Hírlevél feliratkozás
Kolozsi Ádám
2022. december 8. 09:23 Vállalat

Újra repteti a világ legnagyobb utasszállító gépét a Lufthansa

Kétévnyi aszalás után visszareptette Németországba legnagyobb gépét a Lufthansa, a Düsseldorf névre keresztelt Airbus A380 nyáron fog újra forgalomba állni.

A világjárvány előtt 14 szuperjumbója volt a német légitársaságnak. Több mint 500 férőhelyével az Airbus A380-asa a világ legnagyobb utasszállítója, de mérete és üzemanyagigénye miatt soha nem volt igazán versenyképes a kisebb típusokkal. Az óriásgépeket korábban arra alapozva kezdték el fejleszteni, hogy az egyre forgalmasabb futópályák és légtér zsúfoltságát csökkentsék egyszerre minél több ember szállításával.

A 25 milliárd dollárból kifejlesztett, bárral és zuhanyzóval felszerelt gépektől remélték azt, hogy ki fogják szolgálni a folyamatosan növekvő keresletet. Ez azonban nem jött be: a légi közlekedés az elmúlt évtizedben nem a nehezen megtölthető, hosszú távú utakra optimalizált óriásgépek felé tolódott el, és a regionális repterek szerepének erősödésével némileg decentralizálódott is a repülés.

Az Airbus 2019-ben jelentette be a gyártás leállítását, az utolsó cseppet az jelentette a pohárban, hogy a világ egyik legtőkeerősebb légitársasága, a típusból legtöbbet használó Emirates is visszavágta a megrendeléseit. A koronavírus aztán végképp betett a típusnak. A nagy légitársaságok egymás után akartak megszabadulni az A380-as flottájuktól, még úgy is, hogy a használt repülőgépek értéke hatalmasat esett, az újonnan 250-300 millió dollárt érő gépek sokszor már csak 50 millió dollár környékén mentek el.

A Lufthansa pandémia előtt üzemeltetett 14 A380-asa transzatlanti és ázsiai viszonylatokon repült San Franciscótól Szingapúrig. Ezek közül hatot aztán magának az Airbusnak adtak el, a maradékot pedig Valencia közelében, az alvó gépek terueli repülőterén parkoltatták.

Közülük az első december 2-án tért vissza Frankfurtba, a karbantartartási munkálatok után nyáron egyelőre ismeretlen viszonylaton fogják újra forgalomba helyezni. A német légitársaság három további A380-ast is reaktivál a következő hónapokban: a jelek szerint a Lufthansa a recessziós félelmek ellenére erős turistaszezonra készül 2023-ban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTöredékére zuhant a világ legnagyobb utasszállító gépeinek értékeTizenkét év alatt a A380-asok elveszítették értékük 85 százalékát, pár év múlva pedig már csak huszadannyit érnek majd, mint újkorukban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA világ legnagyobb utasszállító repülője is járvány áldozataÉvek óta rossz idők járnak már az Airbus A380-as típusára, de a koronavírus-járvány tovább ritkítja a flottát.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVége a legnagyobb utasszállító repülőnek, az Airbus befejezi az A380-as gyártásátAz utolsó szöget az Emirates légitársaság ütötte az utasok által egyébként közkedvelt típus koporsójába.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Airbus A380 Lufthansa repülés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. március 14. 09:11 Vállalat

A Bookingot milliárdokra büntette a GVH pszichés nyomásgyakorlás miatt, mit fog csinálni most a Temuval?

A Booking nyomásgyakorlása piskóta a Temu gyakorlatához képet, sőt ez a fajta marketing a Temu működésének lényege. Ezt kaszálhatja el a magyar hatóság a magyar e-kereskedők panaszára indított eljárásban?

Pálos Máté
2024. március 13. 17:06 Közélet, Vállalat

Végül az Európai Bíróság döntheti el, áthárították-e a boltok az árstopot

Máig vitatott, hogy a kormány intézkedései fékezték-e az élelmiszer-inflációt vagy rátettek egy lapáttal. A Spar uniós panasza nyomán a kérdés akár bíróság elé is kerülhet.

Torontáli Zoltán
2024. március 13. 13:02 Vállalat

A kecskeméti Mercedes figyelmeztető sztrájkja csak a jéghegy csúcsa

Még mindig viszonylag ritka a tényleges sztrájk Magyarországon, pedig amikor meglépik, annak jelentős hatásai vannak.

Fontos

Lukács András
2024. március 17. 04:33 Élet

Gyermekeink egészségét veszélyezteti a műfű és a gumiburkolat

Egyre több kutatás bizonyítja, hogy a sportpályákon, játszótereken is használt műfüves, illetve gumiburkolatú felületeknek komoly környezeti és egészségi kockázatai vannak.

Hajdu Miklós
2024. március 16. 04:37 Adat, Élet

Kihajítaná az összes gázkazánt az EU a következő 15 évben

Elfogadta az Európai Parlament a gázfűtés kivezetésére irányuló szabályokat, a lépés erősen hat majd a magyar háztartásokra.

Pintér Róbert
2024. március 15. 04:36 Tech, Világ

Már most is nyomasztó a totális megfigyelőrendszer Kínában, de lesz ez még rosszabb

Az új technológiák lehetővé teszik egy digitális szörnyállam létrejöttét, Kína egyre inkább annak intő példája, hogyan ne akarjunk társadalmat építeni.