Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. február 17. 07:18 Élet, Vállalat

Ugyanaz a tej van minden áruházlánc saját márkás dobozában

Lehet, hogy téged is régóta kínoz a kérdés, hogy van-e különbség mondjuk az aldis, a tescós, vagy a sparos saját márkás tejek között. Esetleg máshonnan jön az alapanyag, vagy az áruházlánc befolyásolja a feldolgozást, esetleg a gyárban módosítanak valamit a csomagolás előtt, letekernek egy gombot és más ízt adnak a terméknek? Az egyik legnagyobb magyar tejüzemben, az Alföldi Tej Kft. székesfehérvári gyárában jártunk, és többek között ezt is megkérdeztük.

Mélykuti Tibor ügyvezető igazgató azt mondja, náluk a termelés körülbelül 35 százalékát teszik ki az áruházláncok saját márkás termékei, gyakorlatilag az összes magyar kiskereskedőnek szállítanak, de ők mindig ugyanazt a tejet teszik minden dobozba (az adott zsírtartalomra beállítva). És persze az Alföldi Tej tulajdonában lévő márkákban is ugyanez van, a különbség tényleg csak a csomagolásban mutatkozik meg.

Az Alföldi most eladott egy saját márkát, a Kokárdást. Ezt pár évvel ezelőtt kifejezetten arra találták ki, hogy az Aldi üzleteibe szállítsák, mint magyar márkát, a Milfina nevű nemzetközi aldis tejes termékek kiegészítőjének. A Kokárdás alapvetően eltérő közönséget céloz meg, mint a Milfina, de Bernhard Haider, a magyarországi Aldi ügyvezető igazgatója azt mondta nekünk, hogy bizonyos esetekben még jobban is teljesít, mint a Milfina.

Az Alföldi Tej nem gyárt bizonyos tejipari termékeket, ám az Aldi el akarta érni, hogy ezek is megkapják a Kokárdás márkát. Kokárdás túró rudit azonban értelemszerűen nem gyárthat az Alföldi egyetlen versenytársa sem, amíg az Alföldié a márka. Ezért az Aldi egyszerűen megvette a Kokárdás használati jogait, és így már le tudja gyártatni a túró rudit és a trappista sajtot egy másik üzemben. A vételárat nem hozzák nyilvánosságra.

Székesfehérvárra egyébként éjjel-nappal folyamatosan hordják a tejet a tartányos kamionok az ország 103 telepéről, és egy nap alatt akár 800 ezer litert is fel szoktak dolgozni. Ha nem jártál még tejüzemben, érdemes megnézned ezt a gépet, amely irdatlan sebességgel adagolja a tejet a literes kartondobozokba.

Utána ezeken a szállítósorokon megy végig a sok dobozos, ahol igény szerint ellátják kupakkal és összerendezgetik őket:

Majd végül jön a csomagolás, és mehet a raktárba. Az egész folyamat nem tart pár óránál tovább, de mielőtt a boltokba kerülne, még kilenc napig áll a raktárban, ahol mikrobiológiai vizsgálatokkal figyelik, hogy minden rendben van-e vele.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Vállalat Aldi Alföldi Tej tej tejüzem Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Vermes Nikolett
2025. június 9. 06:05 Élet, Vállalat

Kiválthatják a futárcégeket a járókelők?

Jelentős környezeti haszna lehetne az idehaza a Tourmix által képviselt ötletnek, hogy akkor vigyen el valaki egy-egy csomagot, ha útba esik neki.

Torontáli Zoltán Váczi István
2025. június 5. 06:01 Élet, Közélet

Senki sem tudhatja meg, hogy mikor utalják át az adója egy százalékát a kedvezményezettnek

Kicsúszott a NAV a tájékoztatási határidőből, de az ellehetetlenítési törvény ennél is kellemetlenebb helyzetbe hozhatja ősszel az adóhatóságot.

Torontáli Zoltán
2025. május 28. 12:49 Adat, Élet

Akárhogy számoljuk, nagyon kevés időt tölthetnek a magyarok nyugdíjban

A magyarok úgy is kevés nyugdíjas évre számíthatnak uniós összehasonlításban, ha nem a születéskor, hanem a 65 évesen várható élettartam a számolás alapja.

Fontos

Torontáli Zoltán
2025. június 19. 16:19 Közélet, Világ

Brüsszelben most már feltűnően gyorsan ugranak, ha problémás magyar ügyekről van szó

Három hónapon belül megérkezett az árrésstop ügyében a felszólító levél, ami a korábbi példák alapján rendkívül gyorsnak számít.

Váczi István
2025. június 19. 13:37 Világ

Kinek fogynak el hamarabb a rakétái az izraeli-iráni háborúban?

Meggyorsíthatja Amerika támadó hadba lépését, ha tényleg komolyan fenyeget, hogy Izrael kifogy a légvédelmi rakétákból.

Torontáli Zoltán
2025. június 19. 12:11 Adat, Vállalat

Feleakkora növekedést sem tudnak elérni a magyar e-kereskedők, mint a Temu és társai

Beszűkült a játéktere a hazai szereplőknek, akiknek a gazdaságpolitikai környezettel és a vevők vásárlóerejének csökkenésével is meg kell küzdeniük.