A vállalatcsoport régiós stratégiájának fontos lépése a névváltás. Magyarország egyik meghatározó építőanyaggyártója 2020 novemberében márka- és cégnevet váltott. A Cemix márkanév Közép-Európa 8 országában lesz jelen, amivel a Knauf és a Lasselsberger család tulajdonában lévő vállalatcsoport tagjainak lehetősége nyílik a határok nélküli együttműködésre, fejlesztéseik összehangolására és erőforrásaik megosztására.
A Lasselsberger Kft. 1990-ben kezdte meg a gyártást és az értékesítést Magyarországon. A felfutóban lévő veszprémi gyár nem sokkal később felkeltette az építőiparban komoly érdekeltségekkel rendelkező német Knauf család érdeklődését, amely 1991 nyarán részedést vásárolt benne, így innentől Lasselsberger-Knauf Kft. néven folytatta tevékenységét.
A cég a vakolatok és az esztrich (aljzatképző) termékek gyártása és forgalmazása területén egyértelműen élen jár Magyarországon. Ezen felül jelentős pozíciókkal rendelkezik a hidegburkolási termékek és hőszigetelő rendszerek piacán is. Magyarországon jelenleg négy termelőüzemet működtet, és több mint 180 embert foglalkoztat, emellett Romániában és Horvátországban is leányvállalatokkal rendelkezik.
A Lasselsberger-Knauf 2019-ben itthon közel 350 ezer tonna építőanyagot értékesített, ezzel mintegy 12 milliárd forint árbevételt ért el, ami több mint 16 százalékkal haladja meg a 2018-as értéket. A 2020-as árbevétel a várakozások szerint a járványhelyzet okozta negatív hatások ellenére is el fogja érni a 12 milliárd forintot.
A több mint 30 éves múltra visszatekintő építőanyaggyártó tulajdonosai hosszútávú stratégiai megfontolások alapján úgy döntöttek, hogy a Lasselsberger-Knauf Kft. november közepétől Cemix Hungary Kft. néven folytatja működését. Ezzel egyidőben a cég román és horvát leányvállalatainak neve is megváltozik (Cemix Croatia d.o.o. és Cemix Romania S.R.L.).
A régiót is érintő döntés értelmében a Cemix márkanév Közép-Európa 8 országában lesz jelen, amivel a Knauf és a Lasselsberger család tulajdonában lévő vállalatcsoport tagjainak lehetősége nyílik a határok nélküli együttműködésre, fejlesztéseik összehangolására és erőforrásaik megosztására. A névváltás nagyban erősíti a piaci pozíciókat, elősegíti a gyorsabb fejlődést és a szolgáltatási színvonal emelkedését.
Veit Tamás, a Cemix Hungary Kft. ügyvezetője szerint az új márkanév bevezetése annak a hosszútávú stratégiának az egyik fontos első lépése, amely a vállalatcsoport teljes működését átfogja a régióban. „Ennek lényege, hogy a csoport tagjainak országhatárokon túl nyúló együttműködésben kell gondolkodniuk. Csak úgy maradhatunk hosszú távon is versenyképesek, ha megosztjuk erőforrásainkat és minél több területen összehangoljuk munkánkat” – mondta Veit Tamás.
Az új stratégia előkészítése már évekkel ezelőtt megkezdődött. A vállalatcsoport tagjainak részvételével számos olyan közös projekt zárult eredményesen az elmúlt időszakban, amelyek során sikerült kiaknázni a regionális együttműködésből fakadó előnyöket.
„A közös irányelvek és a cégkultúrák közeledése már eddig is lehetővé tették, hogy a vállalatcsoport tagjainak fejlesztései a többiek számára is elérhetővé váljanak. A termékfejlesztések és a marketingtevékenység intenzívebb összehangolása révén mostantól gyorsabban tudunk új, innovatív termékeket és megoldásokat piacra dobni. Ráadásul a Cemix márkanév bevezetésével mindezt egyszerre 8 ország piacán tehetjük meg, ami gyorsabb megtérülést eredményez” – tette hozzá Veit Tamás.
A Cemix már létező márkanév Csehországban, Szlovákiában és Ausztriában. A cseh Cemix az ország első építőanyag gyártóinak egyike volt, más név alatt ugyan, de történelme több mint 100 évre nyúlik vissza. Vagyis egy jól bejáratott, Közép-Európában komoly múlttal és reputációval rendelkező márkanévről beszélhetünk.
A Cemix rövid, könnyen kiejthető és könnyen megjegyezhető, ezen felül pedig mozaikszóként is remekül funkcionál, hiszen a következő, az építőipari szakzsargonból ismert, önálló értelemmel bíró részekből áll össze: CEment + MIXed = CEMIX.
A cégnév- és márkanév váltás új lendületet adhat a Cemix-csoport közös fejlesztési tevékenységének. Ennek egyik kiemelt területe a logisztika, amelynek esetében a Cemix Hungary Kft. (Lasselsberger-Knauf Kft.) eddig vezető szerepet töltött be a vállalatcsoporton belül. A veszprémi székhelyű cég a tervek szerint 2021-ben vezeti be a területet érintő legújabb fejlesztését, egy úgynevezett ütemezett kiszolgáló rendszert, amely a papírmentes és hatékonyabb működés mellett magasabb kiszolgálási színvonalat nyújt a partnerek részére. A projektnél kezdetektől fogva szempont volt, hogy a cégcsoport többi tagja is át tudja majd venni az új megoldást.
A digitalizáció egy másik fontos terület, ahol a közös fejlesztési tevékenység összehangolásának sürgető aktualitása van. Ehhez kapcsolódik az IT-biztonság kérdése is, amely a cégváltást követően immár egységes kihívás elé állítja a közös stratégia mentén működő teljes vállalatcsoportot.
A vállalatcsoport stratégája kiemelten foglalkozik a környezetvédelemmel és a környezet iránti felelősség kérdésével is. „A környezettudatos gondolkodás korábban is fontos része volt a Cemix Hungary Kft. céges kultúrájának. Komoly eredményeket értük el a hulladék-gazdálkodás, a hatékony energiafelhasználás, a veszélyes anyagok kezelése és az irodai papírhasználat visszaszorítása terén. Természetesen készek vagyunk a további fejlődésre, és a jó példák, kipróbált megoldások átvételére a Cemix-csoport más tagvállalataitól” – mondta Veit Tamás.
A környezetvédelemmel kapcsolatos eddigi erőfeszítések egyértelmű visszaigazolásának tekinthető, hogy a cég 2020-ban bevezette az ISO 14001 Környezetközpontú Irányítási Rendszert, ami alapul szolgálhat a további környezettudatos fejlesztéseknek. Ez a gondolkodás a Cemix Hungary Kft. (Lasselsberger-Knauf Kft.) beruházásainak elbírálása esetén is az egyik leglényegesebb szemponttá lépett elő. Erre példa az a 2021-ben befejeződő horvátországi fejlesztés, amelynek eredményeként a durdevaci gyár energiaszükségletének jelentős részét megújuló forrásból (napelem) lehet majd biztosítani.
Az építőipart, ezen belül az építőanyagok piacát a normál folyamatok mellett a kormányzati intézkedések is nagymértékben befolyásolták az elmúlt években.
A 2016-ban bevezetett 5%-os lakásáfa tavaly év végi kivezetésének visszafogó hatása már 2019 utolsó negyedében érezhető volt, a hazai építőipar dinamikája tehát az intézkedés életbe lépése előtt megtörni látszott. „A negatív fordulat leginkább az elmúlt évek növekedésének motorját, a társasház és az irodaház építéseket érintette, míg a családi házak építésénél nem tapasztaltuk ezt a jelenséget. Az nagyobb projektek indulása esetén a beruházók részéről kiváró álláspont volt érzékelhető. Sokan közülük a rozsdaövezeti építkezések ösztönzési programjának részleteit várták” – vázolta az egy évvel ezelőtti piaci folyamatokat Veit Tamás.
2020 első negyedévének végén a Covid-19 járvány teljesen új helyzetet teremtett. „A Kormány építőipart érintő rendkívüli gazdasági intézkedései, köztük az újépítésű ingatlanokra vonatkozó 5%-os áfa ismételt bevezetése és a lakásfelújításokra családonként igénybe vehető 3 millió forintos támogatás optimistává tesz minket. Ezek eredményeként a családi házas építkezéseknél jövőre nem várunk csökkenést, a felújításoknál pedig a 2020-as évben tapasztalt emelkedő trend folytatására számítunk” – tette hozzá a veszprémi cég ügyvezetője.
Az előzetes várakozások szerint a Cemix Hungary Kft. árbevétele 2021-ben is eléri majd az 2020-as értéket.
Fizetett hirdetés
Fontos