Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. december 16. 10:08 Világ

Kiválasztották a gépet a több mint 20 órásra tervezett repülőútra

Nagyjából a tervek szerint halad az ausztrál Qantas légitársaság projektje, amely alapján közvetlen járatokat indítana Ausztrália keleti partjáról egyebek mellett Londonba, Párizsba, Frankfurtba és New Yorkba. A tesztek jelenleg is zajlanak, de a legutóbbi fejlemény az volt, hogy a napokban kiválasztották azt a repülőgéptípust, amely a menetrend szerinti járatokon közlekedhet majd.

Két típus versengett, az egyik az amerikai Boeing 777-es, a másik pedig az európai Airbus A-350-es hosszú távú utakra specializált változata. Előbbi mellett szólhatott, hogy a tesztrepüléseket Boeing 787-9-es géppel végzik, a New York és Sydney közötti utat például 19 óra 16 perc alatt tették meg. Ez a repülő azonban normál forgalomban erre nem lenne képes, a teszt során csak 49 ember volt a fedélzeten, csomagok nélkül, ahogy teherárut sem pakoltak be.

A Qantas azonban végül az A-350-1000 típusjelű gépet választotta, amelyből 12 darabot rendel, ha minden a tervek szerint alakul. Ez azonban azért sem biztos, mert a légitársaság jövő márciusra halasztotta a döntést arról, hogy ténylegesen elindítja-e ezeket a hosszú távú járatokat – írja a BBC. Holnap lerepülik az utolsó Sydney-New York teszt utat is, és ha végül pozitív döntés születik, akkor

2023-tól indulhatnak el az akár 20 óránál is hosszabb repülőutak.

Jelenleg egyébként a Singapore Airlines menetrend szerint 18 óra 25 perces Szingapúr-New York járata számít a leghosszabbnak, amelyet Airbus A-350-900-as gépekkel repülnek.

A Boeingnek marketingszempontból nyilván nem jön jól a Qantas döntése, hiszen elkelt volna némi szépségtapasz a katasztrofális 2019-es éve vége felé. Mint emlékezetes, a repülőgépgyártó két 737 Max gépe is lezuhant (az egyik még tavaly), és a második eset óta nem szállhat fel az addig a Boeing legkelendőbb termékének számító típus. A tilalom feloldásához szükséges engedélyezési eljárás lassabban halad a vártnál, így már biztosra vehető, hogy jócskán belenyúlik majd a következő évbe.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBiotech cégek sorsa is múlik azon, hogy mennyire lesz sikeres a hétvégén induló húszórás repülőjáratEgyre több embert érintenek majd a hosszú repülőutakkal járó problémák, ezért sokan dolgoznak a megoldáson.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ Airbus Boeing qantas repülőgép Sydney Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Gajda Mihály
2025. április 1. 17:00 Világ

Épp az ukrajnai háború árnyékában szabadulhat ki Kazahsztán az orosz függőségből

A háború kitörése után Moszkva elvárta volna Kazahsztántól a teljes együttműködést, a közép-ázsiai ország ehelyett viszont megerősítette a kapcsolatatait Kínával és a nyugati országokkal.

Mészáros R. Tamás
2025. március 31. 14:21 Világ

Még a vámháborúnál is súlyosabb felfordulást hozhat, ha Trump megadóztatja a kínai hajókat

Trump csapata nemzetbiztonsági kérdésnek tartja a hajógyártás felélesztését, de iparági szereplők szerint csak káosz várható a hajók megsarcolásától.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. április 2. 05:59 Vállalat

Olyasmiben látott értéket, amiben más nem, erre alapozva válna globális céggé a magyar Datapao

A magyar adatelemző cég az egyike az ezer leggyorsabban növekvő európai cégnek a Financial Times szerint. De hogyan jutottak ide?

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.