Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. december 5. 12:10 Világ

Áruhiány vár az angolokra, ha folytatódik a politikai bénázás

Mivel egyelőre nehezen elképzelhető, hogy a brit parlament megszavazza az ország uniós kiválásáról kötött megállapodást, egyre nagyobb figyelem irányul a rendezetlen távozás következményeire. Ebben az esetben ugyanis megszűnik az áruk szabad áramlása, és csak ellenőrzés, vámkezelés után kelhetnek át az áruszállító kamionok a La Manche csatornán.

A brit közlekedési miniszter arról tájékoztatta a kabinet tagjait, hogy a legrövidebb és legintenzívebben használt útvonalon, Dover és Calais között 87 százalékkal visszaeshet a forgalom rendezetlen brit kilépés esetén. Az állapotok normalizálódása pedig fél évet is igénybe vehet illetékesek szerint.

Míg a pénzügyminisztérium a piacra bízná a fennmaradó kapacitások elosztását, több miniszter is azt szeretné, hogy a kormány határozza meg, milyen termékek kerülhetnek fel azokra a kompokra, amelyek a nehéz hónapok alatt is átkelhetnek a csatornán. A gyógyszerek, alapvető élelmiszerek és az ivóvíz tisztításához szükséges vegyszerek fontosságát senki sem vitatja, a továbbiakban azonban már nincs egyetértés.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAbban mindenki egyetért, hogy gazdasági katasztrófa készülődik Nagy-BritanniábanA brit kormány saját elemzései szerint is csak rossz jöhet ki ebből.

„Sebességváltó vagy pástétom” – viccelődött egy hivatalnok a Financial Times cikke szerint. Emögött az áll, hogy a kereskedelmi minisztérium elsőbbséget akar adni a just in time beszállítási rendszerrel (azaz lényegében raktárkészletek nélkül) dolgozó autóipari üzemek igényeinek az olyan romlandó élelmiszerekkel szemben, mint a zöldségek és a friss húsok. Mivel a brit élelmiszerfogyasztás 30 százalékát jelenleg uniós import fedezi, az említett termékek egy időre eltűnhetnek a boltokból.

„Egy kicsit olyan lesz, mint a Szovjetunió”

– jegyezte meg egy hivatalnok.

A károk minimalizálása érdekében a kereskedelmi minisztérium olyan kikötők kapacitását akarja növelni, amelyeknek szintén van uniós forgalmuk, de eddig kevésbé használták őket, mert sokkal hosszabb a hajóút, mint Dover és Calais között.

A kiszivárogtatásoknak természetesen olyan célja is lehet, hogy nyomást gyakoroljon a parlamenti képviselőkre a jövő keddi szavazás előtt. A nyilatkozatok alapján azonban a stratégia nem működik, egyelőre annak sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy az alsóház elutasítja a kormány által az EU-val letárgyalt csomagot. Közben pedig minden egyes nappal nő annak a valószínűsége, hogy Nagy-Britannia megállapodás nélkül válik ki az EU-ból 2019. március végén.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHa az volt a cél, hogy szegényebbek legyenek, akkor mindent jól csinálnakAz EU tényleg meg akarja büntetni a stratégiai öngyilkosságot elkövető briteket, de nem is igazán tehet mást. Visszatér a G7 podcast, most a Brexit-témát járjuk körül a Concorde-os Kovács Krisztiánnal.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ áruforgalom áruhiány Brexit élelmiszerimport Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. július 25. 05:15 Világ

Kifürkészhetetlen, hogy milyen gazdaságpolitika jön, ha Trump nyer

Egyszerre védené a „dolgozó emberek", a hazai ipar és a milliárdos befektetők érdekeit, újabb vámháborút ígér, ami az exportfüggő Magyarországnak is fájhat.

Hajdu Miklós
2024. július 24. 17:39 Világ

A Lukoil-blokád csak újabb ürügy az ukrajnai magyar vétóra, meddig mehet ez?

A fegyverszállításokat ugyan nem tudja blokkolni Magyarország, de a támogatások kifizetését igen, és minden jel szerint meg is teszi, amíg lehet.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 16:23 Adat, Világ

Mennyi esélye van Kamala Harrisnek legyőzni Trumpot?

A fogadóirodák oddsai alapján 38 százalék, de az elmúlt hetekben már minden felmérés azt mutatta, hogy több, mint a regnáló elnöknek.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.