Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2020. október 5. 15:42 Vállalat

Százával zárja be üzleteit a H&M és a Zara

A Magyarországon is piacvezető ruhaipari vállalat, a H&M növekedésében éveken át korlátot jelentett, hogy elhanyagolta az online terjeszkedést. A 2017-es beszámolójában még magának is felrótta, hogy az üzletek csökkenő látogatottságát nem kompenzálják a webshopos vásárlások.

A svéd gyökerű fast fashion lánc ezért az elmúlt években igyekezett erősíteni az online lábát, és ezt az átmenetet jelentősen felgyorsítja a koronavírus. A többi ruhaipari céghez hasonlóan az H&M-et is érzékenyen érintette a járvány. Üzletei 80 százalékát be kellett zárnia tavasszal, a második negyedévben pedig felére csökkent a forgalma.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTonnaszámra égetik az új ruhákat, és már a divatipar is kezd beleőrülni a saját értelmetlen tempójábaSorban mennek tönkre a ruhakereskedők, de problémáik nem a járvánnyal kezdődtek. Mit árul el a lyukasztott farmer a divatipar fenntarthatatlanságáról?

A második negyedévben ötmilliárd svéd koronás (171 milliárd forintos) vesztesége volt a cégnek. A harmadik negyedévben ismét nyereséges lett, de forgalma 16 százalékkal elmaradt az előző év hasonló időszakától. A csökkenő forgalom és az előretörő online vásárlás hatására a H&M a múlt héten bejelentette, hogy üzleteinek öt százalékát, 250-et bezár jövőre*egészen pontosan 350 zár be, és 100 új nyílik majd meg., a megmaradó boltok egy része pedig a webshopos vásárlást kiszolgáló elosztóközponttá válhat. 

A ruhakereskedelem tartós átalakulásával számol a legnagyobb ruhaipari cég, a spanyol Inditex is, amelynek márkái közé tartozik többek között a Zara, a Bershka, a Pull&Bear, a Massimo Dutti vagy a Stradivarius is. Az Inditex látványosabb átalakításba kezd mint a H&M: üzletei közel húsz százalékát, 1200-at zár be, és 450 nagyobb és “magasabb minőségű” üzletet nyit meg “prémium helyszíneken”. A két említett nagy láncon kívül számos, Magyarországon kevésbé ismert ruhalánc zár be több száz ruhaboltot.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkItt az idő felhagyni a kényszeres ruhavásárlássalA fast fashion olcsóságának nehéz ellenállni, azonban az impulzusvásárlásra felépített modellnek az olajiparhoz hasonlítható pusztító hatása van az élővilágra.

Arról egyelőre nincs hír, hogy Magyarországot érintik-e a boltbezárások. Nálunk a H&M a legnagyobb ruházati cég a tavalyi 58 milliárd forintos árbevételével, a 27 milliárdos forgalmú C&A és a 25 milliárdos Zara előtt.

Ahogy korábban írtunk róla, a ruhakereskedelem Magyarországon is összeomlott a tavaszi korlátozások alatt, áprilisban mintegy 90 százalékkal zuhant a szektor forgalma. Júliusban a forgalom ugyan elérte a tavalyit, ám kérdéses, hogy ez mennyire marad meg tartósan, és mekkora szerepe volt ebben az elhalasztott vásárlásoknak. Augusztusban közel tíz százalékkal alacsonyabb volt a forgalom, mint tavaly ilyenkor.

 

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat fast fashion h&m ruhaipar Zara Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Nagy Zsolt
2024. március 26. 04:37 Vállalat

Dollármilliókat spórol a gyártóknak egy magyar fejlesztés, ami megmutatja, hogyan lehetnek extra hatékonyak

Az EPIC Innolabs adatelemzéssel és szimulációk készítésével segíti a termelés optimalizálását többek között olyan multiknak, mint az Audi vagy az Apollo Tyres.

Torontáli Zoltán
2024. március 20. 12:40 Adat, Vállalat

Egyre összetettebb problémát jeleznek a magyarországi munkaerőköltség, bér és árfolyam adatok

Gyors ütemben nő Magyarországon a munkaerő költsége, euróban nézve is, a dolgozók azonban még nagyobb béremelést szeretnének. Mi lesz így ebből?

Torontáli Zoltán
2024. március 14. 09:11 Vállalat

A Bookingot milliárdokra büntette a GVH pszichés nyomásgyakorlás miatt, mit fog csinálni most a Temuval?

A Booking nyomásgyakorlása piskóta a Temu gyakorlatához képet, sőt ez a fajta marketing a Temu működésének lényege. Ezt kaszálhatja el a magyar hatóság a magyar e-kereskedők panaszára indított eljárásban?

Fontos

Elek Péter
2024. március 27. 04:34 Pénz

Tényleg olyan fantasztikus a világ első számú sztárrészvénye?

Eddig nagyon jó és meggyőző sztori volt az Nvidia, de merész dolog azt feltételezni, hogy növekedése a következő években is töretlen marad.

G7.hu
2024. március 26. 19:00 Közélet

Új tulajdonoshoz kerül a G7

A Telex vezetői által alapított Gazdrovat Kft.-hez kerül a G7 gazdasági portál.

Pálos Máté
2024. március 26. 16:40 Adat, Élet

Sokkal többe kerültek az adófizetőknek a Most vagy soha! első heti nézői, mint a Kincsemé

Nézőszámban az első héten nagyjából sikerült elérni a Kincsem szintjét, az állami támogatáshoz viszonyítva azonban más a helyzet.