Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. február 17. 07:18 Élet, Vállalat

Ugyanaz a tej van minden áruházlánc saját márkás dobozában

Lehet, hogy téged is régóta kínoz a kérdés, hogy van-e különbség mondjuk az aldis, a tescós, vagy a sparos saját márkás tejek között. Esetleg máshonnan jön az alapanyag, vagy az áruházlánc befolyásolja a feldolgozást, esetleg a gyárban módosítanak valamit a csomagolás előtt, letekernek egy gombot és más ízt adnak a terméknek? Az egyik legnagyobb magyar tejüzemben, az Alföldi Tej Kft. székesfehérvári gyárában jártunk, és többek között ezt is megkérdeztük.

Mélykuti Tibor ügyvezető igazgató azt mondja, náluk a termelés körülbelül 35 százalékát teszik ki az áruházláncok saját márkás termékei, gyakorlatilag az összes magyar kiskereskedőnek szállítanak, de ők mindig ugyanazt a tejet teszik minden dobozba (az adott zsírtartalomra beállítva). És persze az Alföldi Tej tulajdonában lévő márkákban is ugyanez van, a különbség tényleg csak a csomagolásban mutatkozik meg.

Az Alföldi most eladott egy saját márkát, a Kokárdást. Ezt pár évvel ezelőtt kifejezetten arra találták ki, hogy az Aldi üzleteibe szállítsák, mint magyar márkát, a Milfina nevű nemzetközi aldis tejes termékek kiegészítőjének. A Kokárdás alapvetően eltérő közönséget céloz meg, mint a Milfina, de Bernhard Haider, a magyarországi Aldi ügyvezető igazgatója azt mondta nekünk, hogy bizonyos esetekben még jobban is teljesít, mint a Milfina.

Az Alföldi Tej nem gyárt bizonyos tejipari termékeket, ám az Aldi el akarta érni, hogy ezek is megkapják a Kokárdás márkát. Kokárdás túró rudit azonban értelemszerűen nem gyárthat az Alföldi egyetlen versenytársa sem, amíg az Alföldié a márka. Ezért az Aldi egyszerűen megvette a Kokárdás használati jogait, és így már le tudja gyártatni a túró rudit és a trappista sajtot egy másik üzemben. A vételárat nem hozzák nyilvánosságra.

Székesfehérvárra egyébként éjjel-nappal folyamatosan hordják a tejet a tartányos kamionok az ország 103 telepéről, és egy nap alatt akár 800 ezer litert is fel szoktak dolgozni. Ha nem jártál még tejüzemben, érdemes megnézned ezt a gépet, amely irdatlan sebességgel adagolja a tejet a literes kartondobozokba.

Utána ezeken a szállítósorokon megy végig a sok dobozos, ahol igény szerint ellátják kupakkal és összerendezgetik őket:

Majd végül jön a csomagolás, és mehet a raktárba. Az egész folyamat nem tart pár óránál tovább, de mielőtt a boltokba kerülne, még kilenc napig áll a raktárban, ahol mikrobiológiai vizsgálatokkal figyelik, hogy minden rendben van-e vele.

Élet Vállalat Aldi Alföldi Tej tej tejüzem Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2021. február 25. 09:49 Élet, Világ

Elkezdődött a huzavona az egységes európai oltásigazolásról

A görögök, a spanyolok és a légitársaságok nagyon sürgetik, a franciák és a németek nem annyira, és rengeteg a nyitott kérdés.

Torontáli Zoltán
2021. február 24. 11:07 Élet, Világ

A világ összes szennyvizének már fele tisztítókba folyik, de van hova fejlődni

A maradék 50 százalék felhasználása jóval nehezebb feladat, mert a tőkeszegény fejlődő világban keletkezik.

Avatar Avatar
2021. február 23. 09:35 Élet

Elkerülhetetlen a nemzeti gazdaságpolitika visszatérése Európában, de kinek lesz ez jó?

Nagyon nehéz az EU politikai integrációját elképzelni, ezért bizonyos mértékben elkerülhetetlen a gazdaságpolitika visszatérése a nemzeti szintre - mondja Dani Rodrik a Rajk Szakkollégium videóinterjú-sorozatában.

Fontos

Hajdu Miklós
2021. február 24. 16:40 Adat, Közélet

Az új vírusváltozatok ellen nem elegendőek az eddigi intézkedések

A visegrádi országok példái jól mutatják, hogy a brit és az egyéb változatok mennyire átírják a forgatókönyveket.

Avatar
2021. február 24. 15:24 Közélet

Jól szolgálják-e a kormány tervei a COVID által okozott társadalmi és gazdasági károk helyreállítását?

A leginkább sújtott emberek és vállalkozások segítése, az ország ellenállóképességének növelése helyett lobbiérdekeket szolgálhat az új uniós források egy része.

Bucsky Péter
2021. február 24. 06:03 Adat, Vállalat

A multik, és azon belül a németek igen jól jártak a kormány gazdasági akcióprogramjával

A német hátterű vállalkozások a hozzáadott érték 13,5 százalékát adják, de ehhez a támogatások 21,5 százalékát kapták meg.