Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. június 17. 12:17 Adat

A kilábalás első jeleit mutatja az európai autópiac

Májusban az újonnan forgalomba helyezett gépkocsik száma 57 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi értéktől Európában – az első ránézésre kétségbeejtő adat a mostani helyzetben akár némi bizakodásra is okot adhat, ugyanis áprilisban a visszaesés mértéke még 78 százalék volt az előző év azonos időszakához képest. Túl nagy optimizmusra persze semmi okunk nem lehet, a statisztikákat összesítő Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) 1990 óta nem rögzített olyan alacsony májusi adatot, mint idén.

 

 

A kontinens országai*A statisztika egész pontosan az EU- és az EFTA-tagállamokra, illetve az Egyesült Királyságra vonatkozik. között jelentős különbségek vannak a visszaesés tekintetében. Míg Magyarországon nagyjából az európai átlagnak megfelelő mértékben szűkült a piac, addig a szomszédos Ausztriában és Szlovéniában, illetve Belgiumban is csak a harmadával esett vissza a forgalomba állított autók száma. A legnagyobb csökkenést az Egyesült Királyságban szenvedte el az ágazat 89 százalékkal, de az ír, a horvát, az izlandi, a portugál és a spanyol kereskedők is 70 százalék feletti szűkülést szenvedtek el az előző hónapban.

 

 

Ha az idei év első öt hónapját hasonlítjuk 2019 azonos időszakához, akkor Magyarországot már a piacszűkülésben legkevésbé érintett országok közé sorolhatjuk. A 43 százalékos csökkenést mutató európai átlaghoz képest a magyar visszaesés csak 26 százalék volt, aminél csak a litván, a norvég és a finn autókereskedők szenvedtek el kisebb mérséklődést. A rangsor másik oldalán Horvátország, Spanyolország, az Egyesült Királyság és Olaszország áll 50 százalékot meghaladó visszaeséssel.

 

 

Az iparág reményei szerint a nyári turisztikai szezon újabb löketet adhat az autóeladásoknak, a járvány miatt ugyanis várhatóan megnövekszik az autós utak népszerűsége. Az autókereskedelem az Egyesült Államokban és Kínában is túl van a tavaszi mélypontokon.

Persze arról szó sincs, hogy az európai gyárak komolyabb veszteségek nélkül megúsznák a koronavírus gazdasági következményeit: több tízezer autóipari állás és számos üzem működése vált bizonytalanná a kontinensen, ugyanakkor Magyarország ebből a szempontból is a szerencsésebb országok között említhető.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAutógyárakat zárnak be Európában, de a magyar üzemeket egyelőre nem kell félteniJelen állás szerint a brit, a francia és a spanyol autóiparban dolgozók kénytelenek a legnagyobb megrázkódtatásokat elszenvedni.

Adat autóeladások autógyárak autóipar autópiac Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Jandó Zoltán
2020. október 27. 12:11 Adat

Olyan megyékben terjed leggyorsabban a járvány, ahol tavasszal fertőzöttet sem láttak

Úgy tűnik, hogy jelenleg Nógrád és Vas megyékben a legrosszabb a helyzet, de biztosak nem lehetünk benne, mert továbbra is sok adatot visszatartanak.

Bucsky Péter
2020. október 27. 10:03 Adat, Támogatói tartalom

Minden tizedik forintunkat már online költöttük idén

A koronavírus-járvány az online kereskedelemben óriási növekedést hozott Magyarországon.

Jandó Zoltán
2020. október 26. 16:02 Adat

Már minden nyolcadik-kilencedik elhunyt covidos Magyarországon

Az előző héten 299 koronavírus-fertőzött veszítette életét Magyarországon, ami már az összes halálozáshoz viszonyítva is kifejezetten magas arány.

Fontos

Avatar
2020. október 27. 06:52 Világ

Befolyás, megtévesztés, trollok: az amerikai elnökválasztás sötét oldala

A választásokba való beavatkozás régi játék a nagyhatalmak közt, de a közösségi média és a lassan felgyűlő társadalmi elégedetlenség új lehetőségeket kínál.

Fabók Bálint
2020. október 26. 06:26 Élet

Hajléktalanságból az albérletbe, szégyenből a megbecsülésbe – Tamás története

Egy sors, amely megmutatja, milyen könnyű ma lehetetlen helyzetbe kerülni, milyen nehéz a szociális segítő rendszer munkája, és milyen nagy szükség lenne bizalomra és elfogadásra.

Kasnyik Márton
2020. október 25. 16:09 Adat

Többen élnek rosszabbul a járvány miatt, mint azt az adatokból elsőre gondolnánk

Első ránézésre úgy tűnhet, mintha ugyanannyian dolgoznának, mint a járvány előtti időben. De a változatlan számok mögött rosszabb minőségű munkahelyek vannak.