Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2020. május 30. 07:01 Vállalat

Tavaly több mint 170 milliárdnyi bevételt hoztak Mészárosék építőipari cégei

Egy kivételével az összes, Mészáros Lőrinc és családja érdekeltségébe tartozó építőipari cég beszámolt a 2019-es teljesítményéről. Az eddig jelentő öt társaság együttes árbevétele a 180 milliárd forintot közelíti, nyereségük pedig meghaladja a 23 milliárdot. A végső összeg viszont ennél is jóval magasabb lehet, hiszen a sorból pont az a ZÁÉV hiányzik, amely az elmúlt években hihetetlen növekedést mutatott fel, és épp tavaly év elején került a család holdingcégéhez. 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHárman maradtak versenyben a budapesti atlétikai stadion építéséértKönnyen lehet, hogy ugyanaz a konzorcium húzza fel a 2023-as budapesti atlétikai világbajnokságra épülő stadiont, amely a 190 milliárdos Puskást is építette.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Liget-projekt 150 milliárdjának kétharmada kormányközeli vállalkozókat gazdagítottAz eddig elköltött pénz 40 százaléka végső soron két céghez vándorolt, és mindkettő köthető Orbán Viktor vejéhez, Tiborcz Istvánhoz.

Rekordév a birodalom alapcégénél

A Mészárosékhoz köthető építőipari vállalatok számainak egy része már korábban is ismert volt. A cégbirodalom alapját jelentő két vállalatot a Mészáros és Mészáros Kft-t, illetve az R-Kord Kft-t ugyanis a felcsúti vállalkozó részben betolta tőzsdei vállalatába, így ezek néhány adata már az Opus Nyrt. beszámolójában is megjelent (pdf). Már abból a dokumentumból tudni lehetett, hogy a Mészáros és Mészáros 87,4 milliárdos árbevétellel és közel 12 milliárdos adózott nyereséggel abszolút rekordévet zárt. Utóbbi több mint kétszerese a korábbi csúcsnak. Az R-Kord ugyan az előző két üzleti év eredményeit nem érte el, de így sem volt okuk panaszra, a 35 milliárdos árbevétel és 4 milliárdos profit mellett.

 

A két cég tulajdonképpen a teljes nyereséget ki is fizette osztalékként: a tulajdonosok összesen 15,8 milliárd forintot vehettek ki. Ennek kicsit kevesebb, mint a fele (49 százaléka) ment közvetlenül Mészáros Lőrinc és felesége bankszámlájára, míg a többit az Opus Nyrt. kapja.*Egészen pontosan az osztalékot a két vállalatot összefogó Mészáros Építőipari Holding kapja, és utalja is tovább egyből a közgyűlés döntése értelmében a tulajdonosainak. Ennek a cégnek a 49 százalékát tartja a kezében Mészáros Lőrinc és felesége, és 51 százalékát a szintén a felcsúti milliárdos többségi tulajdonában lévő Opus Nyrt.

Szintén tudni lehetett az Opus bekebelezésével részben Mészárosékhoz kerülő Euro General eredményeit is. A magasépítéssel foglalkozó társaság 5,7 milliárd forint bevételt ért el, és a többi céghez képest gyengébb nyereségszámokat mutatott fel.

Az újabb vállalatoknak is jól ment

Van azonban a Mészáros-családnak egy másik magasépítésben aktív vállalata is, a felcsúti vállalkozó gyerekei által alapított Fejér B.Á.L., amely főleg az állami megrendeléseinek köszönhetően sokkal nagyobb pályán játszik. Egy konzorcium tagjaként ők végezhették a bontási munkákat a Nemzeti Atlétikai Központ helyén 4 milliárd forintért, építenek iskolát Biatorbáryon 6 milliárdért, és úgy általában is, a cég 2015-ös alapítása óta 136 milliárdnyi közbeszerzést nyertek el egyedül, vagy más cégekkel közösen*Ebből a teljesen önállóan elnyert munkák értéke 23,6 milliárd forint volt a Bisnode adatai szerint..

Ennek fényében nem meglepő, hogy még úgy is jóval nagyobb bevételt hoztak 2019-ben az Euro Generálnál, hogy ez az évük mind árbevétel, mind nyereség soron gyengébb lett az előzőnél.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA járvány árnyékában 100 milliárdnyi közbeszerzést húzott be Mészáros Lőrinc és üzleti köreBár számos állami beruházás elakadt a koronavírus-helyzet miatt, az igazán nagy közbeszerzések elé a járvány sem gördíthet akadályt.

Árbevételben V-Híd Zrt. sem tudta azt hozni, mint 2018-ban, abban az évben, amikor Mészárosék tulajdonába került. Persze ez annyira nem meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy tavalyelőtt duplázni tudták a forgalmukat, a nyereségüket pedig ennél is nagyobb mértékben növelték. Utóbbi ráadásul ezúttal is tovább emelkedett: 2019-ben az adózott eredmény már a 6 milliárdot közelítette.

 

Van még tartalék a rendszerben

Így jön ki az öt cégnek összesen a 180 milliárdot közelítő árbevétel, és a 23 milliárdos nyereség. Ez pedig, ha megjön a Záév beszámolója ennél is sokkal több lehet. Utóbbi vállalat ugyanis brutálisan sok állami megbízást kapott az elmúlt években:

  • egy másik kormányközeli céggel közösen ők építették a 190 milliárdos Puskás stadiont
  • ugyanezzel a vállalattal építik a 26 milliárdos Új Néprajzi Múzeumot
  • Nagykanizsán egyedül egy 10 milliárdos multinacionális csarnokot húznak fel
  • hatmilliárdot kapnak a Nyugat Magyarországi Utánpótlás Nevelési Centrum kivitelezéséért
  • közel ötmilliárdért építenek Jég- és Curling csarnokot az UTE-nek

és még hosszan lehetne sorolni. Csak Mészárosék tulajdonszerzése óta, illetve az azt közvetlenül megelőző hetekben 29 milliárdnyi közbeszerzést nyertek el önállóan, és másfélszer ennyit másokkal közösen. A korábbi megbízásaikkal együtt pedig egy cseppet sem lenne meglepő, ha a 2018-as 70 milliárdos árbevételt és 5,6 milliárdos profitot 2019-ben is hozni tudták volna.

A család építőipari cégeinek kilátásai pedig véletlenül sem csak a Záév és a Fejér B.Á.L. tízmilliárdokban mérhető rendelésállománya miatt kifejezetten kedvezőek. A Mészáros és Mészáros Kft-nek és az R-Kordnak ennél is jóval több megbízása van. Az Opus beszámolójában azt írták, hogy

előbbi 146,3, utóbbi 86 milliárd forintos szerződésállománnyal rendelkezett 2019 végén.

A két vállalat pedig azóta is nyert el állami megbízásokat, az R-Kord például 9,5 milliárdért dolgozhat a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között a vasúton, és 47 milliárdért villamosíthatja a Püspökladány és Biharkeresztes közötti vasútvonalat a Strabaggal közösen.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEzen a térképen megnézheted, dolgozik-e a közeledben Mészáros LőrincAz osztráktól az ukrán határig terjednek a Mészáros és Mészáros Kft. aktuális feladatai, amelyek között már gázszerelésből van a legkevesebb. A nagy pénzt az út-, vasút-, híd- és víziközmű-építések hozzák.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNehezen kerülheted el Mészáros Lőrinc pénzgyárát, ha vonatra szállszAz R-Kord Kft. 124 milliárd forintos aktuális szerződésállománya az ország vasúthálózatának nagy részét lefedi.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA járvány árnyékában 100 milliárdnyi közbeszerzést húzott be Mészáros Lőrinc és üzleti köreBár számos állami beruházás elakadt a koronavírus-helyzet miatt, az igazán nagy közbeszerzések elé a járvány sem gördíthet akadályt.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Fejér B.Á.L. Mészáros és Mészáros Kft. Mészáros Lőrinc R-Kord Kft V-Híd Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.