Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2022. augusztus 18. 14:08 Vállalat, Világ

Az Aldi és a Lidl középső soros termékei az infláció áldozataivá váltak

Minden 20 eurónál drágább termék iránt jelentősen visszaesett a kereslet – ezt mondta a német Lebensmittel Zeitungnak az egyik diszkont kiskereskedelmi lánc ottani menedzsere. A jelek szerint Németországban elérkezett az, amire az elmúlt hónapok fejleményei alapján már mindenki számított: az infláció elérte azt a szintet, amikor a vásárlók már nemcsak “lefelé vásárolnak”, azaz olcsóbb alternatívákat keresnek, hanem bizonyos termékeket már meg sem vesznek.

A Lidl egy német lapnak egyértelműen azzal magyarázta a jelenséget, hogy a vásárlók aggódnak a közelgő tél és a megugró energiaköltségek miatt, és a spórolás beépült a mindennapokba.

A hírek szerint a német Lidl fajlagosan a helyben sütött pékáruk eladásán éri el a legnagyobb hasznot, a nem élelmiszer termékek azonban a második helyen állnak. A Lebensmittel Zeitung szerint általános cél, hogy a lánc bevételének 15 százaléka a középső sorokról, vagyis ne élelmiszerből származzon, de ezt ma már nem érik el, mert először az ellátási láncok zavarai miatt nem volt elég áru, újabban pedig hiába van termék, már kisebb iránta a kereslet. A sajtó szerint az Aldi hasonló problémákkal küzd, náluk 20 százalék a cél, de ezt ők sem érik már el.

A visszaeső kereslet miatt a bennragadt áruk tetemes raktározási költséget okoznak, már csak árengedménnyel lehet eladni őket, ez viszont alaposan csökkenti a bevételt.

A kényszerű megoldás ezért az lesz, hogy 2023-tól a nem élelmiszer jellegű termékek körét szűkítik.

Közben a német barkácsáruházak azt tervezik, hogy a kertészeti-kertépítési részlegeiket télre teljesen bezárják, hogy csökkentsék a rezsiköltségüket. A helyi sajtó szerint a téli időszakban nincs akkora kereslet ezeken az osztályokon, hogy a várható magas energiaköltségek mellett megérje nyitva tartani őket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA német nagyvárosokban elkezdett kipukkadni az ingatlanlufiNem bírják már a vevők a magas kamatokat és az inflációt, visszaesett a kereslet.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVisszafogták a vásárlásaikat a németek, árcsökkentést kényszerítve a boltokraRekordzuhanásban van Németországban a kiskereskedelmi forgalom.

Vállalat Világ Aldi infláció kereslet kiskereskedelem Lidl nem élelmiszer termék Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Fabók Bálint
2023. január 27. 04:34 Pénz, Vállalat

Kis alföldi faluból indult, ma már százezrek előtt villog Ferrarijaival a legkülöncebb magyar multimilliárdos

Top 50-es magyar milliárdos még nem engedte be annyira a nyilvánosságot a magánéletébe, mint az életéről milliós nézettségű videókat posztoló Jákob Zoltán.

Váczi István
2023. január 26. 11:05 Támogatói tartalom, Vállalat

Vége a 30 békeévnek, alaposan átalakul a világkereskedelem

Az előttünk álló években lassabban nő majd a világgazdaságnál a nemzetközi kereskedelem, miközben jelentősen megváltoznak az áruforgalom uralkodó irányai – derül ki a Boston Consulting Group nemzetközi tanácsadó cég friss tanulmányából.

Forint Ferenc
2023. január 23. 08:29 Fizetett hirdetés, Vállalat

Ön tudja, melyik autómárka volt tavaly a magyarok kedvence?

2020 óta őrzi elsőségét a piacon a márka, 2022-ben azonban a teljes magyaroroszági személyautó- és kishaszongépjármű újautópiacon is az első helyen végzett.

Fontos

Jandó Zoltán
2023. január 26. 17:40 Közélet

Finomhangolja a kormány a napelemes tiltást, párhuzamosan működhet a két paksi erőmű

Elképzelhető, hogy újra épülhetnek szélerőművek is Magyarországon, legalábbis a kormány napirenden tartja a témát - rövid interjú Steiner Attila energetikáért és klímapolitikáért felelős államtitkárral.

Stubnya Bence
2023. január 26. 12:40 Világ

A hideg miatt hétfőn és kedden is rezsikedvezmény járt Angliában a csúcsidős áramspórolásért

Egy hidegbetörés miatt három szénerőművet is készenlétbe állítottak, de végül nem volt rájuk szükség. 3 millió fontot osztanak ki a spórolásért a résztvevőknek.

Bucsky Péter
2023. január 26. 04:34 Közélet, Pénz

Az elmaradt tanári béremelés árához mérhető veszteséget okoz a NER-cégeket is segítő jegybanki program

Bárhogy is számolunk, a növekedési kötvényprogram költsége százmilliárdos nagyságrendű. A nyertesek közt sok a kormányközeli vállalat, a veszteséget jó eséllyel az adófizetőknek kell állniuk.