Michael Jost, a Volkswagen csoport legfőbb stratégiai vezetője utálja a Skodát, és meg akarja semmisíteni – ez a nyilvánvalóan túlzó, de a csehek felháborodását jól tükröző kijelentés a Skoda szakszervezeti lapjában jelent meg, írja a Novinky.cz. Jaroslav Povsik szakszervezeti vezető teljesen kiakadt, amikor meglátta a VW jövőbeni stratégiai terveit, és benne a Skodának szánt szerepet. “Harcolni fogunk a jövőnkért, nem vagyunk birkák, hogy csak úgy szótlanul nézzük, ahogy kivégeznek minket” – mondta Povsik.
A balhé azért tört ki, mert Jost, aki egyébként sokáig a Skoda egyik vezetője volt, azt tervezi, hogy a cseh márkát az olcsóbb keleti versenytársak szintjére pozicionálja. A prémium modellnek számító, és nagy haszonnal eladott Superb gyártását a németek magukhoz veszik, egy német gyártósorra, a Skoda pedig nem Csehországban, hanem egy olcsóbb helyszínen bővül, az új gyárért Törökország, Románia, Bulgária és Szerbia van versenyben.
A cseheknek nagyon nem tetszik, hogy a Daciával való versenyre nézték ki őket. A Renault által 1999-ben megvett, majd 2004-től megújított román márka az olcsóbb szegmensben utazik, és ott a legfrissebb számok szerint egyenesen szárnyal.
Mi is írtunk korábban a Dacia magyarországi kedveltségéről, amely többek között abban is megmutatkozik, hogy hosszú hónapokat kell várni egy-egy autó átvételére, a Dacia azonban európai szinten is komoly tényező kezd lenni. Ahogy az economica.net írja, az év első kilenc hónapjában 11 százalékkal nőtt Európában a Dacia értékesítése, miközben az uniós piac összességében 1,6 százalékkal csökkent. A francia-román márka részesedése emiatt 3,3 százalékról 3,7 százalékra emelkedett.
A román autópiac szeptemberben óriásit élénkült, az éves növekedés mértéke 118 százalék volt, és ebben is nagy szerepet játszott a Dacia.
Világ
Fontos