Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. június 17. 12:17 Adat

A kilábalás első jeleit mutatja az európai autópiac

Májusban az újonnan forgalomba helyezett gépkocsik száma 57 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi értéktől Európában – az első ránézésre kétségbeejtő adat a mostani helyzetben akár némi bizakodásra is okot adhat, ugyanis áprilisban a visszaesés mértéke még 78 százalék volt az előző év azonos időszakához képest. Túl nagy optimizmusra persze semmi okunk nem lehet, a statisztikákat összesítő Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) 1990 óta nem rögzített olyan alacsony májusi adatot, mint idén.

 

 

A kontinens országai*A statisztika egész pontosan az EU- és az EFTA-tagállamokra, illetve az Egyesült Királyságra vonatkozik. között jelentős különbségek vannak a visszaesés tekintetében. Míg Magyarországon nagyjából az európai átlagnak megfelelő mértékben szűkült a piac, addig a szomszédos Ausztriában és Szlovéniában, illetve Belgiumban is csak a harmadával esett vissza a forgalomba állított autók száma. A legnagyobb csökkenést az Egyesült Királyságban szenvedte el az ágazat 89 százalékkal, de az ír, a horvát, az izlandi, a portugál és a spanyol kereskedők is 70 százalék feletti szűkülést szenvedtek el az előző hónapban.

 

 

Ha az idei év első öt hónapját hasonlítjuk 2019 azonos időszakához, akkor Magyarországot már a piacszűkülésben legkevésbé érintett országok közé sorolhatjuk. A 43 százalékos csökkenést mutató európai átlaghoz képest a magyar visszaesés csak 26 százalék volt, aminél csak a litván, a norvég és a finn autókereskedők szenvedtek el kisebb mérséklődést. A rangsor másik oldalán Horvátország, Spanyolország, az Egyesült Királyság és Olaszország áll 50 százalékot meghaladó visszaeséssel.

 

 

Az iparág reményei szerint a nyári turisztikai szezon újabb löketet adhat az autóeladásoknak, a járvány miatt ugyanis várhatóan megnövekszik az autós utak népszerűsége. Az autókereskedelem az Egyesült Államokban és Kínában is túl van a tavaszi mélypontokon.

Persze arról szó sincs, hogy az európai gyárak komolyabb veszteségek nélkül megúsznák a koronavírus gazdasági következményeit: több tízezer autóipari állás és számos üzem működése vált bizonytalanná a kontinensen, ugyanakkor Magyarország ebből a szempontból is a szerencsésebb országok között említhető.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAutógyárakat zárnak be Európában, de a magyar üzemeket egyelőre nem kell félteniJelen állás szerint a brit, a francia és a spanyol autóiparban dolgozók kénytelenek a legnagyobb megrázkódtatásokat elszenvedni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Adat autóeladások autógyárak autóipar autópiac Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Stubnya Bence
2024. október 8. 14:31 Adat, Közélet

Az első Orbán-kormány alatt épült annyi lakás, mint ami most ambiciózus cél lett

A Fidesz legelső kormányzása alatt évente átlagosan 24 ezer lakás épült, 2010 óta viszont már csak 15,5 ezer.

Torontáli Zoltán
2024. október 8. 12:19 Adat, Világ

Épp Kínával indul az e-autók miatt háború, pedig onnan jön a legtöbb high-tech termék

Kínából importálnak az uniós országok a legnagyobb értékben fejlett technológiájú termékeket.

Jandó Zoltán
2024. október 7. 15:00 Adat, Élet

Kettészakította az országot a minimálbér-emelés és a bevásárlóturizmus

Durván 70 milliárd forinttal többet hagytak a vásárlók a boltokban, mint egy éve, de a növekedés keleten volt jóval nagyobb ütemű.

Fontos

Koczóh Levente András
2024. október 12. 05:23 Élet

Ez van az ingyenes padlásfödém-szigetelés ajánlatok mögött

Nem átverés az ingyenes vagy majdnem ingyenes ajánlat, de érdemes megérteni a dolog hátterét is - hívja fel írásában a figyelmet a Green Policy Center szakértője.

Al-Hilal István
2024. október 11. 04:41 Pénz

Hogyan lehet befektetni egészségügyi cégekbe, hogy az ne legyen dupla vagy semmi játék?

A tudományos eredmények előrejelzése helyett a megbízható alapokkal rendelkező minőségi vállalkozások azonosítás lehet a nyerő megközelítés.

Mészáros R. Tamás
2024. október 10. 04:40 Közélet, Világ

Kína egyik uniós hídfőállása lett Magyarország, de ki fog ebből hasznot húzni?

A magyarhoz hasonló stratégiák eddig nem sok haszonnal, cserébe viszont jelentős kockázatokkal jártak.