Hírlevél feliratkozás
László Pál
2023. október 19. 09:38 Podcast, Támogatói tartalom

Küldetést is keresnek a munkában a Z-generációsok az anyagi megbecsültség mellett

Paradox módon öt-hat évvel ezelőtt, amikor még a létbiztonság volt jellemző, a generációmban, baráti körömben inkább a végtelen lehetőségek, szabadság bénította meg a döntéshozatalt – mondta Wettstein Albert a Pénz(m)érték podcastban. Most ezt felváltotta egy nagy bizonytalanság, aminek pozitív eredménye lehet az, hogy jobban érezzük a döntéseink tétjét, annak a súlyát, hogy mivel töltjük el az időnket.

A G7 hatrészes podcastsorozatában, a Pénz(m)értékben azt vizsgáljuk, hogyan bánnak a pénzzel az egyes korosztályok. Befolyásolja-e ezt az élethelyzetünk, a családi mintáink, a motivációink, az értékvilágunk, a jövőbe vetett bizalmunk és kétségeink? Vannak-e generációs jegyek, amik egy egész korosztály pénzhasználati szokásait meghatározzák? Igaz-e, hogy a Z-sek mindenben felhasználók, az Y-osok élményhajhászok, az X-esek leszegett fejjel mennek előre, és boomerek-e a boomerek?

A második részben azokkal foglalkozunk, akik épp végeztek az egyetemen, és elkezdték építeni karrierjüket. Vendégünk Steigervald Krisztián generációkutató és Wettstein Albert, a Munch ételmentő alkalmazás egyik – Z-generációs – alapítója. A felvételt ide kattintva vagy bármely podcastlejátszón lehet meghallgatni:

Ma már egy mikrovállalkozás is makroszinten gondolkozik, és rengeteg olyan vállalkozás van, aminek van egy sokkal fennköltebb tartalma, mint a pénzkeresés – mondta Steigervald Krisztián. A mi időnkben, amikor nem volt olyan könnyű az élet, a szüleink hatására inkább egy materiális dobozba kerültünk bele, a mostani fiatalokat pedig arra próbáljuk nevelni, hogy kicsit boldogabbak legyenek, ami nem materiális cél.

Volt olyan tőkealap, amelyik teljesen abszurdnak gondolta, hogy hármas fenntarthatóságban gondolkozunk, ami az anyagi, környezeti és társadalmi fenntarthatóságot jelenti – mondta Wettstein Albert. Ez minden befektetési szerződésünk első sora is. De már vannak olyan alapok, amelyek hasonló befektetési filozófiával rendelkeznek, és nem pusztán pénzügyi megtérülésben gondolkoznak.

Amikor elkezdtük mérni, kik a felhasználóink, kiderült, hogy az elsődleges célcsoportnak tekintett fiatal városi egyetemistáknál a 35-45 év közötti nők sokkal nagyobb arányban használják a Munchot – mondta Wettstein Albert. Érdekes felfedezés volt még, hogy a 65 felettiek is aktívan jelen vannak, sok telefonhívást kaptunk tőlük, hogyan működik az alkalmazás, ami szintén rácáfol egy sztereotípiára, hogy a nagyszülők alig használnak internetet. Van egy korszellem, és van egy felelősebb, tudatosabb értékválasztás, ami nem életkorhoz kötődik.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Z-generációsok nem a bankoknak, hanem a kortársaknak hisznek, ha a pénzükről van szóMi befolyásolja azt, ahogy a pénzzel bánunk? Az élethelyzetünk, a családi mintáink, a motivációink, az értékvilágunk, a jövőbe vetett bizalmunk és kétségeink?

A podcast elkészítésében az Amundi Alapkezelő volt a partnerünk.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2024. november 9. 06:02 Podcast

Sikeres, innovatív magyar cégekhez kiszámítható oktatás és kutatás is kellene

Csehország és Észtország állva hagyta innovációban Magyarországot. A G7 Podcastban Cséfalvay Zoltánt kérdeztük, hogy mit lehetne jobban csinálni.

Bucsky Péter
2024. október 26. 06:10 Podcast

Sok pénzzel nyomul a Balkánon a kormány, de miért jó ez Magyarországnak?

200 milliárd forint kedvezményes kölcsönt nyújt hazánk Észak-Macedóniának. A térség szakértőjével készített podcastunkból kiderül, hogy mire fordíthatják ezt az összeget.

Holtzer Péter
2024. október 19. 06:04 Podcast

Már azt sem tudjuk pontosan, hogy hány gyerek jár a magyar iskolákba

Egyre kevesebbet tudunk a közoktatásról, pedig szakpolitikai elemzések nélkül át sem lehet gondolni, hogy mit kellene hosszú távon csinálni.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.