Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2021. június 1. 09:53 Vállalat

A járvány alatt is milliárdokat lehetett keresni a kormánypropagandával

Bár a koronavírus-járvány komolyan megviselte a reklámszektort is, az állami kommunikáció kizárólagos haszonélvezője, Balásy Gyula ezúttal is milliárdokat vett ki közpénzzel kitömött cégeiből. A vállaltan Fidesz-szimpatizáns vállalkozó cégcsoportjának két legfontosabb vállalata, a New Land Media és a Lounge Design a bevételeit még növelni is tudta, eredményességük pedig némileg ugyan csökkent, ám így is jelentős osztalékjövedelmet termeltek a tulajdonosuknak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAmióta kiposztolta, hogy Orbánra szavaz, 90 milliárdnyi megbízást kapott, most duplázhatA következő években is egyetlen médiaügynökségi csoportnál költhetik el az összes állami hirdetési pénzt, a tender alapján újabb 90 milliárd forintot.

Ötvenmilliárd Rogán Antalról

Balásy csoportja lassan három éve tulajdonképpen monopóliumként uralja az állami hirdetési piacot. A kormány által megalkotott jelenlegi rendszerben lényegében csak ezen keresztül lehet elkölteni az állami reklámpénzeket.

Korábban is írtunk róla, hogy valószínűleg még a NER-en belül is példa nélküli az, amilyen ütemben a New Land – Lounge Design kettős növekedni tudott az elmúlt években. Ehhez persze az is kellett, hogy a szintén kormányközeli konkurensek különböző okokból eltűnjenek a térképről. Néhány évvel ezelőtt Balásy ügynökségei még a Rogán Antal szomszédjaként emlegetett Csetényi Csaba, és a több miniszterrel is jó kapcsolatot ápoló Kuna Tibor cégeivel versenyeztek, mostanra azonban egyedül maradtak. Miután kiesett a pikszisből, Csetényi cégbirodalma kártyavárként omlott össze, Kuna pedig ennél is rosszabbul járt: vállalatai már más tulajdonában vannak, neki pedig áfacsalás miatt bíróság elé kellett állnia.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy ábrán a NER üzleti működéseEgy csoport, amelynek bevétele az állami megrendeléseknek köszönhetően hat év alatt hatezerszeresére nőtt, majd négy év alatt 3 százalékára csökkent.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKét éve csúcson volt, most teljessé vált a NER-csillag bukásaEladta a két éve még állami milliárdokkal kitömött ügynökségeit Kuna Tibor. A vállalkozó két miniszterrel is jóban volt, most nyomoznak ellene.

Az állami hirdetési piacon magára maradt Balásyt így elöntötték a megrendelések. A New Land – Lounge Design duó 2017 óta több tízmilliárdos nagyságrendű megállapodást is kötött az erre hivatott állami szervezettel. A legutóbbi szerződés szerint a különböző állami intézmények 2019 és legkésőbb 2022 között 150 milliárd forintot költhetnek el rajtuk keresztül hirdetésekre.

A legnagyobb megrendelőjük Rogán Antal minisztériuma, amely már több mint két tucat megbízást adott, hogy a kormány fontosabb üzeneteit eljuttassák a választókhoz, többek között a jól ismert kék hátterű plakátokon. Csak 2020-ban a pandémia idején 33 milliárd forint értékben szerződtek Balásy cégeivel ilyen kampányokra, amit az idén eddig további 19 milliárd forint megbízás követett.

A piacon is elindultak

A két cég, amely 2013-ban még alig több mint 200 milliós árbevételt ért el, hat évvel később már közel 80 milliárdos forgalommal büszkélkedhetett, tavaly pedig a járvány ellenére is sikerült még rápakolni jó egymilliárd forintot.

A bevételből elég sok a nyereség soron is rendre megmaradt, és ez még úgy is igaz, hogy ezúttal a New Land 2019-esnél alacsonyabb profitja miatt csökkent a csoport jövedelmezősége. A két cég együttesen azonban még így is több mint 4,5 milliárdnyi adózott eredményt hozott össze, és közel ennyit Balásy ki is vett osztalékként.*A New Landben a nyereség nagyjából harmadát bent hagyta, a Lounge Designt azonban lényegében teljesen kipucolta: ez a vállalat még a korábbi években felhalmozott nyereség nagy részét is kifizette osztalékként.

Az állami tízmilliárdok által megteremtett bázisról kiindulva az elmúlt években már a versenyszférában is elkezdett terjeszkedni Balásy Gyula cégbirodalma. A piacon évek óta beszélnek arról, hogy több kifejezetten nagy hirdetőt is sikerült magához csábítania. A vállalkozó által 2018-ban megszerzett ilyen ügyfelek kiszolgálásra koncentráló

Media Dynamics Kft. például 2020-ban már közel 9,4 milliárdos árbevételt ért el úgy, hogy Balásy érkezése előtt 2017-ben a 90 millió forint sem volt a forgalma.

A cég tavaly 440 millió forint adózott profitot is termelt, ám ezt Balásy nem vette fel osztalékként.

Volt azonban több más cég, ahonnan felvette. A Lounge Communication Kft. – amely csak 50 százalékban van a tulajdonában – közel 115 millió forintot hozott neki. Az igazán nagy sikersztori azonban egész biztosan a Dashboard Solutions Kft-é. A hivatalosan vezetési tanácsadással foglalkozó társaságot, amelynek 75 százalékát tartja a kezében Balásy Gyula, alig egy héttel a tavaly márciusi első lezárások bejelentése után alapították, de 180 millió forintnyi bevételéből így is 112 milliós nyereséget termelt, amit a tulajdonosok meg is kaptak.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Balásy Gyula koronavírus Lounge Design New Land Media Rogán Antal Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.

Bucsky Péter
2024. július 23. 05:19 Közélet, Vállalat

A pénz már a Molnál van, de jobb lesz-e a magyar hulladékos rendszer?

Fél év alatt elvitte a Mol az ágazati profit harmadát, miközben nőtt a hazai hulladékgyűjtés és kezelés korábban átlagosnak számító költségszintje.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 11:54 Adat, Vállalat

Magyar olajellátás: „ha Al Caponéval üzletelsz, legyen B-terved”

Nagyobb a füstje, mint a lángja a Lukoil-ügynek: nem valószínű, hogy az orosz olajipari cég ukrajnai szankcionálása komoly gondokat okozna a hazai energiaellátásban.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 13:52 Adat, Pénz

Keveset költünk a kormány terveihez képest, és még a megtakarítást sem állampapírba tesszük

A magyar lakosság nem hajlandó jelentősen növelni költéseit, inkább megtakarít, az viszont átrendeződött, hogy hova teszi a pénzét.