Minden eddiginél agresszívabb, mínusz 10 százalékos hitelmutatójú kampánnyal rukkolt elő a német Smava. A negatív kamat azt jelenti, hogy a pénzügyi termékek összehasonlító portáljaként működő Smava fizet azért, ha valaki rajta keresztül vesz fel hitelt. Ha az akcióban résztvevő ügyfelek 1000 euró hitelt vesznek fel két évre, akkor a futamidő végéig csak 894 eurót kell visszafizetniük, vagyis nyertek 106 eurót (ha nem fektették be a pénzt, mert akkor még annak a hozamát is beleszámolhatjuk a nyereségbe).
Az akció természetesen marketing jellegű és nem sok köze van a hitelezéshez. A Smava nem először hirdet ilyen programot, ám 10 százalékos negatív kamatot még sosem kínált. Az apropót most a társaság tervezett tőzsdei megjelenése adja, amihez nagy hírverést szeretne csapni. A cég tulajdonképpen két év alatt 106 eurót fizet ki egy bizonyos ügyfélkör tagjainak, és ezzel valószínűleg jobban jár, mintha hagyományos marketing eszközökre költötte volna ugyanezt a pénzt.
A Handelsblatt emlékeztet rá, hogy a hitelfelvevőknek sok személyes adatot meg kell adniuk, ez már önmagában értékes adatbázisépítő eszköz, de még a cég 11 oldalas dokumentumát is át kell tanulmányozniuk a hitelfelvétel előtt, vagyis részletesen megismertetik velük a Smava kínálatát és működési mechanizmusát. Az adatokat akkor is meg kell adni a bírálathoz, ha az ügyfél végül nem kapja meg a kölcsönt (ahhoz ugyanis hitelképesnek kell lenni), és ekkor a Smava további pénzhez jutási alternatívákat ajánl fel.
Az akció tehát jól át van gondolva, a Smava eddig már 20 millió euró hitelt közvetített ki negatív kamattal, és az ügyfelek átlagosan 67 eurót nyertek egy-egy hitelfelvétellel, ami azt jelenti, hogy a cég eddigi kampányai összesen sem kerültek 1 millió euróba. A társaság éves árbevétele ezzel szemben 440 millió euró volt, és a maga területén piacvezető Németországban.
Világ
Fontos