Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. április 24. 15:52 Élet, Vállalat

Havi nettó 540 ezret ad az Aldi azoknak a kezdőknek, akik nem is a pénz miatt mennek hozzá

Közzétette az Aldi Magyarország, hogy mekkora fizetést ad a kezdő regionális értékesítési vezetőinek. Ez az az állás, amihez minimálisan valamilyen szakirányú (például kereskedelmi vagy gazdasági) felsőfokú végzettség és német nyelvtudás szükséges, és ezek a munkatársak felelnek 4-5 üzlet működéséért. Olyan a munkájuk, mintha egy kisebb vállalatot üzemeltetnének a cégen belül, az ő feladatuk az elvárt forgalom elérése, és régiótól függően 120-150 bolti eladó és pénztáros munkájáért.

Ezért az állásért a kezdőknek havi bruttó 812 ezer forintot fizetnek, amely gyerek nélkül 540 ezres nettó fizetésnek felel meg. Az álláshoz prémium középkategóriás autó (jellemzően egy Audi A4-es) jár magánhasználattal. A kilencedik évtől 1,3 millió forintra emelkedik a bruttó járandóság, ez gyerek nélkül számolva a jelenlegi adórendszerben nettó 864 ezer forintot jelent.

Nemrég elmentünk az Aldinak egy rendezvényére, ahol olyan fiatalokat hívtak össze, akik megfelelnek a kezdő pozíciók alapkövetelményeinek és érdeklődnek a lehetőség iránt. Amikor megszavaztatták őket arról, hogy miért szeretnének a cégnél dolgozni, a magas fizetést csak az utolsó szempontnak jelölte meg a többség.

Ebben vélhetően volt egyfajta kötelező udvariaskodás is (bár a szavazás anonim volt), de annyi mégsem, hogy a végeredményt érdemben befolyásolja: a fiatal végzősök leginkább érdekes munkát és karrierlehetőségeket keresnek.

Toborzó rendezvény az Aldinál.

Amikor azonban kérdéseket lehetett intézni az Aldi felső vezetőihez, a potenciális értékesítési vezetők többsége túl sok kreativitást nem mutatott. Leginkább csak az érdekelte őket (szintén anonim módon), hogy mit kell teljesíteni a felvételi beszélgetésen, hány körből áll a kiválasztás, és milyen típusú embereket keres a cég.

A pályakezdők a kiskereskedelmi láncnál a magas fizetés mellett egy fontos bizonytalansággal mindenképpen számolhatnak: a cég dönti el, hogy első körben az ország melyik területére helyezi őket. Vagyis lehet, hogy költözni kell egy időre az ország másik végébe, és csak a kezdeti időszak után lehet a vállalaton belül áthelyezést kérni.

Az Aldi ugyanakkor nem először hangsúlyozza, hogy neki szinte mindegy, hol dolgozik egy területi vezetője, lehet az állomáshelye Ausztráliában, Németországban vagy akár Ausztriában is, vagyis azzal próbálja csábítani a jelölteket, hogy a cég globális szervezetén belül sok lehetőség van időről-időre új országokba költözni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Vállalat Aldi fizetés kiskereskedelem Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. május 21. 16:34 Élet, Világ

Nem sietik el a boltokban használt vékony műanyag zacskók betiltását

Az Európai Unió tesz egy nagy lépést a műanyag hulladék csökkentése érdekében, de nagyon lassan és sok szempontból kritizált módon.

Torontáli Zoltán
2024. május 18. 05:41 Élet, Vállalat

Jön a szigorítás, hogy ne lehessen bármit kovászos kenyérnek hívni

Az Agrárminisztérium belenyúl a nagy magyar kovászkáoszba, de a jellemzően családi vállalkozásként működő kis kézműves pékségek mégsem lehetnek igazán boldogok.

Hajdu Miklós
2024. május 17. 13:32 Élet

Tisztulni kezd az őskáosz az elektromos rollereknél

Két hónap múlva már csak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással lehet bizonyos elektromos rollerekkel közlekedni.

Fontos

Avatar
2024. május 20. 05:13 Közélet

Mi a baja Európának a magyar alapítványi egyetemekkel, ami elvágja a diákok és kutatók külföldi útját?

Az egyetemek alapítványi fenntartása nem lenne probléma, ha a kuratóriumi tagok kiválasztása és működése nem lenne önkényes, a közpénzek útja pedig követhetetlen.

Könnyebb helyzetbe hozza a magyar kormányt az európai választás

Fennakadásokat igen, gazdasági kisiklást nem hoz az EP-választás várható kimenetele, Magyarországnak pedig jól jön a szigorúbb költségvetési felügyelet elodázódása.

Hajdu Miklós
2024. május 18. 17:24 Vállalat

Részleges gyárbezáráshoz vezetett az autóipari válság Szlovákiában

Részben bezárt egy szlovákiai motorgyár, miközben az európai elektromos autók versenyképessége egyre kétségesebb az új piaci szereplők mellett.