Andres Iniesta spanyol támadófenoménnek van egy borászata, a Bogeta Iniesta. A játékos az idei szezon végével Japánba, a Vessel Kobe csapatába igazolt Barcelonából, de a családi pincészetnél ebben is a lehetőséget látják, írja a Bloomberg. Az Iniesta bormárka az elmúlt hét évben kis családi üzletből világmárkává erősödött. Tavaly 1,2 millió üveg bort készítettek, ami ötszöröse a 2010-es termelésnek. A pincészet nemzetközi piacra is lépett: a bevételeik 60 százaléka külföldről érkezett 2017-ben.
Jose Antonio Iniesta, a sztár apja már a kilencvenes években is termelt bort, akkor még csak 10 hektáros birtokon. Azóta Iniesta pénze és hírneve akkorát lendített a pincészeten, hogy a birtok a húszszorosára nőtt. A pincészet legkedveltebb bora a Minuto 116, amit Iniesta leghíresebb góljáról neveztek el. A 2010-es vb döntőn a hosszabbítás vége előtt szerzett gólt, amivel Spanyolország megnyerte első világbajnoki címét Hollandia ellen. A pincészet borai egyébként nem túl drágák: körülbelül 1800 forintért árulják a Minuto 116 egy palacját Iniestáék.
A 34 éves támadó az idei vb után hagyja ott a spanyol válogatottat és 16 év után a Barcelonából Japánba megy levezetni. A váltás jót tesz a családi vállalkozásnak, és a körülmények is adottak: a spanyol borok egyre ismertebbek a világpiacon, az EU pedig a héten kötött kereskedelemi megállapodást Japánnal, ami miatt csökkenek majd a japán vámok az EU-s borokon.
A spanyol bortermelés jellemzően kis családi birtokokon folyik, és sokáig nem volt képes felvenni a versenyt a francia és olasz termelőkkel. Az utóbbi két évtizedben viszont erősödött az ország exportja, 1995 óta a négyszeresére. Tavaly több mint 2,2 milliárd liter bort adtak el spanyol termelők külföldön, 2,8 milliárd euró (924 milliárd forint) értékben.
Az európai bortermelést tovább segítheti az EU és Japán közötti szabadkereskedelmi egyezmény, ami miatt 2019 őszétől eltörlik a most létező 15 százalékos japán import-vámot az európai borokon.
Élet
Fontos