén állók aránya Magyarországon

Az arány 1 százalékpontot romlott tavaly 2022-höz képest, de még így is jobb a helyzet, mint 2013-ban.

Ercse Kriszta
2024. június 23. 06:35 Élet, Közélet

Az oktatási rendszer alapvető hibáit mutatja, hogy ilyen sokan megbuknak elsőben

Logisztikai és nem szakmai alapon kényszerül sok gyerek túl korán az általános iskolába, ahol nem kapja meg a számára szükséges támogatást.