A világon mindenhol toptermék lett az ukrán zászló, itthon is fogy
A kert és kültéri kategóriában jelenleg egy másfél méterszer kilencven centis ukrán nemzeti lobogó a legkelendőbb termék az Amazon brit oldalán. A listáról az nem derül ki, hogy pontosan mennyit adtak el belőle az elmúlt időszakban, de az biztos, hogy nagyon viszik. A top 30-ba ugyanis még három másik forgalmazó ukrán lobogói is befértek.
A brit helyzet egyáltalán nem egyedi. Ugyanebben a termékkategóriában az Egyesült Államokban is egy ukrán zászló áll az első helyen, és a tengerentúlon is további három van a top 50 legkeresettebb termék között. Németországban pedig még jobban fogy: az első hely mellett még hat ukrán zászló szerepel az ötven legnagyobb számban eladott termék között.
Az Amazonon magyarországi adatokat sajnos nem lehet látni, de úgy tűnik, hogy hazánkban is felkapott lett a szomszédos ország nemzeti lobogója a háború kezdete óta. Többolyanonline szaküzlet is van, ahol nem lehet kapni ukrán zászlót, mert elfogyott.
Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.
Bár az ESG-célkitűzéseket mindössze néhány évvel ezelőtt állították fel, már annyi feszültséget okoztak, hogy az Egyesült Államokban részben feladták őket.
Eddig a globális felmelegedés árakra gyakorolt hatásait többnyire átmenetinek, esetlegesnek tartották az elemzők, de eljött az ideje a szemléletváltásnak.
Az energiaválság megmutatta, hogy miért tévút hosszú távon a rezsicsökkentés, amelyből ráadásul az igazán szegények többsége ki is marad, hiszen fával fűt.