Hírlevél feliratkozás
László Pál
2023. október 4. 08:46 Podcast, Támogatói tartalom

A Z-generációsok nem a bankoknak, hanem a kortársaknak hisznek, ha a pénzükről van szó

Mi befolyásolja azt, ahogy a pénzzel bánunk? Az élethelyzetünk, a családi mintáink, a motivációink, az értékvilágunk, a jövőbe vetett bizalmunk és kétségeink? Vannak-e generációs jegyek, amik egy egész korosztály pénzhasználati szokásait meghatározzák? Igaz-e, hogy a Z-sek mindenben felhasználók, az Y-osok élményhajhászok, az X-esek leszegett fejjel mennek előre, és boomerek-e a boomerek?

Elindult a Pénz(m)érték, a G7 új, hatrészes podcastsorozata a generációk pénzhez és fenntarthatósághoz való viszonyáról. Az egyes epizódokban egy-egy szakértővel és egy-egy civil vendéggel járja körbe a témát László Pál kollégánk.

Az első részben Steigervald Krisztián generációkutatóval és Kovács Mátéval, a Corvinus Egyetem harmadéves hallgatójával beszélgetünk. A felvételt ide kattintva vagy bármely podcastlejátszón lehet meghallgatni:

A Z-generációs fiataloknak csak két problémájuk van a munkahellyel, a munka és a hely. A munkát egy újabb tanulási fázisnak tekintik a továbblépés előtt, a bejárás pedig kifejezetten nem a szívügyük. Generációs jegy ez, vagy csak azért van így, mert megtehetik? A munkaerőhiánnyal mára megváltoztak az erőviszonyok, a fiatalok sokkal szabadabban érvényesülhetnek a munkaerőpiacon. Míg korábban nagyon meg kellett becsülni a munkahelyet, mára a munkavállalók kerültek erőfölénybe, ami magabiztosságot ad nekik, így jobban tudják érvényesíteni az érdekeiket – mondta Steigervald Krisztián.

Annyira nem látja a gyakorlatban az önbizalommal teli fiatalokat a munkaerőpiacon Kovács Máté. Ennek szerinte egyik oka a tekintélyelvű, poroszos iskolarendszer, a másik, hogy sokan már fiatalon rá vannak kényszerítve a munkába állásra, mert az ösztöndíjuk nem elég az egyetemista életmód fenntartásához, muszáj munkát vállalni. Bár több lehetőségük van, mint régebben, de most sokan úgy gondolkodnak, hogy az érettséginél eldől minden, és abba az irányba kell továbbmenni, amit akkor választottak.

A legfenntarthatóbb termék az, amit nem vásárolunk meg – mondta Kovács Máté. Viszont ha a meglévő igényeinket fenntarthatóan szeretnék kielégíteni, az sok esetben drágább, mintha kevésbé fenntartható terméket vásárolunk. Szerinte a fenntartható életmód és gondolkodás egyéni, személyes pénzügyi-egzisztenciális kérdés is, megfelelő csatornákon sok fiatalt meg lehet vele szólítani.

A mostani fiatalokkal kortársaikon keresztül lehet legjobban kommunikálni, ők nem példaképeket, ikonokat keresnek Steigervald Krisztián szerint. Számukra a hiteles személy most a youtuber és az influencer, akik arról beszélnek, hogy azzal az 1000 forinttal, ami most a bankszámlámon van, mit tudok kezdeni.

A podcast elkészítésében az Amundi Alapkezelő volt a partnerünk.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2024. február 10. 04:38 Podcast

Egy évszázaddal később is kimutathatók az oktatáspolitikai döntések hatásai

A Klebelsberg-korszak általános iskolái jobban ellenálltak a falusi iskolák bezárásának. A népességfogyás miatt ma a kisvárosi gimnáziumok kerültek veszélybe.

László Pál
2024. február 6. 15:35 Podcast, Támogatói tartalom

Űrhajós nem, influencer annál inkább lenne a legtöbb általános iskolás

Az alfa generációs magyar gyerekek 55 százaléka már pénzt is keresett, kétharmaduk a technológia segítségével, felük közösségi média platformokon, míg negyedük online streamelésen keresztül jutott bevételhez.

László Pál
2024. február 5. 12:01 Közélet, Podcast, Támogatói tartalom

Sokkal többe kerülhet majd a klímaváltozás kezelése, mint amennyi pénz a 1,5 fokos cél eléréséhez kellene

Karakas Ádám, a Boston Consulting Group (BCG) partnere volt a G7 podcast vendége.

Fontos

Stubnya Bence
2024. február 21. 10:01 Közélet

Európai rekorder lenne Magyarország, ha sikerülne a kormány terve

85 százalékra emelkedhet a kormány tervei szerint a foglalkoztatottsági ráta. Tartalék azonban csak a 25 év alattiakban és az 55 év felettiekben van.

Mészáros R. Tamás
2024. február 21. 04:34 Világ

Külföldi tudással, hajóflottával és jüanelszámolással terjeszkedne a kínai autóipar

A kínai állam tervei között szerepel a külföldi kutatás-fejlesztés, az értékesítési- és szervízhálózatok, valamint a jüanalapú pénzügyi infrastuktúra kiépítése az autóexport ösztönzése érdekében.

Bőgel György
2024. február 20. 15:27 Vállalat

Mit tanulhatnak magyar vállalkozók a Kifli-anyacég sikeréből?

Adva volt egy gyorsan táguló piaci rés, a lehetőség felismerése azonban még kevés a nemzetközi piaci sikerhez, amit a Rohlik tíz év alatt elért.