Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2023. január 25. 12:59 Pénz, Világ

Brutálisan átrendezi az élelmiszerpiacot az infláció, a saját márkás termékek áraival nehéz versenyezni

A magas inflációra adott vásárlói válaszok a fejlett világban általában nagyon hasonlóak: az emberek sokkal jobban megnézik, hogy mit és mennyit vesznek. Az egyik általános hatás az úgynevezett saját márkás termékek felé fordulás, ezek olyan változatok, amelyek általában nem a gyártó, hanem a bolt által kitalált márka alatt futnak. A saját márkás termék sok esetben (de nem mindig) ugyanazt tartalmazza, mint ami az eredeti gyártói márkával ellátott csomagolásban van, de mivel a költségek kisebbek, a fogyasztói ár is jellemzően alacsonyabb.

A német Stiftung Warentest többek között az élelmiszereket is folyamatosan teszteli, és most újra elővett 25 korábbi összehasonlító tesztet, az elmúlt három évből. Ezeknél kiválasztotta a legjobb minősítéseket kapott gyártói márkás és saját márkás termékeket, és megnézte, hogy most mennyibe kerülnek.

Ebből a 25 termékből létrehoztak egy (nyilvánvalóan nem reprezentatív) fogyasztói kosarat, és azt találták, hogy ha mind a 25-öt igazi gyártói márkás változatban veszik meg, akkor 115 eurót fizetnek, ha viszont a saját márkás verziókat választják,akkor csak 75,6 eurót. Ebben az összevetésben tehát 34 százalékot lehet spórolni a bevásárlásnál.

Ahogy például az RTL ismertetéséből is kiderül, a teszt szerint Németországban különösen a chipseknél, az ásványvizeknél, az étcsokoládénál, a babaételeknél, az almaszósznál, a gyerekdesszerteknél, a töltött tésztáknál és a balzsamecetnél lehet nagyot fogni a saját márkás termékek választásával, mert ezeknél a minőség hasonló, az ár viszont sokkal alacsonyabb.

Az RTL kiemeli, hogy a boltoknak nem kötelező feltüntetni a saját márkás termékek gyártóját a csomagoláson, így ezt egyes láncok nem is teszik meg. A Lidl és az Aldi azonban például gyakran megjelöli a gyártót, így a vásárlók jobban tudják, hogy adott esetben melyik márka termékeihez érdemes a saját márkás verziót hasonlítani. Érdekesség, hogy Magyarországon például ugyanaz a tej van minden áruházlánc saját márkás tejesdobozában, erről itt írtunk bővebben

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy gyanús példa arra, hogy jobban emelik az árakat a gyártók, mert most mindent lenyel a vásárlóA Penny anyavállalatának német vezetője nyíltan nekiment egyes beszállítóknak, mert azok nagyobb áremelést kérnek a saját termékeikre, mint a saját márkásokra.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Pénz Világ élelmiszer infláció kiskereskedelem márka saját márka Stiftung Warentest Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 15:11 Élet, Pénz

Alig érdekel valakit a 3+3 millió forint otthonfelújítási ingyenpénz

Körülbelül 1,5 millióan lehetnek jogosultak a támogatásra, 20 ezren meg is kaphatnák, de egyelőre csak 4500-an jelentkeztek érte.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Avatar
2024. november 14. 10:36 Pénz

Futóhomokra épül az adócsökkentő dubajozás

Számos magyar vállalkozó akarja csökkenteni adóterhét Dubajon keresztül, ám az ezt szolgáló megoldások sokkal kockázatosabbak, mint azt a legtöbben hiszik.

Fontos

Holtzer Péter
2024. november 23. 06:07 Podcast

Sokkal jobban is lehet segíteni a középiskolásokat a pályaválasztásban

Pályaorientáció alatt leginkább egyszeri ismeretátadást szoktak érteni, pedig fontos lenne a diákokat végigkísérni a 9. osztálytól érettségiig.

Hajdu Miklós
2024. november 22. 11:05 Közélet, Vállalat

Négy gyártól várja a gazdasági csodát a kormány, és mindannyian megérezzük, ha nem jön el

A kormány mintha túl gyors felfutással számolna az új autó- és akkumulátorgyáraknál, ami fokozza a jövő évi pénzügyi terveket övező kockázatokat.

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 06:04 Élet, Vállalat

Rá fognak kényszerülni a kisebb boltok is, hogy visszavegyék a palackokat

Az eddigi számok arra utalnak, hogy ha továbbra sem szerződnek le a MOHU-val, akkor maguk alatt vágják a fát.