Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. február 17. 07:18 Élet, Vállalat

Ugyanaz a tej van minden áruházlánc saját márkás dobozában

Lehet, hogy téged is régóta kínoz a kérdés, hogy van-e különbség mondjuk az aldis, a tescós, vagy a sparos saját márkás tejek között. Esetleg máshonnan jön az alapanyag, vagy az áruházlánc befolyásolja a feldolgozást, esetleg a gyárban módosítanak valamit a csomagolás előtt, letekernek egy gombot és más ízt adnak a terméknek? Az egyik legnagyobb magyar tejüzemben, az Alföldi Tej Kft. székesfehérvári gyárában jártunk, és többek között ezt is megkérdeztük.

Mélykuti Tibor ügyvezető igazgató azt mondja, náluk a termelés körülbelül 35 százalékát teszik ki az áruházláncok saját márkás termékei, gyakorlatilag az összes magyar kiskereskedőnek szállítanak, de ők mindig ugyanazt a tejet teszik minden dobozba (az adott zsírtartalomra beállítva). És persze az Alföldi Tej tulajdonában lévő márkákban is ugyanez van, a különbség tényleg csak a csomagolásban mutatkozik meg.

Az Alföldi most eladott egy saját márkát, a Kokárdást. Ezt pár évvel ezelőtt kifejezetten arra találták ki, hogy az Aldi üzleteibe szállítsák, mint magyar márkát, a Milfina nevű nemzetközi aldis tejes termékek kiegészítőjének. A Kokárdás alapvetően eltérő közönséget céloz meg, mint a Milfina, de Bernhard Haider, a magyarországi Aldi ügyvezető igazgatója azt mondta nekünk, hogy bizonyos esetekben még jobban is teljesít, mint a Milfina.

Az Alföldi Tej nem gyárt bizonyos tejipari termékeket, ám az Aldi el akarta érni, hogy ezek is megkapják a Kokárdás márkát. Kokárdás túró rudit azonban értelemszerűen nem gyárthat az Alföldi egyetlen versenytársa sem, amíg az Alföldié a márka. Ezért az Aldi egyszerűen megvette a Kokárdás használati jogait, és így már le tudja gyártatni a túró rudit és a trappista sajtot egy másik üzemben. A vételárat nem hozzák nyilvánosságra.

Székesfehérvárra egyébként éjjel-nappal folyamatosan hordják a tejet a tartányos kamionok az ország 103 telepéről, és egy nap alatt akár 800 ezer litert is fel szoktak dolgozni. Ha nem jártál még tejüzemben, érdemes megnézned ezt a gépet, amely irdatlan sebességgel adagolja a tejet a literes kartondobozokba.

Utána ezeken a szállítósorokon megy végig a sok dobozos, ahol igény szerint ellátják kupakkal és összerendezgetik őket:

Majd végül jön a csomagolás, és mehet a raktárba. Az egész folyamat nem tart pár óránál tovább, de mielőtt a boltokba kerülne, még kilenc napig áll a raktárban, ahol mikrobiológiai vizsgálatokkal figyelik, hogy minden rendben van-e vele.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Vállalat Aldi Alföldi Tej tej tejüzem Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Hajdu Miklós
2024. május 17. 13:32 Élet

Tisztulni kezd az őskáosz az elektromos rollereknél

Két hónap múlva már csak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással lehet bizonyos elektromos rollerekkel közlekedni.

Torontáli Zoltán Stubnya Bence
2024. május 16. 05:35 Élet, Világ

Így lehet magyar átlagnyugdíjból élni a spanyol tengerparton

Romantikus álom vagy nagyon is kivitelezhető valóság? Mekkora tőke és nyugdíj kell hozzá? Megkérdeztük azokat, akik már kint élnek, és azokat, akik segítenek a kiköltözőknek.

Torontáli Zoltán
2024. május 9. 15:47 Adat, Élet

Durván az olcsó élelmiszerek felé lökte az infláció a bevásárlásokat

A vásárlások értéke jóval nagyobb mértékben csökkent tavaly is, mint a volumen, vagyis nagyon nagy arányú volt a lefelé vásárlás.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. május 17. 10:45 Adat, Közélet

Megmutatjuk, hogyan gyűltek a NER-elit ezermilliárdjai

A nyolc leggazdagabb NER-üzletember együttes vagyona tíz évvel ezelőtt még 50 milliárd sem volt, most viszont már a 2000 milliárd forintot is jóval meghaladja.

Jandó Zoltán
2024. május 17. 05:48 Pénz, Vállalat

Hiába szeretnék sokan, nem lehet csak úgy lejönni a földgázról

Bár jelentősen csökkent a magyar vállalatok földgázfelhasználása, az ipari szereplők nagy része, ha akarna, sem tudna szabadulni a földgáztól.

Stubnya Bence
2024. május 16. 16:16 Adat, Vállalat

Nem ért véget a magyar cégek szenvedése a tavalyi csődhullámmal

Korlátozott forgalomnövekedés, csökkenő árrés és az exportáló cégek szenvedése a kereslet hiánya miatt: ezek lesznek a legnagyobb idei céges kihívások.