Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. március 26. 09:25 Világ

A hároméves e-autók már féláron mennek az újakhoz képest Németországban

A Deutsche Automobil Treuhand (DAT) napokban megjelent német piaci elemzésének egyik legérdekesebb adata az autók értékvesztése. Tavaly januárban egy hároméves benzines autó az új változatok aktuális listaárának 56,4 százalékáért volt kapható Németországban, és az elektromos autókra ugyancsak 56,4 százalék volt a mért arány.

Idén februárban viszont a benzines autók értéke 55,8 százalékon volt, vagyis csaknem stagnált az értékvesztésének aránya, az elektromos autókat viszont már csak 50,7 százalékon adták és vették. A DAT adatai szerint a dízelautók értékvesztése is stabil, egy év alatt 52,2 százalékról 53,1 százalékra nőtt, vagyis

a csaknem 6 százalékos esést kizárólag az elektromos hajtás szenvedte el.

Az alábbi grafikont a DAT jelentéséből másoltuk ki, és az látszik rajta, hogy a kékkel jelzett e-autók maradványértéke tavaly folyamatosan esett be, míg a szürkéskék benzines és a narancssárga dízel modellek adatai csak csekély ingadozást mutatnak.

Forrás: Deutsche Automobil Treuhand

A DAT minden modellszegmenst és márkát felmért, és a hároméves, évente 15-20 ezer kilométert futott autók értékét nézte meg, a Lockdown 1 és Lockdown 2 időszakok pedig a grafikonon a járvány miatti két nagy német kereskedelmi korlátozási időszakot jelölik. Ezekből a hónapokból kevesebb adat alapján kellett dolgozni, vagyis azok kevésbé lehetnek pontosak. (A naptári évfordulónál lévő ugrás a listaárakban bekövetkezett változás miatt van, mert a használt autók árát mindig az aktuális listaárhoz képest határozták meg.)

Ahogy a Tagesschau írja, az e-autók nagyobb értékvesztése jó hír a használt e-autók vásárlóinak, és persze kevésbé jó az eladóknak, de a helyzet nem ennyire egyszerű. A nagyobb értékvesztést ugyanis a lap szerint elsősorban az okozza, hogy az új elektromos autókra nagy állami kedvezményeket lehet igénybe venni. Ezek nagyon lecsökkentik az új és a használt e-autók árkülönbségét, ami inkább az újak vásárlására ösztönöz, vagyis csökkenti a használtak iránti keresletet. A hatást pedig az is fokozza, hogy gyakran még az alig használt e-autókra is lehet támogatást kapni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ e-autó értékvesztés németország Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. november 19. 06:03 Világ

Még nagyobb amerikai függésben várja Trumpot Európa, mint nyolc éve

Trump visszatérésére a gazdasági, védelmi és pénzügyi integráció mélyítése lenne a logikus válasz, de ezt belső ellentétek akadályozzák.

Jandó Zoltán
2024. november 18. 14:35 Világ

Nem álltak le az orosz gázszállítások, de ha leállnának sem lenne gond

Nem okozna ellátásbiztonsági problémát, ha leállnának az orosz gázszállítások Ukrajnán keresztül, és az árakat is csak átmenetileg emelné meg.

Gajda Mihály
2024. november 16. 07:05 Világ

A tengeri útvonal, amely mindenkinek fontos, mégis egyre veszélyesebb

Elvileg minden nagyhatalom abban érdekelt, hogy a Vörös-tengeren át lehessen jutni, mégis egy éve tartják rettegésben a hajósokat a húszi támadások.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.