Hírlevél feliratkozás
László Pál
2023. október 4. 08:46 Podcast, Támogatói tartalom

A Z-generációsok nem a bankoknak, hanem a kortársaknak hisznek, ha a pénzükről van szó

Mi befolyásolja azt, ahogy a pénzzel bánunk? Az élethelyzetünk, a családi mintáink, a motivációink, az értékvilágunk, a jövőbe vetett bizalmunk és kétségeink? Vannak-e generációs jegyek, amik egy egész korosztály pénzhasználati szokásait meghatározzák? Igaz-e, hogy a Z-sek mindenben felhasználók, az Y-osok élményhajhászok, az X-esek leszegett fejjel mennek előre, és boomerek-e a boomerek?

Elindult a Pénz(m)érték, a G7 új, hatrészes podcastsorozata a generációk pénzhez és fenntarthatósághoz való viszonyáról. Az egyes epizódokban egy-egy szakértővel és egy-egy civil vendéggel járja körbe a témát László Pál kollégánk.

Az első részben Steigervald Krisztián generációkutatóval és Kovács Mátéval, a Corvinus Egyetem harmadéves hallgatójával beszélgetünk. A felvételt ide kattintva vagy bármely podcastlejátszón lehet meghallgatni:

A Z-generációs fiataloknak csak két problémájuk van a munkahellyel, a munka és a hely. A munkát egy újabb tanulási fázisnak tekintik a továbblépés előtt, a bejárás pedig kifejezetten nem a szívügyük. Generációs jegy ez, vagy csak azért van így, mert megtehetik? A munkaerőhiánnyal mára megváltoztak az erőviszonyok, a fiatalok sokkal szabadabban érvényesülhetnek a munkaerőpiacon. Míg korábban nagyon meg kellett becsülni a munkahelyet, mára a munkavállalók kerültek erőfölénybe, ami magabiztosságot ad nekik, így jobban tudják érvényesíteni az érdekeiket – mondta Steigervald Krisztián.

Annyira nem látja a gyakorlatban az önbizalommal teli fiatalokat a munkaerőpiacon Kovács Máté. Ennek szerinte egyik oka a tekintélyelvű, poroszos iskolarendszer, a másik, hogy sokan már fiatalon rá vannak kényszerítve a munkába állásra, mert az ösztöndíjuk nem elég az egyetemista életmód fenntartásához, muszáj munkát vállalni. Bár több lehetőségük van, mint régebben, de most sokan úgy gondolkodnak, hogy az érettséginél eldől minden, és abba az irányba kell továbbmenni, amit akkor választottak.

A legfenntarthatóbb termék az, amit nem vásárolunk meg – mondta Kovács Máté. Viszont ha a meglévő igényeinket fenntarthatóan szeretnék kielégíteni, az sok esetben drágább, mintha kevésbé fenntartható terméket vásárolunk. Szerinte a fenntartható életmód és gondolkodás egyéni, személyes pénzügyi-egzisztenciális kérdés is, megfelelő csatornákon sok fiatalt meg lehet vele szólítani.

A mostani fiatalokkal kortársaikon keresztül lehet legjobban kommunikálni, ők nem példaképeket, ikonokat keresnek Steigervald Krisztián szerint. Számukra a hiteles személy most a youtuber és az influencer, akik arról beszélnek, hogy azzal az 1000 forinttal, ami most a bankszámlámon van, mit tudok kezdeni.

A podcast elkészítésében az Amundi Alapkezelő volt a partnerünk.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2025. július 5. 06:04 Podcast

A kiberbűnözés már akkora üzlet, mint a világ legnagyobb gazdaságai

Évente több tízezer magyar áldozatot szed a kiberbűnözés, főként a kkv-k körében. A ma ellopott adatok akár évekkel később is bedönthetnek cégeket.

László Pál
2025. június 28. 09:30 Fizetett hirdetés, Podcast

Vonzó az a változatosság, kreativitás és dinamizmus, ami a logisztikai munkát jellemzi

A Dachser specialitása az európai piacon is kuriózumnak számító gyűjtőszállítmányozás, amelynek alapja a cég egész kontinenst átszövő, sűrű saját hálózata.

Bucsky Péter
2025. május 24. 06:05 Podcast

A fejlődésük függ tőlük, ezért versengenek a diplomásokért a magyar települések

Miben jók, és miben fejlődhetnének az egyes magyar városok és falvak? A G7 Podcastban az Egyensúly Intézet új Településindexe kapcsán beszélgettünk erről.

Fontos

Hajdu Miklós
2025. július 18. 09:09 Világ

Ráfüggött Amerikára az európai autóipar, mielőtt Trump belekezdett a vámháborúba

Az uniós autóipar export utáni hozzáadott értékének ötöde volt köszönhető az amerikai vásárlóknak a legutóbbi adatok szerint. A magyar feldolgozóiparban 10 százalék ez az arány.

Stubnya Bence
2025. július 18. 06:09 Közélet

Választási ígéretként a bérlakások építése, hatalomra jutva az eladásuk jellemző idehaza

Most a Tisza ígér bérlakásépítési programot, de ezt a rendszerváltás óta szinte az összes párt megtette. Közben a bérlakásállomány egyre fogyatkozott.

Hajdu Miklós
2025. július 17. 13:57 Közélet

Csökken a népesség, pang az ingatlanpiac az önazonossági törvénnyel elsőként élő városban

A mezőkeresztesi lépés mögött a romák betelepülésének megakadályozása állhat, legalábbis a polgármester korábban erre kérte a helyieket.