Kapcsolódó tagek:
Napirendben marad a vendégmunkások bevonzása a német munkaerőpiacra, miközben az iparvállalatok – főleg az autóipar területén – sorra jelentenek be elbocsátásokat. A szakképzett külföldiek Németországba csábítását a kormány is támogatja, idén 200 ezer szakember számára tervez vízumot adni, ami tíz százalékkal meghaladja a tavaly kiadott engedélyek számát.
Magyarország harmadik legnagyobb befektetőjének gazdaságpolitikája és külpolitikai orientációja is fordulatot vehet.
Az Egyesült Államok olajexportjának felfutásával egyre több szállítmány használja a Panama-csatorna mellett az Afrikát megkerülő útvonalat is.
Újabb német iparvállalatok döntöttek létszámcsökkentésről az elmúlt napokban, követve az autóiparban kibontakozott kedvezőtlen tendenciákat. Most már aligha tekinthetők egymástól elszigetelt eseteknek a hasonló bejelentések, egyre inkább strukturális válságtünetek mutatkoznak Németország gazdaságában.
Hatmilliárd fontot, tehát csaknem 3000 milliárd forintot kell kifizetniük az Egyesült Királyságban az autógyártóknak annak érdekében, hogy megfeleljenek az elektromos járművek eladására vonatkozó 2024-es szabályoknak.
Több uniós versenyképességi jelentés is készült idén, a megvalósítást azonban finanszírozási és szuverenitási problémák gátolják.
Az orosz olajexport döntő része a dániai és törökországi tengerszorosokon halad át, de számos uniós országnak is nagyon fontos ezek átjárhatósága.
Trump visszatérésére a gazdasági, védelmi és pénzügyi integráció mélyítése lenne a logikus válasz, de ezt belső ellentétek akadályozzák.
A teljes magyar és nemzetközi médián végigsöpört múlt héten, hogy a Gazprom leállítja a gázszállítást Ausztria felé. A sztori előzménye, hogy az OMV pert nyert az orosz óriáscég ellen, amelynek 230 millió eurót kellene így fizetnie, de várhatóan nem fog.
Elvileg minden nagyhatalom abban érdekelt, hogy a Vörös-tengeren át lehessen jutni, mégis egy éve tartják rettegésben a hajósokat a húszi támadások.