Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. február 17. 07:18 Élet, Vállalat

Ugyanaz a tej van minden áruházlánc saját márkás dobozában

Lehet, hogy téged is régóta kínoz a kérdés, hogy van-e különbség mondjuk az aldis, a tescós, vagy a sparos saját márkás tejek között. Esetleg máshonnan jön az alapanyag, vagy az áruházlánc befolyásolja a feldolgozást, esetleg a gyárban módosítanak valamit a csomagolás előtt, letekernek egy gombot és más ízt adnak a terméknek? Az egyik legnagyobb magyar tejüzemben, az Alföldi Tej Kft. székesfehérvári gyárában jártunk, és többek között ezt is megkérdeztük.

Mélykuti Tibor ügyvezető igazgató azt mondja, náluk a termelés körülbelül 35 százalékát teszik ki az áruházláncok saját márkás termékei, gyakorlatilag az összes magyar kiskereskedőnek szállítanak, de ők mindig ugyanazt a tejet teszik minden dobozba (az adott zsírtartalomra beállítva). És persze az Alföldi Tej tulajdonában lévő márkákban is ugyanez van, a különbség tényleg csak a csomagolásban mutatkozik meg.

Az Alföldi most eladott egy saját márkát, a Kokárdást. Ezt pár évvel ezelőtt kifejezetten arra találták ki, hogy az Aldi üzleteibe szállítsák, mint magyar márkát, a Milfina nevű nemzetközi aldis tejes termékek kiegészítőjének. A Kokárdás alapvetően eltérő közönséget céloz meg, mint a Milfina, de Bernhard Haider, a magyarországi Aldi ügyvezető igazgatója azt mondta nekünk, hogy bizonyos esetekben még jobban is teljesít, mint a Milfina.

Az Alföldi Tej nem gyárt bizonyos tejipari termékeket, ám az Aldi el akarta érni, hogy ezek is megkapják a Kokárdás márkát. Kokárdás túró rudit azonban értelemszerűen nem gyárthat az Alföldi egyetlen versenytársa sem, amíg az Alföldié a márka. Ezért az Aldi egyszerűen megvette a Kokárdás használati jogait, és így már le tudja gyártatni a túró rudit és a trappista sajtot egy másik üzemben. A vételárat nem hozzák nyilvánosságra.

Székesfehérvárra egyébként éjjel-nappal folyamatosan hordják a tejet a tartányos kamionok az ország 103 telepéről, és egy nap alatt akár 800 ezer litert is fel szoktak dolgozni. Ha nem jártál még tejüzemben, érdemes megnézned ezt a gépet, amely irdatlan sebességgel adagolja a tejet a literes kartondobozokba.

Utána ezeken a szállítósorokon megy végig a sok dobozos, ahol igény szerint ellátják kupakkal és összerendezgetik őket:

Majd végül jön a csomagolás, és mehet a raktárba. Az egész folyamat nem tart pár óránál tovább, de mielőtt a boltokba kerülne, még kilenc napig áll a raktárban, ahol mikrobiológiai vizsgálatokkal figyelik, hogy minden rendben van-e vele.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Vállalat Aldi Alföldi Tej tej tejüzem Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Váczi István
2024. április 3. 15:52 Élet

Új korszak előtt a G7

Ahogy múlt héten beszámoltunk róla, új tulajdonoshoz kerül portálunk, ez a folyamat ma lezárult, így új kiadó működteti tovább a G7-et.

Fontos

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.