Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2023. január 3. 13:16 Vállalat

Egy ötödik nemzeti légitársaságot is begyűjthet a Lufthansa

Már karácsony előtt voltak hírek arról, hogy hamarosan elkezdődhet az Alitalia romjain létrehozott ITA Airways olasz nemzeti légitársaság privatizációja, tegnap pedig ez hivatalossá vált az erről szóló rendelet megjelenésével.

Ennek értelmében a magánosítás tárgyalásos formában történik, és azokat a szereplőket hívják meg rá, akik már korábban kifejezték az érdeklődésüket. További feltétel, hogy a pályázónak szakmai, azaz légi közlekedési társaságnak kell lennie, európai uniós tulajdonosi háttérrel.

A szakmai érdeklődők közül az Air France-KLM az egyik legnagyobb amerikai légitársasággal, a Deltával együtt pályázik, pénzügyi erejüket pedig a szintén amerikai Certares befektetési cég növeli. Az amerikai Indigo Partners ugyan szintén szakmai befektető – vezető részvényese például a Wizz Airnek -, de nem légitársaság, így nem világos, mennyire rúghat labdába.

A Lufthansa eredetileg az MSC teherhajózási csoporttal pályázott volna együtt, de az utóbbi inkább kihátrált a dologból. A karácsony előtti esélylatolgatások így is a Lufthansát tartották messze a legesélyesebbnek, és most az Aero Telegraph német szaklap is így értékelte a privatizációs feltételeket, hogy azok a Lufthansának kedveznek.

Az olasz kormány egyelőre egy kisebbségi részesedésen adna túl, a helyi sajtó szerint a Lufthansa az ITA 35-40 százalékát szeretné megszerezni, egy későbbi fázisban pedig a fennmaradó részt. Fontos ugyanakkor, hogy a szakmai irányítási jog már a kisebbségi részvénycsomaghoz is jár.

Ez a Lufthansa esetében ahhoz lenne hasonló, ahogyan korábban fokozatosan megszerezte a Brussels Airlines száz százalékát. Ha a németek sikerrel járnak, akkor az ITA Airways már az ötödik nemzeti légitársaság lesz a csoportban a német, belga, osztrák és svájci mellett.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÚjra repteti a világ legnagyobb utasszállító gépét a LufthansaKétévnyi aszalás után visszareptette Németországba legnagyobb gépét a Lufthansa, a Düsseldorf névre keresztelt Airbus A380 nyáron fog újra forgalomba állni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVan, hogy hiányzó poharak és takarók miatt nem szállnak fel időben a repülőkHa a létszámhiány nem lenne elég, sokszor feltölteni sincs mivel a repülőgépeket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA budapesti reptér az ötödik legrosszabb a késések alapján EurópábanMost nagyon nem mindegy, hogy Budapest vagy Bukarest: míg a hazai az egyik legpontatlanabb repülőtér, a román főváros Otopeni reptere a harmadik legpontosabb.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Alitalia ita airways légi közlekedés légitársaságok Lufthansa Olaszország privatizáció Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Nagy Zsolt
2024. március 26. 04:37 Vállalat

Dollármilliókat spórol a gyártóknak egy magyar fejlesztés, ami megmutatja, hogyan lehetnek extra hatékonyak

Az EPIC Innolabs adatelemzéssel és szimulációk készítésével segíti a termelés optimalizálását többek között olyan multiknak, mint az Audi vagy az Apollo Tyres.

Torontáli Zoltán
2024. március 20. 12:40 Adat, Vállalat

Egyre összetettebb problémát jeleznek a magyarországi munkaerőköltség, bér és árfolyam adatok

Gyors ütemben nő Magyarországon a munkaerő költsége, euróban nézve is, a dolgozók azonban még nagyobb béremelést szeretnének. Mi lesz így ebből?

Torontáli Zoltán
2024. március 14. 09:11 Vállalat

A Bookingot milliárdokra büntette a GVH pszichés nyomásgyakorlás miatt, mit fog csinálni most a Temuval?

A Booking nyomásgyakorlása piskóta a Temu gyakorlatához képet, sőt ez a fajta marketing a Temu működésének lényege. Ezt kaszálhatja el a magyar hatóság a magyar e-kereskedők panaszára indított eljárásban?

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. március 27. 17:22 Adat, Világ

Ne azt nézd az új GDP-adatokban, hogy Románia előttünk jár, van benne sokkal érdekesebb is

Már nem érdemes arról beszélni, hogy Ausztria elérhetetlen messzeségbe került, reménytelenül loholunk Csehország, Szlovénia vagy Litvánia után.

Elek Péter
2024. március 27. 04:34 Pénz

Tényleg olyan fantasztikus a világ első számú sztárrészvénye?

Eddig nagyon jó és meggyőző sztori volt az Nvidia, de merész dolog azt feltételezni, hogy növekedése a következő években is töretlen marad.

G7.hu
2024. március 26. 19:00 Közélet

Új tulajdonoshoz kerül a G7

A Telex vezetői által alapított Gazdrovat Kft.-hez kerül a G7 gazdasági portál.