Csaknem két évvel azután, hogy a kerékpáros felszereléseket, főleg váltó- és fékkészleteket gyártó amerikai SRAM piacra dobta az első hétköznapi használatra szánt vezeték nélküli váltóját, a modellnek most megjelent egy jóval olcsóbb változata is. A vezeték, illetve ez esetben inkább kábel nélküli kommunikációt használó bicikliváltó egyáltalán nem újdonság, ám eddig olyan magas volt az ára, hogy a széleskörű elterjedését aligha lehetett elképzelni.
A SRAM új modellje még mindig nem nevezhető olcsónak, a terméket most tesztelő német sajtó szerint ott 620 euró (225 ezer forint) lesz az ára, de ha a másik végéről közelítjük a hírt, akkor 430 eurós árcsökkenést látunk, és a nagyobb vásárlóerővel rendelkező piacokon a magasabb árkategóriájú biciklit használók körében ez már nagy ugrást jelenthet.
A 12 fokozatú új váltót beépített akkumulátor táplálja, amely a gyártó szerint egy töltéssel 25-40 órát használható, és 2-3 évig biztosan nem kell cserélni. A töltöttségi szintet egy színét változtató LED fényforrás jelzi, de a pontos aktuális értéket a szetthez kapcsolható mobilos applikációból is le lehet olvasni.
Az applikációban a váltást több szempontból is személyre lehet szabni, érdekes funkció például, hogy meg lehet határozni, hány fokozatot váltson a hátsó váltó, amikor a kormányon lévő váltókart a biciklis hosszabban elhúzva kitartja. Be lehet például állítani, hogy egy rövid húzásra egyet váltson, hosszabb kitartásra pedig kettőt vagy hármat, esetleg pörgesse végig a láncot a teljes lánckeréksoron.
A népszerű fitneszapplikációkkal együtt használva a felhasználó részletes adatokat kaphat arról, hogy mikor melyik sebességben tekert, vagyis utólag kielemezheti egy-egy útját.
Tech
Fontos