Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2023. január 3. 13:16 Vállalat

Egy ötödik nemzeti légitársaságot is begyűjthet a Lufthansa

Már karácsony előtt voltak hírek arról, hogy hamarosan elkezdődhet az Alitalia romjain létrehozott ITA Airways olasz nemzeti légitársaság privatizációja, tegnap pedig ez hivatalossá vált az erről szóló rendelet megjelenésével.

Ennek értelmében a magánosítás tárgyalásos formában történik, és azokat a szereplőket hívják meg rá, akik már korábban kifejezték az érdeklődésüket. További feltétel, hogy a pályázónak szakmai, azaz légi közlekedési társaságnak kell lennie, európai uniós tulajdonosi háttérrel.

A szakmai érdeklődők közül az Air France-KLM az egyik legnagyobb amerikai légitársasággal, a Deltával együtt pályázik, pénzügyi erejüket pedig a szintén amerikai Certares befektetési cég növeli. Az amerikai Indigo Partners ugyan szintén szakmai befektető – vezető részvényese például a Wizz Airnek -, de nem légitársaság, így nem világos, mennyire rúghat labdába.

A Lufthansa eredetileg az MSC teherhajózási csoporttal pályázott volna együtt, de az utóbbi inkább kihátrált a dologból. A karácsony előtti esélylatolgatások így is a Lufthansát tartották messze a legesélyesebbnek, és most az Aero Telegraph német szaklap is így értékelte a privatizációs feltételeket, hogy azok a Lufthansának kedveznek.

Az olasz kormány egyelőre egy kisebbségi részesedésen adna túl, a helyi sajtó szerint a Lufthansa az ITA 35-40 százalékát szeretné megszerezni, egy későbbi fázisban pedig a fennmaradó részt. Fontos ugyanakkor, hogy a szakmai irányítási jog már a kisebbségi részvénycsomaghoz is jár.

Ez a Lufthansa esetében ahhoz lenne hasonló, ahogyan korábban fokozatosan megszerezte a Brussels Airlines száz százalékát. Ha a németek sikerrel járnak, akkor az ITA Airways már az ötödik nemzeti légitársaság lesz a csoportban a német, belga, osztrák és svájci mellett.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÚjra repteti a világ legnagyobb utasszállító gépét a LufthansaKétévnyi aszalás után visszareptette Németországba legnagyobb gépét a Lufthansa, a Düsseldorf névre keresztelt Airbus A380 nyáron fog újra forgalomba állni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVan, hogy hiányzó poharak és takarók miatt nem szállnak fel időben a repülőkHa a létszámhiány nem lenne elég, sokszor feltölteni sincs mivel a repülőgépeket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA budapesti reptér az ötödik legrosszabb a késések alapján EurópábanMost nagyon nem mindegy, hogy Budapest vagy Bukarest: míg a hazai az egyik legpontatlanabb repülőtér, a román főváros Otopeni reptere a harmadik legpontosabb.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Alitalia ita airways légi közlekedés légitársaságok Lufthansa Olaszország privatizáció Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. május 18. 17:24 Vállalat

Részleges gyárbezáráshoz vezetett az autóipari válság Szlovákiában

Részben bezárt egy szlovákiai motorgyár, miközben az európai elektromos autók versenyképessége egyre kétségesebb az új piaci szereplők mellett.

Jandó Zoltán
2024. május 17. 05:48 Pénz, Vállalat

Hiába szeretnék sokan, nem lehet csak úgy lejönni a földgázról

Bár jelentősen csökkent a magyar vállalatok földgázfelhasználása, az ipari szereplők nagy része, ha akarna, sem tudna szabadulni a földgáztól.

Stubnya Bence
2024. május 16. 16:16 Adat, Vállalat

Nem ért véget a magyar cégek szenvedése a tavalyi csődhullámmal

Korlátozott forgalomnövekedés, csökkenő árrés és az exportáló cégek szenvedése a kereslet hiánya miatt: ezek lesznek a legnagyobb idei céges kihívások.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. május 17. 13:32 Élet

Tisztulni kezd az őskáosz az elektromos rollereknél

Két hónap múlva már csak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással lehet bizonyos elektromos rollerekkel közlekedni.

Jandó Zoltán
2024. május 17. 10:45 Adat, Közélet

Megmutatjuk, hogyan gyűltek a NER-elit ezermilliárdjai

A nyolc leggazdagabb NER-üzletember együttes vagyona tíz évvel ezelőtt még 50 milliárd sem volt, most viszont már a 2000 milliárd forintot is jóval meghaladja.

Stubnya Bence
2024. május 16. 13:47 Adat, Közélet

Újra lesz pénzünk fogyasztani, de még mindig túl nagy a lyuk a költségvetésen

Ugyan több előrejelzés is kicsit borúsabban látja az idei növekedési kilátásokat, mint pár hónapja, de legalább reálbér-növekedésre és több fogyasztásra számítanak.