Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2022. augusztus 18. 14:08 Vállalat, Világ

Az Aldi és a Lidl középső soros termékei az infláció áldozataivá váltak

Minden 20 eurónál drágább termék iránt jelentősen visszaesett a kereslet – ezt mondta a német Lebensmittel Zeitungnak az egyik diszkont kiskereskedelmi lánc ottani menedzsere. A jelek szerint Németországban elérkezett az, amire az elmúlt hónapok fejleményei alapján már mindenki számított: az infláció elérte azt a szintet, amikor a vásárlók már nemcsak “lefelé vásárolnak”, azaz olcsóbb alternatívákat keresnek, hanem bizonyos termékeket már meg sem vesznek.

A Lidl egy német lapnak egyértelműen azzal magyarázta a jelenséget, hogy a vásárlók aggódnak a közelgő tél és a megugró energiaköltségek miatt, és a spórolás beépült a mindennapokba.

A hírek szerint a német Lidl fajlagosan a helyben sütött pékáruk eladásán éri el a legnagyobb hasznot, a nem élelmiszer termékek azonban a második helyen állnak. A Lebensmittel Zeitung szerint általános cél, hogy a lánc bevételének 15 százaléka a középső sorokról, vagyis ne élelmiszerből származzon, de ezt ma már nem érik el, mert először az ellátási láncok zavarai miatt nem volt elég áru, újabban pedig hiába van termék, már kisebb iránta a kereslet. A sajtó szerint az Aldi hasonló problémákkal küzd, náluk 20 százalék a cél, de ezt ők sem érik már el.

A visszaeső kereslet miatt a bennragadt áruk tetemes raktározási költséget okoznak, már csak árengedménnyel lehet eladni őket, ez viszont alaposan csökkenti a bevételt.

A kényszerű megoldás ezért az lesz, hogy 2023-tól a nem élelmiszer jellegű termékek körét szűkítik.

Közben a német barkácsáruházak azt tervezik, hogy a kertészeti-kertépítési részlegeiket télre teljesen bezárják, hogy csökkentsék a rezsiköltségüket. A helyi sajtó szerint a téli időszakban nincs akkora kereslet ezeken az osztályokon, hogy a várható magas energiaköltségek mellett megérje nyitva tartani őket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA német nagyvárosokban elkezdett kipukkadni az ingatlanlufiNem bírják már a vevők a magas kamatokat és az inflációt, visszaesett a kereslet.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVisszafogták a vásárlásaikat a németek, árcsökkentést kényszerítve a boltokraRekordzuhanásban van Németországban a kiskereskedelmi forgalom.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ Aldi infláció kereslet kiskereskedelem Lidl nem élelmiszer termék Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Debreczeni Anna
2024. február 25. 04:34 Vállalat

Hogyan lehet egy ruhamárkának 8000 új terméke naponta?

A kínai Shein a világ egyik legnagyobb fast fashion ruhamárkája, amit annak köszönhet, hogy olcsó és nem akar kreatív lenni.

Torontáli Zoltán
2024. február 22. 16:37 Közélet, Vállalat

A magyar agrárium és élelmiszeripar gyengén teljesít, és a politika is dróton rángathatja

Siralmas gazdasági képet mutat a jegybank friss élelmiszeripari mélyelemzése, ha tudunk olvasni a számsorok között.

Jandó Zoltán
2024. február 22. 04:34 Vállalat

Mostantól biztosan nem Orbán kötélbarátja felügyeli a lakásod

Eladta egyik meghatározó biztonsági cégét Garancsi István. A tranzakcióval a piac lényegében kétszereplőssé vált, ráadásul a két óriáscég más-más szegmensekben aktív.

Fontos

Nagy Zsolt
2024. február 24. 16:19 Világ

Erősíteni kellene Európát katonailag, de ez nem olyan egyszerű

Európának szembe kell néznie azzal a lehetőséggel, hogy legnagyobb katonai szövetségese, az Egyesült Államok nem lesz mindig a segítségére.

Debreczeni Anna
2024. február 24. 15:09 Világ

Csak tíz évvel később tudjuk meg, ha átléptük a 1,5 fokos küszöböt

Tavaly volt a legforróbb év a Földön a mérések kezdete óta.

Holtzer Péter
2024. február 24. 04:34 Közélet

Más szakmából átképzett tanárok – megoldás vagy álmegoldás a tanárhiányra?

Sokéves vegyipari múlttal vált kezdő tanárrá Fridez Dóra, aki most két határmenti kistelepülés iskolájában tanít.