Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. március 18. 13:09 Vállalat

Közelharcot kell folytatnia a Volkswagennek, hogy autókat tudjon gyártani

Bár nemrég még úgy látszott, hogy az idei első félévben megoldódik az autógyártást a világ sok országában időről-időre megbénító chiphiány, most már inkább úgy tűnik, hogy a probléma egész évben megmarad.

A Volkswagen beszerzési igazgatója, Murat Aksel arról beszélt a német sajtónak, hogy a válság mélyebb, szélesebb, és tovább tart, mint gondolták, nincs rá gyors megoldás. A chipgyártók kapacitásbővítése ugyanis időigényes folyamat, nem lesz hozadéka 2022 előtt.

Ennek az az eredménye, hogy az autógyártók mindent beleadnak, hogy megszerezzék a piacon még elérhető chipkészleteket, hiszen enélkül nem tudnak termelni.

„Közelharcot folytatunk”

– fogalmazott a beszerzési igazgató. Nemrég a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, a Continental pénzügyi vezetője is arról beszélt, hogy a félvezetők hiánya valószínűleg az egész évüket nehézzé teszi.

A probléma gyökere, hogy nagyjából egy évvel ezelőtt a hagyományosan alacsony szintű raktérkészletet tartó autógyártók túl sok megrendelést mondtak vissza a félvezetőgyártóknál. A koronavírus-járvány okozta bezuhanás után ugyanis a vártnál gyorsabban állt helyre az új autók iránti kereslet, de amikor a gyártók ehhez akarták igazítani a chipbeszerzéseket, azzal kellett szembesülniük, hogy az elektronikai berendezések gyártói közben elhappolták a felszabadult kapacitásokat. A lezárások miatt ugyanis nagyon megugrott az otthoni munkához és szórakozáshoz kapcsolódót eszközök iránti kereslet, és ezekbe is rengeteg chip kell.

A Bloomberg becslése szerint idén akár 61 milliárd dollár bevételtől is eleshetnek a világ autógyártói, mert a félvezetők hiánya miatt nem tudnak elég kocsit előállítani. Az év elején a félvezetők hiánya idehaza is problémát okozott, a kecskeméti Mercedesnél január 20. és 30. között szünetelt a termelés, a győri Audinál pedig január 18-tól a hónap végéig csak egy műszakban készültek járművek.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSzázezernyi Volkswagent nem tudnak legyártani, pluszműszakokkal hoznák be a lemaradástLassan enyhül a chiphiány a német autógyártónál, de a 100-200 ezer autóra tehető kiesést be kell majd hozni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autógyártás autóipar chiphiány Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. december 12. 06:05 Közélet, Vállalat

A MÁV óriás megrendelése tarthatja életben a nyugaton felsült NER-es gyártót

Megmentheti a széteséstől a MÁV intercity flottáját a Magyar Vagonra szabott kiírás, de ezzel korszerűtlen megoldást betonozhatnak be több évtizedre.

Jandó Zoltán
2024. december 10. 06:02 Pénz, Vállalat

Kiszűrhetné az ezermilliárdos csalásokat a kormány, de nem akarja

Könnyen el lehetne érni, hogy ne történjenek a brazil kötvényes cégek sztorijához hasonló ügyek, de a kormány nem ebbe az irányba indult el.

Torontáli Zoltán
2024. december 6. 15:25 Vállalat

Sorra mennek tönkre a magyar fuvarozók a gazdaság zsugorodása miatt

A fuvarok számának csökkenése miatt a több mint 10 éve tartó krónikus és nagyon súlyos sofőrhiány is enyhülni kezdett.

Fontos

Stubnya Bence
2024. december 11. 15:37 Közélet

Aprópénzzel fékezné a lakásdrágulást a kormány, miután százmilliárdokkal gyorsította

Nagy kérdés, hogy ennyi keresletet élénkítő intézkedés mellett elég lesz-e évi 40 milliárd forint lakásépítésre ahhoz, hogy javuljon a lakhatás megfizethetősége.

Torontáli Zoltán
2024. december 11. 12:25 Adat, Élet

Idén jól jártak a nyugdíjasok a kormány tévedésével, de jövőre fordulhat a kocka

Bár a rendszer ezt elvileg kizárja, idén több százalékkal emelkedik a nyugdíjak reálértéke. Jövőre ez már biztosan nem lesz így.

Mészáros R. Tamás
2024. december 11. 06:02 Közélet, Pénz

Beindult Orbán kifektetési terve, de nem úgy, ahogy megálmodta

Elkezdett záródni az olló a ki- és beáramló jövedelmek között, de elsősorban nem a kivitt működőtőke megtérülése, hanem a háztartási vagyon külföldre vándorlása miatt.