Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. január 2. 10:28 Világ

Felére csökkent a repülőgép-szerencsétlenségek áldozatainak száma tavaly

A Boeing 737 Maxokkal kapcsolatos hírek miatt talán meglepő lehet, de sokat javult a légi közlekedés baleseti statisztikája tavaly 2018-hoz képest.

A To70 nevű holland légi ipari tanácsadó cég gyűjtése szerint 2019-ben nagy utasszállító repülőgépekkel 86 baleset történt, amelyek közül nyolc járt halálos áldozatokkal, összesen 257-tel. Egy évvel korábban 160 – köztük 13 halálos – balesetet jegyeztek fel, az áldozatok száma pedig 534 volt – írja a Reuters.

Ez akkor egyébként hatalmas ugrás volt 2017-hez képest, amikor mindössze 13-an haltak meg. (Bár volt olyan statisztika, amely 44-re tette az áldozatok akkori számát.) Az az év azonban a mai formájában ismert repülés történetének legkevesebb áldozatot követelő éve volt, és lehetett sejteni, hogy egyszeri, lefelé kiugró értékről van szó. Nem is olyan régen, 2005-ben 1015-en haltak meg a légi közlekedéssel összefüggésben, pedig akkor még sokkal kevesebben repültek, mint manapság.

Visszatérve a tavalyi statisztikára, egymillió utazásra 0,18 haláleset jutott, amivel természetesen továbbra is a repülés számít a legbiztonságosabb közlekedési módnak. A statisztikába egyébként nemcsak a repülőgépeken tartózkodók számítanak bele, hanem azok is, akik a földön veszítették életüket, mondjuk egy házba csapódó gép miatt. A holland cég ugyanakkor csak az elvileg bárki számára elérhető járatokat vette figyelembe, így a magánrepülőgépeket, helikoptereket, teherszállító járatokat, katonai és kiképző repüléseket nem.

A legtöbb halálos áldozatot, 157-et tavaly az etióp nemzeti légitársaság 737 Maxának lezuhanása okozta, az eset után rendelték el a típus máig tartó repülési tilalmát. (A korábbi hasonló eset még 2018-ban történt Indonéziában.) Az ügy következményeibe végül Dennis Muilenburg Boeing-vezérigazgató is belebukott.

Májusban a moszkvai Seremetyevo repülőtéren 41-en haltak meg egy Szuhoj Superjet 100 kényszerleszállásakor, múlt héten pedig Almati közelében 12 áldozatot követelt a kazah Bek Air Fokker 100-asának balesete.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMiért üljünk a repülés fekete hete után is nyugodtan repülőre?A légi közlekedés történetében soha olyan kevés életet nem követeltek a balesetek, mint 2017-ben.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ Boeing 737 MAX Ethiopian Airlines repülésbiztonság repülőgép-szerencsétlenség Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Stubnya Bence
2024. június 21. 08:59 Közélet, Világ

Egyre messzebb kerül Európa a saját akkuipar kiépítésétől

A kínai versenytársak és az amerikai állami támogatások miatt szenvednek az európai szereplők, megrendeléseket buknak és beruházásokat halasztanak el.

Avatar
2024. június 19. 17:00 Világ

Amikor saját részvényeseit perli az olajipari óriás: trójai faló vagy zseniális klímahack?

Az ExxonMobil és a részvényesi álca mögé bújt klímaaktivista csoportok közti jogi csata kimenetele fontos precedenst teremthet abban, hogy mit kérhetnek számon a részvényesek egy olajipari vállalaton.

Mit hoz az Európai Parlament jobbra tolódása a gazdaság számára?

Ha ellenállás bontakozik ki az EU-s költségvetési szabályokkal szemben, akkor a költségvetési lazítás irányába mozdulhatnak el a tagországok.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. június 24. 14:01 Közélet

Egy pincében végzi be a rendszerváltás legnagyobb pártja, megvehető a neve és logója

Az MDF-hez kapcsolódó védjegyeket 80 ezer forintos kikiáltási áron bocsátja árverésre az utódpárt JESZ felszámolója.

Stubnya Bence
2024. június 24. 10:56 Adat, Élet

Nőtt az anyagi összeomlás szélén állók aránya Magyarországon

Az arány 1 százalékpontot romlott tavaly 2022-höz képest, de még így is jobb a helyzet, mint 2013-ban.

Ercse Kriszta
2024. június 23. 06:35 Élet, Közélet

Az oktatási rendszer alapvető hibáit mutatja, hogy ilyen sokan megbuknak elsőben

Logisztikai és nem szakmai alapon kényszerül sok gyerek túl korán az általános iskolába, ahol nem kapja meg a számára szükséges támogatást.