Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2020. július 23. 11:37 Vállalat

Nagyot esett a forgalma Csongrád és Veszprém legnagyobb foglalkoztatójának

A második negyedévben 40 százalékkal csökkent a bevétele a német Continental AG-nek a tavalyi eredményéhez képest – derült ki a vállalat aktuális jelentéséből. A világ egyik legjelentősebb autóipari beszállítójának 6,6 milliárd euró volt a bevétele, vesztesége pedig 636 millió euró.

A Spiegel szerint elemzők még nagyobb esésre számították, ezért a jelentős zuhanás ellenére a cég részvényei négy százalékkal nőttek a bejelentés után. A csökkenés mögött értelemszerűen a koronavírus-járvány miatt visszaeső autópiac áll. A vártnál jobb eredmény a gumigyártásnak köszönhető, amely némi nyereséget is termelt.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTőzsdei mélyrepülésben egy Magyarországon is erős autóipari csoportTöbb mint 40 százalékot estek idén a Continental részvényei, a csoportot tulajdonló család vagyon pedig megfeleződött.

A Continental vezérigazgatója korábban azt mondta, hogy a harmadik negyedévben is jelentős csökkenést vár az előző évi bevételhez képest, ami miatt 2022-ig megszorítások lesznek. A hannoveri központú vállalat kötvények kiadásával és hitelek felvételével több mint öt milliárd euróval tágította pénzügyi lehetőségeit annak érdekében, hogy ne szoruljon állami segítségnyújtásra.

A járvány miatt a Continental számos gyárát állította le ideiglenesen, köztük két magyarországit is. A cégcsoport az egyik legjelentősebb foglalkoztató Magyarországon. Hét gyárral, egy gumiabroncs-kereskedelmi képviselettel, egy logisztikai központtal, valamint egy mesterséges intelligencia fejlesztő központtal van jelen, a bérelt munkaerővel együtt több mint nyolcezer munkavállalója van.

Dolgozók a Continental Automotive Kft. budapesti gyárában 2019-ben. Fotó: Koszticsák Szilárd/MTI

A Bisnode céginformációs adatbázisa szerint a cégcsoport Veszprém és Csongrád-Csanád megyében is a legnagyobb foglalkoztató a veszprémi és a makói gyára révén (akárcsak 2017-ban). A Continental már a járvány előtt is komoly kihívásokkal küzdött a benzines és dízelautók iránti kereslet vártnál meredekebb visszaesése miatt. A hűtő-fűtő rendszerek iránti kereslet csökkenésére hivatkozva áprilisban 127 fős létszámleépítést jelentettek be a nyíregyházi gyáruknál.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar autóipari beszállító Continental Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2024. május 2. 04:32 Világ

Egyre több az elektromos autó, egyre több a panasz is Kínában

A kínai vásárlók nagyobb hatótávolságot és jobb tölthetőséget várnak, nő az elektromos autókkal elégedetlenek aránya. Délkelet-Ázsiában ugyanakkor egyre jobban megy a biznisz a kínai gyártók számára.

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.