Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. július 15. 13:05 Világ

Akár ingyen is új villanyautót vihetnek haza a németek a nagyvonalú állami támogatásnak köszönhetően

Gyakorlatilag anélkül hozhatják el a németek a Renault Zoét bizonyos autószalonokból, hogy egy centet is fizetniük kéne, miután a német állam az egyik legnagyvonalúbb autóvásárlási támogatással igyekszik megmenteni a járműipart. Egy a Bloomberg által megkérdezett kereskedés, az Autohaus Koenig olyan lízingkonstrukcióban kínálja a francia gyártmányú elektromos modellt, aminek kezdeti költségeit és 24 havi lízingdíját fedezik az állami támogatások. Az ajánlat húsz napja él, ezalatt nagyjából 300 szerződést kötött az 50 szalont működtető vállalkozás.

Ha több értékesítőnk lenne, még több elektromos autót tudtunk volna eladni. Számítottunk a forgalom növekedésére a támogatások miatt, de ez a roham megdöbbentett minket

– mondta el Wolfgang Huber, a cég villanyautók eladásáért felelős vezetője az amerikai lapnak.

A konstrukció nem egyedülálló, a szintén autókereskedelemmel foglalkozó német Carfellows tízszeres forgalomnövekedésről számolt be, mióta már havi tíz eurós lízingdíjért is elvihetők tőlük az elektromos autók. Igaz, a lízingfeltételek leginkább a cégeknek kedveznek, de a magánvásárlók sem járnak rosszul, Németországban havi 40, Franciaországban pedig 70 euróért már ők is új villanyautóba ülhetnek.

Az autóipar talpra állítására és az elektromos autók népszerűsítésére hivatott bőkezű állami támogatások Európa-szerte jellemzők. A Bloomberg gyűjtése szerint a kilenc legnagyvonalúbb villanyautó-vásárlási támogatást nyújtó ország közül nyolc európai, közöttük Magyarországgal. Mindez persze egyáltalán nem meglepő annak fényében, hogy a járvány miatt megbicsaklott autópiaci kereslet Európában jóval lassabban látszik visszaépülni, mint Észak-Amerikában és Ázsiában.

 

 

Kérdés, hogy a támogatásokat sikerül-e majd úgy kivezetni, hogy az ne taszítsa ismét a mélybe az autóvásárlási kedvet. A közepesen távoli jövő mindenesetre biztató, legalábbis a Bloomberg elemzője szerint a 2020-as évek közepére olyan mértékben csökken az akkumulátorok ára, hogy az elektromos hajtású járművek olcsóbbá válnak a belsőégésű motorral szerelt modelleknél, ami egyre több autóst sarkall majd a benzines és dízelgépkocsik lecserélésére állami támogatás nélkül is.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA villanyautót nem vitte el a vírus, de köhögNem lesz könnyű túlélniük a mostani időszakot az e-autós startupoknak, a már befutott szereplők viszont tovább erősödhetnek.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ autóipar elektromobilitás elektromos autó járműipar Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Váczi István
2025. május 14. 12:10 Világ

Zakatol a háború, dübörög a diplomácia, az orosz gazdaság köhög

Mindenki Trump kegyeit keresi, de ha létre is jön az isztambuli orosz-ukrán találkozó, nem valószínű, hogy sokkal közelebb kerülünk a békéhez.

Mészáros R. Tamás
2025. május 12. 16:39 Világ

Növelheti a kínai fegyverek népszerűségét a rövid indiai-pakisztáni háború

Kelendőbbek lehetnek az élesben korábban nem bizonyított kínai fegyverek, miután valószínűleg ezeknek köszönhetők a kezdeti pakisztáni légi sikerek.

Mészáros R. Tamás
2025. május 12. 12:05 Világ

Miután megdrágította az EU a kínai e-autókat, elkezdtek benzinest hozni

Nem sikerült megállítani a terjeszkedést, a kínai márkák piaci részesedése öt százalék fölé emelkedett.

Fontos

Jandó Zoltán
2025. május 15. 12:56 Közélet, Vállalat

Akár NER-es lenyúlások előtt is teret nyithat a nagytakarítási törvény

A pongyola tervezet szerint szinte minden exportőrt és külföldről vásároló céget is szankcionálni lehet, ha Lánczi Tamásék úgy döntenek.

Gergely Péter
2025. május 15. 09:33 Pénz

Egyre olcsóbbak a személyi kölcsönök nagy testvérei

Egyre kedvezőbb a szabad felhasználású jelzáloghitelek árazása, de változatlanul csak kiegészítő termékek a lakossági finanszírozásban.

Jandó Zoltán
2025. május 15. 05:50 Közélet

Kellett még egy magánrepülő az állami százmilliárdokkal kitömött vállalatcsoportba

A Tiborcz István üzleti körével bizniszelő Balázs Attila romániai vállalata vett egy másfélmilliárdos repülőt, a csoporton belül legalább a másodikat.