Kapcsolódó tagek:
A lengyel piac nyitott a kínai befektetők és építőipari vállalatok előtt, a kapcsolat másik oldala viszont sokkal korlátozottabb.
A feltörekvő országok üzleti elitje a gazdasági világrend leváltása helyett annak fenntartásán munkálkodik, és igazából így tesz a magyar kormány is.
A német e-autósok 34 százaléka benzines vagy dízel hajtású modellre váltott az év első kilenc hónapjában (amikor szokás szerint lecserélte a kocsiját) – ez a legmeglepőbb eredménye a HUK Coburg biztosító társaság friss felmérésének, amelyet a Frankfurter Allgemeine Zeitung közölt.
Kína valóban sok elnyomó rezsimet lát el pénzzel és megfigyelőrendszerekkel, de egyes kutatások szerint ez a nyugati világra ugyanúgy igaz.
A magyarhoz hasonló stratégiák eddig nem sok haszonnal, cserébe viszont jelentős kockázatokkal jártak.
Pont aznap közölte az Eurostat az Európai Unió 2023-as export-import összesített kereskedelmi adatait, amikor a tagállamok (többek között magyar és német ellenállás mellett) megszavazták, hogy a kínai elektromos autókra az Európai Bizottság extra magas vámokat vethessen ki.
Kínában a 2008-as válság óta nem látott módszerekkel próbálnak élénkíteni, de szerkezeti átalakításokról hallani sem akarnak.
A Draghi-jelentés jó látleletet nyújt az EU gazdasági kihívásairól, de erősen kérdéses, hogy érdemes és lehetséges-e a központosítás felé elmozdulni.
A mai szavazással eldőlt, hogy érvényben maradnak a kínai elektromos autókra kivetett uniós vámok, ami növeli az EU és Kína közötti kereskedelmi háború esélyét.
Magyar vonatkozása is van a szlovén kerékpáros, Tadej Pogačar világbajnoki győzelmének. A szlovén szövetség egyik szponzora ugyanis az idén május óta a Mol. Bár a hazai kerékpársport is egyre eredményesebb, itthon nem tolonganak a szponzorok.