Több mint három éve írtunk arról, hogy az Aldi a kezdő diplomás regionális értékesítési vezetőknek milyen bért és juttatási csomagot ajánl. Akkor havi bruttó 812 ezer forinton húzták meg a belépő szintű fizetést, ami gyermektelen munkavállalóknál 540 ezres nettónak felelt meg. Az állás nem kis terheléssel és felelősséggel jár, hiszen a regionális vezetők 4-5 bolt üzletmenetét koordinálják,akár 150 dolgozó is tartozhat hozzájuk, és alapvetően nekik kell felelni azért, hogy a területen a lánc hozza az elvárt forgalmat. A csomag fő részét képezte három éve az Audi A4-es céges autó, illetve azzal is csábították a fiatal menedzser-jelölteket, hogy a kilencedik évtől kezdve a járandóságuk bruttó 1,3 millió forintra emelkedik.
A ma megtartott karriereseményén azonban az Aldi vezetői már azzal rukkoltak elő, hogy a belépő szintű vezetői bért (a 9 hónapos betanulás után) bruttó 1,2 millió forint fölé emelték, az Audit pedig 3-as BMW-re cserélték. Sőt, míg három éve még alapelvárás volt, hogy a jelentkezők szakirányú (vagy ahhoz közeli) felsőfokú végzettséget mutassanak fel, ma már ezt is enyhébben kezelik.
Az 1,2 millió forintos bruttó bér jelenleg 798 ezer forintos nettónak felel meg, ha a jelentkezőnek még nincs eltartott gyermeke. A legutóbbi mérések szerint a medián nettó bér a nyár végén Magyarországon 233 ezer forint volt, ez az az összeg, amelytől felfelé és lefelé is ugyanannyi ember fizetése található (vagyis ez nem az átlagbér, amely sokkal pontatlanabb, ha a fizetési skála közepét keressük).
A havi nettó 800 ezres fizetés tehát majdnem 3,5-szerese az országos középértéknek.
A kiskereskedelmet évek óta sújtja a munkaerőhiány, a szektorban kulcsfontosságú lesz ennek a nehézségnek a kezelése. A diszkont modellben működő három német gyökerű multi, az Aldi, a piacvezető Lidl és a Penny Market abból a szempontból előnyben lehet, hogy Magyarországon az utóbbi években egyértelműen ennek az üzlettípusnak nő leginkább a népszerűsége. A GfK piackutató nemrég közölt felmérése szerint a diszkontok részesedése a napi fogyasztási cikkek teljes forgalmán belül 2010-ben még csak 16 százalék volt, jelenleg már 30 százalék, 2024-re pedig elérheti a 34-36 százalékot.
A Lidl részben ennek is köszönheti, hogy tavalyi forgalmával átvette a piaci elsőséget a Tescótól, de a másik két diszkont is átlagon felüli növekedést mutatott fel.
A bolti dolgozókért folyó versenyben a láncokhoz nem tartozó kis üzletek egyre nehezebb helyzetbe kerülnek, mert bár a most bejelentett 1,2 millió forinton felüli kezdőfizetés természetesen csak a menedzserkarriert építőkre vonatkozik, az eladótérben dolgozók juttatásainál is előnyben vannak a nagy diszkontláncok.
Vállalat
Fontos