Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. február 7. 15:01 Vállalat

Ismét veszélybe került a világ legnagyobb utasszállítójának jövője

Egy ideje már bizonytalan, hogy meddig tudja gyártani az Airbus a világ legnagyobb utasszállító repülőgépének számító A380-ast, de nagyjából egy évvel ezelőtt úgy tűnt, hogy legalább pár évig biztosított a gyártósor fennmaradása.

Most azonban pár napon belül két kedvezőtlen hír is érkezett. Ami már biztos, hogy az ausztrál nemzeti légitársaság visszamondta a nyolc A380-ra szóló, listaáron 445 millió dollár értékű megrendelését – tudósít a Bloomberg. Igaz, túlzás lenne mondani, hogy derült égből érkezett a villámcsapás, ugyanis a típus első üzemeltetői közé tartozó Qantas még 2006-ban rendelte meg ezeket a repülőket, azóta folyamatosan a jövőbe tolva igényét. Most biztossá vált, hogy ez a jövő sosem fog elérkezni.

A rossz hírt legfeljebb az árnyalja az Airbus számára, hogy az ausztrál légitársaság elkötelezte magát a meglévő 12 A380-ának korszerűsítése mellett, ami már az idén elkezdődik. A Qantas gépeinek egyike egyébként 2010-ben nem kívánt világhírnévre tett szert, amikor felrobbant az egyik hajtóműve. Ugyan senki sem sérült meg súlyosan, és a gép biztonságosan leszállt, de utána pár hétig nem repültek a légitársaság A380-asai.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem jött be az óriás repülő üzleti modellje, szétszerelik az ég királynőjétAz első, tíz éve forgalomba állt A380-as gépet éppen most mentik meg az elrohadástól: szétszedik és alkatrészként értékesítik.

Az Airbus számára a Qantas-visszamondásnál is baljóslatúbb az az információ, hogy az A380-as messze legnagyobb üzemeltetője, az Emirates azt fontolgatja, hogy a 20 óriásgépre szóló legutóbbi megrendelését részben vagy egészben a kisebb és gazdaságosabb A350-esekre konvertálja. Ez azért lenne óriás baj, mert ez volt az a megrendelés, amely legalább pár évre biztosítani látszott az A380-as gyártósorának jövőjét.

Az Emirates az egyetlen, amely flottájában stratégiai szerepet szánt az A380-asnak, amelyből több mint száz darabot üzemeltet. Egyáltalán nem látszik valószínűnek, hogy ezt a szerepet bármely más légitársaság átvehetné tőle, mert nagyon nehéz egy 500-800 fős repülőgépet gazdaságosan üzemeltetni.

A négyhajtóműves óriásgépek nem tudnak annyival több embert megfelelő jegyárak mellett elszállítani, mint amennyivel többe kerül az üzemeltetésük a szintén nagy hatótávolságú, de kéthajtóműves típusokhoz képest. Pláne, ha azok olyan élenjáró technológiával épülnek, mint a Boeing 787 Dreamliner és az Airbus A350. Pedig az utasok szeretik az A380-ast, különösen azok, akik megengedhetik maguknak a szokásosnál tágasabb üzleti, pláne az első osztály által nyújtott kényelmet és tágasságot.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMajdnem teljes hotelszobát alakít ki a fedélzeten a Singapore AirlinesZuhanyozni még nem lehet, de a franciaágy megoldható, külön mosdóval és gardróbbal.

Vállalat A380 Airbus Emirates qantas Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. július 31. 17:06 Élet, Vállalat

Egy éve csak az OTP pénze parkol a József Nádor téri mélygarázsban

A felújított tér tele van autókkal, a háromszintes, 525 férőhelyes mélygarázs rejtélyes okokból zárva.

Torontáli Zoltán
2020. július 31. 15:07 Vállalat

Nem fejleszt többé benzines autókhoz alkatrészt a harmadik legnagyobb német beszállító

A Magyarországon is fontos szerepet játszó ZF átszervezi magát, és csak az elektromos hajtásra koncentrál.

Váczi István
2020. július 30. 13:03 Vállalat

Megötszörözi termelését egy Magyarországon is jelen lévő akkumulátorgyártó

A magyar gazdaság szempontjából is érdekes információkat ismertetett a második negyedéves jelentése közzétételekor az SK Innovation.

Fontos

Fabók Bálint
2020. augusztus 1. 07:42 Élet

Így szabadulhatunk meg ingyen a szemetünk harmadától Budapesten

Minimális energiabefektetéssel sokat tehetünk a környezetünkért a komposztálással. Összegyűjtöttük, milyen támogatást kaphatunk ehhez a budapesti önkormányzatoktól.

Stubnya Bence
2020. július 31. 06:52 Pénz

Erős versenytársa lett az aranynak a járvány alatt

Úgy menekültek a társadalmilag tudatos befektetési eszközökbe a járvány alatt, mint ahogy az aranyba szoktak, és sokan ezek további fellendülésére számítanak.

Kasnyik Márton
2020. július 30. 06:53 Adat

2018 volt az az év, amikor elkezdtek lecsúszni a nyugdíjasok

Most már látszik az adatokban, hogy a nyugdíjakat maguk mögött hagyták az utóbbi években gyorsan emelkedő bérek. Ebből kellemetlen és szinte megoldhatatlan feszültség lehet.