Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. július 15. 13:05 Világ

Akár ingyen is új villanyautót vihetnek haza a németek a nagyvonalú állami támogatásnak köszönhetően

Gyakorlatilag anélkül hozhatják el a németek a Renault Zoét bizonyos autószalonokból, hogy egy centet is fizetniük kéne, miután a német állam az egyik legnagyvonalúbb autóvásárlási támogatással igyekszik megmenteni a járműipart. Egy a Bloomberg által megkérdezett kereskedés, az Autohaus Koenig olyan lízingkonstrukcióban kínálja a francia gyártmányú elektromos modellt, aminek kezdeti költségeit és 24 havi lízingdíját fedezik az állami támogatások. Az ajánlat húsz napja él, ezalatt nagyjából 300 szerződést kötött az 50 szalont működtető vállalkozás.

Ha több értékesítőnk lenne, még több elektromos autót tudtunk volna eladni. Számítottunk a forgalom növekedésére a támogatások miatt, de ez a roham megdöbbentett minket

– mondta el Wolfgang Huber, a cég villanyautók eladásáért felelős vezetője az amerikai lapnak.

A konstrukció nem egyedülálló, a szintén autókereskedelemmel foglalkozó német Carfellows tízszeres forgalomnövekedésről számolt be, mióta már havi tíz eurós lízingdíjért is elvihetők tőlük az elektromos autók. Igaz, a lízingfeltételek leginkább a cégeknek kedveznek, de a magánvásárlók sem járnak rosszul, Németországban havi 40, Franciaországban pedig 70 euróért már ők is új villanyautóba ülhetnek.

Az autóipar talpra állítására és az elektromos autók népszerűsítésére hivatott bőkezű állami támogatások Európa-szerte jellemzők. A Bloomberg gyűjtése szerint a kilenc legnagyvonalúbb villanyautó-vásárlási támogatást nyújtó ország közül nyolc európai, közöttük Magyarországgal. Mindez persze egyáltalán nem meglepő annak fényében, hogy a járvány miatt megbicsaklott autópiaci kereslet Európában jóval lassabban látszik visszaépülni, mint Észak-Amerikában és Ázsiában.

 

 

Kérdés, hogy a támogatásokat sikerül-e majd úgy kivezetni, hogy az ne taszítsa ismét a mélybe az autóvásárlási kedvet. A közepesen távoli jövő mindenesetre biztató, legalábbis a Bloomberg elemzője szerint a 2020-as évek közepére olyan mértékben csökken az akkumulátorok ára, hogy az elektromos hajtású járművek olcsóbbá válnak a belsőégésű motorral szerelt modelleknél, ami egyre több autóst sarkall majd a benzines és dízelgépkocsik lecserélésére állami támogatás nélkül is.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA villanyautót nem vitte el a vírus, de köhögNem lesz könnyű túlélniük a mostani időszakot az e-autós startupoknak, a már befutott szereplők viszont tovább erősödhetnek.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ autóipar elektromobilitás elektromos autó járműipar Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Váczi István
2024. április 19. 04:34 Világ

Romba dőlnek az orosz remények Ukrajnában?

Jelenleg szinte minden harctéri körülmény az oroszoknak kedvez, az eddig elért eredményeik mégis szerények, miközben az ukránok lőszerhiánya hamarosan enyhül.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Fontos

Gergely Péter
2024. április 20. 04:31 Pénz

Az új otthonfelújítási program átrendezheti a lakáshitelek piacát

A támogatás révén több tízmilliárd forint felújítási hitel jut majd a piacra, amelyhez várhatóan jelentős mennyiségű piaci feltételű kölcsön is társul majd.

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.