Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. július 15. 13:05 Világ

Akár ingyen is új villanyautót vihetnek haza a németek a nagyvonalú állami támogatásnak köszönhetően

Gyakorlatilag anélkül hozhatják el a németek a Renault Zoét bizonyos autószalonokból, hogy egy centet is fizetniük kéne, miután a német állam az egyik legnagyvonalúbb autóvásárlási támogatással igyekszik megmenteni a járműipart. Egy a Bloomberg által megkérdezett kereskedés, az Autohaus Koenig olyan lízingkonstrukcióban kínálja a francia gyártmányú elektromos modellt, aminek kezdeti költségeit és 24 havi lízingdíját fedezik az állami támogatások. Az ajánlat húsz napja él, ezalatt nagyjából 300 szerződést kötött az 50 szalont működtető vállalkozás.

Ha több értékesítőnk lenne, még több elektromos autót tudtunk volna eladni. Számítottunk a forgalom növekedésére a támogatások miatt, de ez a roham megdöbbentett minket

– mondta el Wolfgang Huber, a cég villanyautók eladásáért felelős vezetője az amerikai lapnak.

A konstrukció nem egyedülálló, a szintén autókereskedelemmel foglalkozó német Carfellows tízszeres forgalomnövekedésről számolt be, mióta már havi tíz eurós lízingdíjért is elvihetők tőlük az elektromos autók. Igaz, a lízingfeltételek leginkább a cégeknek kedveznek, de a magánvásárlók sem járnak rosszul, Németországban havi 40, Franciaországban pedig 70 euróért már ők is új villanyautóba ülhetnek.

Az autóipar talpra állítására és az elektromos autók népszerűsítésére hivatott bőkezű állami támogatások Európa-szerte jellemzők. A Bloomberg gyűjtése szerint a kilenc legnagyvonalúbb villanyautó-vásárlási támogatást nyújtó ország közül nyolc európai, közöttük Magyarországgal. Mindez persze egyáltalán nem meglepő annak fényében, hogy a járvány miatt megbicsaklott autópiaci kereslet Európában jóval lassabban látszik visszaépülni, mint Észak-Amerikában és Ázsiában.

 

 

Kérdés, hogy a támogatásokat sikerül-e majd úgy kivezetni, hogy az ne taszítsa ismét a mélybe az autóvásárlási kedvet. A közepesen távoli jövő mindenesetre biztató, legalábbis a Bloomberg elemzője szerint a 2020-as évek közepére olyan mértékben csökken az akkumulátorok ára, hogy az elektromos hajtású járművek olcsóbbá válnak a belsőégésű motorral szerelt modelleknél, ami egyre több autóst sarkall majd a benzines és dízelgépkocsik lecserélésére állami támogatás nélkül is.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA villanyautót nem vitte el a vírus, de köhögNem lesz könnyű túlélniük a mostani időszakot az e-autós startupoknak, a már befutott szereplők viszont tovább erősödhetnek.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ autóipar elektromobilitás elektromos autó járműipar Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. július 25. 05:15 Világ

Kifürkészhetetlen, hogy milyen gazdaságpolitika jön, ha Trump nyer

Egyszerre védené a „dolgozó emberek", a hazai ipar és a milliárdos befektetők érdekeit, újabb vámháborút ígér, ami az exportfüggő Magyarországnak is fájhat.

Hajdu Miklós
2024. július 24. 17:39 Világ

A Lukoil-blokád csak újabb ürügy az ukrajnai magyar vétóra, meddig mehet ez?

A fegyverszállításokat ugyan nem tudja blokkolni Magyarország, de a támogatások kifizetését igen, és minden jel szerint meg is teszi, amíg lehet.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 16:23 Adat, Világ

Mennyi esélye van Kamala Harrisnek legyőzni Trumpot?

A fogadóirodák oddsai alapján 38 százalék, de az elmúlt hetekben már minden felmérés azt mutatta, hogy több, mint a regnáló elnöknek.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.