Hírlevél feliratkozás
Kolozsi Ádám
2022. december 8. 09:23 Vállalat

Újra repteti a világ legnagyobb utasszállító gépét a Lufthansa

Kétévnyi aszalás után visszareptette Németországba legnagyobb gépét a Lufthansa, a Düsseldorf névre keresztelt Airbus A380 nyáron fog újra forgalomba állni.

A világjárvány előtt 14 szuperjumbója volt a német légitársaságnak. Több mint 500 férőhelyével az Airbus A380-asa a világ legnagyobb utasszállítója, de mérete és üzemanyagigénye miatt soha nem volt igazán versenyképes a kisebb típusokkal. Az óriásgépeket korábban arra alapozva kezdték el fejleszteni, hogy az egyre forgalmasabb futópályák és légtér zsúfoltságát csökkentsék egyszerre minél több ember szállításával.

A 25 milliárd dollárból kifejlesztett, bárral és zuhanyzóval felszerelt gépektől remélték azt, hogy ki fogják szolgálni a folyamatosan növekvő keresletet. Ez azonban nem jött be: a légi közlekedés az elmúlt évtizedben nem a nehezen megtölthető, hosszú távú utakra optimalizált óriásgépek felé tolódott el, és a regionális repterek szerepének erősödésével némileg decentralizálódott is a repülés.

Az Airbus 2019-ben jelentette be a gyártás leállítását, az utolsó cseppet az jelentette a pohárban, hogy a világ egyik legtőkeerősebb légitársasága, a típusból legtöbbet használó Emirates is visszavágta a megrendeléseit. A koronavírus aztán végképp betett a típusnak. A nagy légitársaságok egymás után akartak megszabadulni az A380-as flottájuktól, még úgy is, hogy a használt repülőgépek értéke hatalmasat esett, az újonnan 250-300 millió dollárt érő gépek sokszor már csak 50 millió dollár környékén mentek el.

A Lufthansa pandémia előtt üzemeltetett 14 A380-asa transzatlanti és ázsiai viszonylatokon repült San Franciscótól Szingapúrig. Ezek közül hatot aztán magának az Airbusnak adtak el, a maradékot pedig Valencia közelében, az alvó gépek terueli repülőterén parkoltatták.

Közülük az első december 2-án tért vissza Frankfurtba, a karbantartartási munkálatok után nyáron egyelőre ismeretlen viszonylaton fogják újra forgalomba helyezni. A német légitársaság három további A380-ast is reaktivál a következő hónapokban: a jelek szerint a Lufthansa a recessziós félelmek ellenére erős turistaszezonra készül 2023-ban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTöredékére zuhant a világ legnagyobb utasszállító gépeinek értékeTizenkét év alatt a A380-asok elveszítették értékük 85 százalékát, pár év múlva pedig már csak huszadannyit érnek majd, mint újkorukban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA világ legnagyobb utasszállító repülője is járvány áldozataÉvek óta rossz idők járnak már az Airbus A380-as típusára, de a koronavírus-járvány tovább ritkítja a flottát.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVége a legnagyobb utasszállító repülőnek, az Airbus befejezi az A380-as gyártásátAz utolsó szöget az Emirates légitársaság ütötte az utasok által egyébként közkedvelt típus koporsójába.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Airbus A380 Lufthansa repülés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2024. október 7. 04:34 Pénz, Vállalat

Valódi pénzgyárat indíthatott volna be a magyar vállalkozó hamis brazil kötvénye

Alkalmas lehet a hamis kötvény kvázi tisztára mosására, ha valaki úgy viszi be egy cégbe, ahogy azt a papíron ezermilliárdokat érő brazil állampapírral tették.

Torontáli Zoltán
2024. október 2. 14:32 Közélet, Vállalat

Már a sokkok nélküli, lassított kimúlás lehet a fő cél a Dunaferr történetében

A vasmű egyre fogyó maradékába továbbra sem sikerül életet lehelni, a kormány a társadalmi-politikai veszteség minimalizálására törekedhet.

Torontáli Zoltán
2024. október 2. 04:39 Pénz, Vállalat

Jöhet a napelemesek ellenlépése, nem az állami közműveknek adják el az áramot

Az MVM öt forintos átvételi árral szúrja ki a napelemesek szemét, egy most induló magáncég az áramot a tőzsdén eladva jóval többet kínálhat.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2024. október 8. 04:39 Élet, Világ

Ha a kormány kelet felé néz, ott is azt látja, hogy küzdeni kell a növekedésért

Kínában a 2008-as válság óta nem látott módszerekkel próbálnak élénkíteni, de szerkezeti átalakításokról hallani sem akarnak.

Török Zoltán
2024. október 6. 05:39 Világ

Van már akkora bajban Európa, hogy Egyesült Államok legyen belőle?

A Draghi-jelentés jó látleletet nyújt az EU gazdasági kihívásairól, de erősen kérdéses, hogy érdemes és lehetséges-e a központosítás felé elmozdulni.

Stubnya Bence
2024. október 5. 14:59 Közélet, Pénz

A Pénzügyminisztérium szerint kacsa a Nők 43+ról szóló hír, marad a Nők 40

Megjelent a hír, hogy 2025-től Nők 43+ lesz a Nők 40 helyett, és az OECD is javasolt a szigorítást, de a kormány nem tervez ilyesmit.