Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. március 18. 13:09 Vállalat

Közelharcot kell folytatnia a Volkswagennek, hogy autókat tudjon gyártani

Bár nemrég még úgy látszott, hogy az idei első félévben megoldódik az autógyártást a világ sok országában időről-időre megbénító chiphiány, most már inkább úgy tűnik, hogy a probléma egész évben megmarad.

A Volkswagen beszerzési igazgatója, Murat Aksel arról beszélt a német sajtónak, hogy a válság mélyebb, szélesebb, és tovább tart, mint gondolták, nincs rá gyors megoldás. A chipgyártók kapacitásbővítése ugyanis időigényes folyamat, nem lesz hozadéka 2022 előtt.

Ennek az az eredménye, hogy az autógyártók mindent beleadnak, hogy megszerezzék a piacon még elérhető chipkészleteket, hiszen enélkül nem tudnak termelni.

„Közelharcot folytatunk”

– fogalmazott a beszerzési igazgató. Nemrég a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, a Continental pénzügyi vezetője is arról beszélt, hogy a félvezetők hiánya valószínűleg az egész évüket nehézzé teszi.

A probléma gyökere, hogy nagyjából egy évvel ezelőtt a hagyományosan alacsony szintű raktérkészletet tartó autógyártók túl sok megrendelést mondtak vissza a félvezetőgyártóknál. A koronavírus-járvány okozta bezuhanás után ugyanis a vártnál gyorsabban állt helyre az új autók iránti kereslet, de amikor a gyártók ehhez akarták igazítani a chipbeszerzéseket, azzal kellett szembesülniük, hogy az elektronikai berendezések gyártói közben elhappolták a felszabadult kapacitásokat. A lezárások miatt ugyanis nagyon megugrott az otthoni munkához és szórakozáshoz kapcsolódót eszközök iránti kereslet, és ezekbe is rengeteg chip kell.

A Bloomberg becslése szerint idén akár 61 milliárd dollár bevételtől is eleshetnek a világ autógyártói, mert a félvezetők hiánya miatt nem tudnak elég kocsit előállítani. Az év elején a félvezetők hiánya idehaza is problémát okozott, a kecskeméti Mercedesnél január 20. és 30. között szünetelt a termelés, a győri Audinál pedig január 18-tól a hónap végéig csak egy műszakban készültek járművek.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSzázezernyi Volkswagent nem tudnak legyártani, pluszműszakokkal hoznák be a lemaradástLassan enyhül a chiphiány a német autógyártónál, de a 100-200 ezer autóra tehető kiesést be kell majd hozni.

Vállalat autógyártás autóipar chiphiány Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán Stubnya Bence
2021. szeptember 17. 06:44 Vállalat

Kozmetikázhatják a tízmilliárdos veszteséget, amit Mészáros Lőrinctől vállalt át az állam

Hatalmasat fordult idén az energiaszektor, és ennek köszönhetően nyár végén elkezdhetett nyereséget termelni az évek óta veszteséges Mátrai Erőmű.

Torontáli Zoltán
2021. szeptember 15. 14:13 Vállalat

Bedobja a törölközőt a gyártó, amelynek oltásából félmilliót vett volna Magyarország

Nem kezdi el a gyártást a Curevac, de nem száll ki teljesen a piacból.

Jandó Zoltán
2021. szeptember 13. 13:42 Vállalat

Milliárdokat bukott egyetlen félidő alatt a Fradi

Az Európa Liga menetrendje és a jegyárak ismeretében már elég jól megbecsülhető, mennyi bevételtől esett el az FTC azzal, hogy a BL helyett az EL-ben indul.

Fontos

Hajdu Miklós
2021. szeptember 19. 17:03 Adat

Egy órát sem kell utazni, és egészen megváltoznak az életkörülmények az országon belül

Észak-Magyarország több szempontból is az unió egyik legkedvezőtlenebb életkilátásokkal kecsegtető régiója, de más hazai térségekben sem sokkal jobb a helyzet.

Torontáli Zoltán
2021. szeptember 19. 07:11 Adat

Tényleg olcsóbb a Lidl külföldön?

Elvégeztük ugyanazt a nagy bevásárlást egy francia és egy magyar Lidlben, és az eredmény több szempontból is tanulságos lett.

Hobot Péter
2021. szeptember 18. 16:25 Világ

Az arab világ alapjait változtatja meg az afganisztáni kivonulás

A konfliktusok súlypontja a Közel-Keletről Afganisztán felé tolódik, ahol Kína és Pakisztán, illetve India és Irán szövetsége nézhet szembe egymással.