Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. február 7. 15:01 Vállalat

Ismét veszélybe került a világ legnagyobb utasszállítójának jövője

Egy ideje már bizonytalan, hogy meddig tudja gyártani az Airbus a világ legnagyobb utasszállító repülőgépének számító A380-ast, de nagyjából egy évvel ezelőtt úgy tűnt, hogy legalább pár évig biztosított a gyártósor fennmaradása.

Most azonban pár napon belül két kedvezőtlen hír is érkezett. Ami már biztos, hogy az ausztrál nemzeti légitársaság visszamondta a nyolc A380-ra szóló, listaáron 445 millió dollár értékű megrendelését – tudósít a Bloomberg. Igaz, túlzás lenne mondani, hogy derült égből érkezett a villámcsapás, ugyanis a típus első üzemeltetői közé tartozó Quantas még 2006-ban rendelte meg ezeket a repülőket, azóta folyamatosan a jövőbe tolva igényét. Most biztossá vált, hogy ez a jövő sosem fog elérkezni.

A rossz hírt legfeljebb az árnyalja az Airbus számára, hogy az ausztrál légitársaság elkötelezte magát a meglévő 12 A380-ának korszerűsítése mellett, ami már az idén elkezdődik. A Quantas gépeinek egyike egyébként 2010-ben nem kívánt világhírnévre tett szert, amikor felrobbant az egyik hajtóműve. Ugyan senki sem sérült meg súlyosan, és a gép biztonságosan leszállt, de utána pár hétig nem repültek a légitársaság A380-asai.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem jött be az óriás repülő üzleti modellje, szétszerelik az ég királynőjétAz első, tíz éve forgalomba állt A380-as gépet éppen most mentik meg az elrohadástól: szétszedik és alkatrészként értékesítik.

Az Airbus számára a Quantas-visszamondásnál is baljóslatúbb az az információ, hogy az A380-as messze legnagyobb üzemeltetője, az Emirates azt fontolgatja, hogy a 20 óriásgépre szóló legutóbbi megrendelését részben vagy egészben a kisebb és gazdaságosabb A350-esekre konvertálja. Ez azért lenne óriás baj, mert ez volt az a megrendelés, amely legalább pár évre biztosítani látszott az A380-as gyártósorának jövőjét.

Az Emirates az egyetlen, amely flottájában stratégiai szerepet szánt az A380-asnak, amelyből több mint száz darabot üzemeltet. Egyáltalán nem látszik valószínűnek, hogy ezt a szerepet bármely más légitársaság átvehetné tőle, mert nagyon nehéz egy 500-800 fős repülőgépet gazdaságosan üzemeltetni.

A négyhajtóműves óriásgépek nem tudnak annyival több embert megfelelő jegyárak mellett elszállítani, mint amennyivel többe kerül az üzemeltetésük a szintén nagy hatótávolságú, de kéthajtóműves típusokhoz képest. Pláne, ha azok olyan élenjáró technológiával épülnek, mint a Boeing 787 Dreamliner és az Airbus A350. Pedig az utasok szeretik az A380-ast, különösen azok, akik megengedhetik maguknak a szokásosnál tágasabb üzleti, pláne az első osztály által nyújtott kényelmet és tágasságot.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMajdnem teljes hotelszobát alakít ki a fedélzeten a Singapore AirlinesZuhanyozni még nem lehet, de a franciaágy megoldható, külön mosdóval és gardróbbal.

Vállalat A380 Airbus Emirates Quantas Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2019. február 20. 14:39 Vállalat

Lagerfeld nem csak a divathoz értett, üzletileg is nagyot alkotott

A divatipar mellett a márkaépítés területén is sikeres volt a tegnap elhunyt divattervező.

Fabók Bálint
2019. február 20. 09:34 Vállalat

Csányi Sándor üzlettársa révén kerül közelebb a legnagyobb szlovén ingatlanprojekthez

A mintegy 100 milliárd forintos ingatlanberuházásról több körben tárgyalt az OTP Bank, a magyar befektető Nagy György lesz.

Bucsky Péter
2019. február 20. 06:53 Vállalat

Olyan jól blogoltak a magyar fiatalok, hogy a Facebook és a Netflix is az ügyfelük lett

A 13 éves Starschema Kft. még mindig startupokat megszégyenítő gyorsasággal növekszik, és az ütem fenntartása érdekében az Egyesült Államokban is terjeszkedik.

Fontos

Bucsky Péter
2019. február 19. 07:00 Pénz

Évi 50 milliárdot hagyunk az államnál egy ki nem használt adókedvezmény miatt

Százezrek nem élnek az szja-kedvezménnyel, pedig egy orvosi papírral évi 90 ezer forintot spórolhatnának. Aki eddig nem tette meg, öt évre visszamenőleg is kérheti.

Jandó Zoltán
2019. február 18. 06:53 Közélet

Káoszba süllyedt a kormány terve, hogy jobban szervezzék a nagy sportrendezvényeket

Nagyon úgy tűnik, hogy hiába volt rá törekvés, mégsem lesz egységes szervezési kerete és felelőse a magyarországi rendezésű nagy sporteseményeknek. Pedig lett volna logika benne.

Torontáli Zoltán
2019. február 17. 07:17 Élet

Mégis mit eszünk ennyire a Túró Rudin?

Szó szerint ízekre szedtük a kakaós masszával bevont túrórudat. Most kiderül, hogy miért van benne kukoricakeményítő, hidrogénezett olaj, vagy olyan vegyületek, mint a kálcium-laktát vagy a kálium-szorbát.