Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. március 18. 13:09 Vállalat

Közelharcot kell folytatnia a Volkswagennek, hogy autókat tudjon gyártani

Bár nemrég még úgy látszott, hogy az idei első félévben megoldódik az autógyártást a világ sok országában időről-időre megbénító chiphiány, most már inkább úgy tűnik, hogy a probléma egész évben megmarad.

A Volkswagen beszerzési igazgatója, Murat Aksel arról beszélt a német sajtónak, hogy a válság mélyebb, szélesebb, és tovább tart, mint gondolták, nincs rá gyors megoldás. A chipgyártók kapacitásbővítése ugyanis időigényes folyamat, nem lesz hozadéka 2022 előtt.

Ennek az az eredménye, hogy az autógyártók mindent beleadnak, hogy megszerezzék a piacon még elérhető chipkészleteket, hiszen enélkül nem tudnak termelni.

„Közelharcot folytatunk”

– fogalmazott a beszerzési igazgató. Nemrég a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, a Continental pénzügyi vezetője is arról beszélt, hogy a félvezetők hiánya valószínűleg az egész évüket nehézzé teszi.

A probléma gyökere, hogy nagyjából egy évvel ezelőtt a hagyományosan alacsony szintű raktérkészletet tartó autógyártók túl sok megrendelést mondtak vissza a félvezetőgyártóknál. A koronavírus-járvány okozta bezuhanás után ugyanis a vártnál gyorsabban állt helyre az új autók iránti kereslet, de amikor a gyártók ehhez akarták igazítani a chipbeszerzéseket, azzal kellett szembesülniük, hogy az elektronikai berendezések gyártói közben elhappolták a felszabadult kapacitásokat. A lezárások miatt ugyanis nagyon megugrott az otthoni munkához és szórakozáshoz kapcsolódót eszközök iránti kereslet, és ezekbe is rengeteg chip kell.

A Bloomberg becslése szerint idén akár 61 milliárd dollár bevételtől is eleshetnek a világ autógyártói, mert a félvezetők hiánya miatt nem tudnak elég kocsit előállítani. Az év elején a félvezetők hiánya idehaza is problémát okozott, a kecskeméti Mercedesnél január 20. és 30. között szünetelt a termelés, a győri Audinál pedig január 18-tól a hónap végéig csak egy műszakban készültek járművek.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSzázezernyi Volkswagent nem tudnak legyártani, pluszműszakokkal hoznák be a lemaradástLassan enyhül a chiphiány a német autógyártónál, de a 100-200 ezer autóra tehető kiesést be kell majd hozni.

Vállalat autógyártás autóipar chiphiány Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2022. augusztus 10. 14:54 Vállalat, Világ

Bezárnak a csemegepultok, mert nincs ember, aki kiszolgálná a vevőket Németországban

Újabb szektorban, a kiskereskedelemben lett égető a munkaerőhiány Németországban.

Avatar
2022. augusztus 10. 13:04 Közélet, Vállalat

Több ügyet vonhattak össze a Ryanair ellen, mert az áremelésért önmagában nem lenne büntethető

A légitársaságra kiszabott 300 millió forint nem számít túl nagy fogyasztóvédelmi bírságnak, de érdekes lesz látni, hogy pontosan miért kapta a cég.

Váczi István
2022. augusztus 9. 13:38 Vállalat

Leállították a Barátság kőolajvezeték Magyarországot kiszolgáló ágát

Leállították múlt héten a kőolajszállítást Ukrajnán keresztül a Barátság kőolajvezeték déli ágán, amely Magyarországot, Csehországot és Szlovákiát szolgálja ki.

Fontos

Stubnya Bence
2022. augusztus 11. 14:24 Világ

Forradalmi az amerikai klímavédelmi csomag, de az 1,5 fokos célt bukjuk vele

Több amerikai elnök is nekifutott már, de ez az első alkalom, hogy egy klímacsomagot sikerült átnyomni a szenátuson. Ez nagy dolog, még ha sok baj is van a törvénnyel.

Avatar
2022. augusztus 11. 04:34 Világ

Őrültség rakétákkal lőni Európa legnagyobb atomerőművét, de lehet-e Csernobil Zaporizzsjából?

Példa nélküli, hogy egy működő atomerőmű körül harcok dúljanak, a felek egymást vádolják azzal, hogy nukleáris katasztrófát kockáztatnak.

Bucsky Péter
2022. augusztus 10. 04:34 Közélet

Ha fel kell adni a 480-as üzemanyagárat, kétszeresen is az EU-ra mutogathat a kormány

Áfából a magyar autósok fizetik a legtöbbet az üzemanyagok után, a kormány mégis a jövedéki adót csökkentette, amely már a kötelező uniós minimumot sem éri el.