Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. február 14. 09:10 Tech

Vége a legnagyobb utasszállító repülőnek, az Airbus befejezi az A380-as gyártását

A közös európai vállalkozásként működő Airbus bejelentette, hogy 2021-ben befejezi a világ jelenlegi legnagyobb utasszállító repülőgépének, az A380-asnak a gyártását. Újabb rendelést nem vesznek fel a gépre, a jelenlegieket pedig két éven belül leszállítják.

Az A380-as iránti kereslet, vagyis a modell piacképessége kezdettől fogva megkérdőjelezhető volt, és jelenleg minden jel arra mutat, hogy egy ilyen nagyméretű és drága repülő nem tud versenyképes lenni a kisebb, hatékonyabb versenytársaival. A világ repülő gyártásának másik nagy szereplője, a Boeing nem is tervezett ekkora gépet.

A modellt mindössze 12 éve dobták piacra, így várhatóan csak 14 gyártási éve lesz. Az utolsó cseppet az jelentette a pohárban, hogy a világ egyik leggazdagabb és legjobban teljesítő légitársasága, az Emirates a napokban jelezte, hogy 162 helyett csak 123 A380-ast vásárol. Eddig összesen 234 épült a böhöm repülőből, amely (elrendezéstől függően) 555-960 utast tud szállítani.

“Ennek eredményeképpen nincs megfelelő méretű megrendelésállományunk és így nincs alapja annak, hogy a gyártást fenntartsuk, az elmúlt években tett minden ellenkező erőfeszítésünk ellenére sem” – áll a cég kiadott közleményében.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkIsmét veszélybe került a világ legnagyobb utasszállítójának jövőjeA Quantas visszamondta nyolcdarabos A380-megrendelését, az Emirates pedig azt fontolgatja, hogy A350-eseket vegyen az óriásgépek helyett, amelyeknek lassan nem maradnak vevői.

Az Airbus azt is közölte, hogy a döntés 3-3,5 ezer munkahelyet érinthet a következő három évben, de nem részletezte, hogy melyik gyáregységekben kell majd leépíteni a létszámot.

Az A380-ast a visszajelzések alapján az utasok kedvelték, vesztét a gazdasági irracionalitása okozta. Az Airbus arra számított, hogy az óriásgép a Boeing 747 (Jumbo) versenytársa lesz, az elmúlt években azonban pont a kisebb, gazdaságosabb repülők felé fordult a piac. Az A380-asnak négy hajtóműve van, a légitársaságok azonban még a hosszú távú járatokon is hatékonyabban tudják fenntartani a kéthajtóműves, kisebb repülőket, ezért a kereslet ebbe az irányba tolódik el.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem jött be az óriás repülő üzleti modellje, szétszerelik az ég királynőjétAz első, tíz éve forgalomba állt A380-as gépet éppen most mentik meg az elrohadástól: szétszedik és alkatrészként értékesítik.

Tech A380 Airbus Emirates gyártás repülés repülő Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Avatar
2019. április 21. 17:48 Tech

Ha mindenki hazudik, mi értelme a korellenőrzésnek?

Ha csak be kell írni a neten, akkor az emberek többsége január 1-jén született, de a brit kormány megpróbálkozik a korhatárok szigorú ellenőrzésével a felnőtt tartalmaknál. Kiskapuk azért így is maradnak.

Váczi István
2019. április 17. 11:56 Tech

Lakni is lehet majd az újgenerációs holdjáróban

A világ autóiparának jelentős része a nagy piacok visszaesése miatt nincs a legjobb formában, de ez nem tántorít el néhány gyártót attól, hogy a Hold meghódítását tűzze ki célul.

Váczi István
2019. április 15. 17:23 Tech

Olcsóbbá vált a klímakatasztrófa elkerülése

Egy nemzetközi szervezet szerint a korábban számítottnál kevesebbet, 115 ezer milliárd dollárt kell elkölteni 2050-ig, ha nem akar megsülni az emberiség.

Fontos

Avatar
2019. április 25. 18:17 Élet, Vállalat

Sokba kerül a vállalatoknak a munkahelyi zaklatás, csak nem tudnak róla

Nem csak az egyes emberek életét dúlhatja fel a zaklatás, egész cégeket is lehúzhat a rossz munkahelyi kultúra. Magyarországon még a probléma méretéről sem tudunk sokat.

Jandó Zoltán
2019. április 25. 12:26 Adat, Vállalat

Olyan dolog készül a magyar mobilpiacon, amire még nem volt példa

Húsz év után lehet helycsere a mobilszolgáltatók között, miután a Vodafone piaci részesedésben felzárkózott a Telenorra. Három év szünet után publikáltak adatokat a piacról.

Jandó Zoltán
2019. április 24. 17:35 Közélet

A Fidesz lemodellezte a szocializmus legnagyobb hibáit a magyar fociban, és elbukott

A magyar foci nem a rengeteg állami támogatás ellenére rossz, hanem épp amiatt. A korlátlan forrás ugyanis az eredményességre való törekvést utolsó csíráit is kiírtja a labdarúgásból.