Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. március 18. 13:09 Vállalat

Közelharcot kell folytatnia a Volkswagennek, hogy autókat tudjon gyártani

Bár nemrég még úgy látszott, hogy az idei második félévben megoldódik az autógyártást a világ sok országában időről-időre megbénító chiphiány, most már inkább úgy tűnik, hogy a probléma egész évben megmarad.

A Volkswagen beszerzési igazgatója, Murat Aksel arról beszélt a német sajtónak, hogy a válság mélyebb, szélesebb, és tovább tart, mint gondolták, nincs rá gyors megoldás. A chipgyártók kapacitásbővítése ugyanis időigényes folyamat, nem lesz hozadéka 2022 előtt.

Ennek az az eredménye, hogy az autógyártók mindent beleadnak, hogy megszerezzék a piacon még elérhető chipkészleteket, hiszen enélkül nem tudnak termelni.

„Közelharcot folytatunk”

– fogalmazott a beszerzési igazgató. Nemrég a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, a Continental pénzügyi vezetője is arról beszélt, hogy a félvezetők hiánya valószínűleg az egész évüket nehézzé teszi.

A probléma gyökere, hogy nagyjából egy évvel ezelőtt a hagyományosan alacsony szintű raktérkészletet tartó autógyártók túl sok megrendelést mondtak vissza a félvezetőgyártóknál. A koronavírus-járvány okozta bezuhanás után ugyanis a vártnál gyorsabban állt helyre az új autók iránti kereslet, de amikor a gyártók ehhez akarták igazítani a chipbeszerzéseket, azzal kellett szembesülniük, hogy az elektronikai berendezések gyártói közben elhappolták a felszabadult kapacitásokat. A lezárások miatt ugyanis nagyon megugrott az otthoni munkához és szórakozáshoz kapcsolódót eszközök iránti kereslet, és ezekbe is rengeteg chip kell.

A Bloomberg becslése szerint idén akár 61 milliárd dollár bevételtől is eleshetnek a világ autógyártói, mert a félvezetők hiánya miatt nem tudnak elég kocsit előállítani. Az év elején a félvezetők hiánya idehaza is problémát okozott, a kecskeméti Mercedesnél január 20. és 30. között szünetelt a termelés, a győri Audinál pedig január 18-tól a hónap végéig csak egy műszakban készültek járművek.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSzázezernyi Volkswagent nem tudnak legyártani, pluszműszakokkal hoznák be a lemaradástLassan enyhül a chiphiány a német autógyártónál, de a 100-200 ezer autóra tehető kiesést be kell majd hozni.

Vállalat autógyártás autóipar chiphiány Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Fabók Bálint
2021. április 8. 06:03 Vállalat

Európa egyik leggyorsabban növekvő cége lett a kisvárdai kick-box-bajnok családi vállalkozása

A független mobilokat áruló FirstPhone egy telítettnek hitt piacon találta meg a rést, rohamtempóban nő, és már 34 üzlete van.

Váczi István
2021. április 6. 10:28 Vállalat

Külföldön is felfigyeltek a magyar jacuzzigyártó sikereire

Nem sok magyar családi vállalkozásról ír egy nagy nemzetközi hírügynökség, de a masszázsmedencéiről ismert Wellis Magyarországgal most ez is megtörtént.

Torontáli Zoltán
2021. április 4. 07:29 Vállalat

Személyzet nélküli boltokkal szórná tele az országot egy magyar vállalkozás

Futurisztikus automata bolttal lép szintet egy 30 éve konyhai gépekkel foglalkozó magyar családi vállalkozás, a Kende Gastro Zrt.

Fontos

Stubnya Bence
2021. április 10. 06:58 Podcast

A legjobb iskolai teljesítmény sem hoz annyi vagyont, mint az öröklés

G7 Podcast! A magas jövedelem mellett a szülők vagyona is komoly előnyt ad az életben a fiataloknak. Hogy mekkorát, arról Darvas Zsolttal beszélgettünk az új kutatása alapján.

Torontáli Zoltán
2021. április 9. 06:25 Adat

Nagyítóval kell keresni az árkülönbséget az Aldi, a Lidl és a Penny Market között

Tizennégy hónapja vásárolunk a diszkontokban, de most tényleg feltehetjük a kérdést: van bármi különbség a három lánc között? És hogyan állnak a Tescóhoz képest?

Avatar
2021. április 8. 17:05 Világ

Merkel visszavonulása után akár fel is értékelődhet Magyarország szerepe

Az idei választások után új kormánykoalíció jön, és a Danube Capital elemzése szerint az új korszakban, illetve a járvány hatására akár még vonzóbbak is lehetünk a német ipar számára.