Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. május 31. 16:25 Közélet, Pénz

Nagyon jól fizet a Puskás stadion építése

Kiemelkedően jó évet zárt az a két építőipari vállalat, amely tavaly elnyerte az új Puskás stadion tervezésére és építésére kiírt közbeszerzést. Mind a Magyar Építő Zrt., mind a Záév duplázni tudta árbevételét, nyereségük pedig ennél is nagyobb mértékben emelkedett. A Magyar Építő ki is fizette a profitot a tulajdonosoknak – a lánc végén a WHB-ból ismert Paár Attilának és az Épkar-tulajdonos Szeivolt Istvánnak – akik így 1,2 milliárd forinttal gazdagodhattak.

Pedig tavaly a beruházásnak még csak egy kisebb része készült el, így ennek megfelelően a nettó 150 milliárdos megbízási díjnak is csak a töredéke folyhatott be a vállalatokhoz. Hogy pontosan mennyi, azt nem tudni, a szerződés, fizetés ütemezését részletező mellékletét ugyanis nem hozták nyilvánosságra.

 


Az azonban biztosra vehető, hogy a Puskás így is meghatározó részét adta a Záév 35, illetve a Magyar Építő bő 24 milliárdos forgalmának. A projekt mérete pedig előrevetíti, hogy a jövőben tovább nőhet a két cég, hiszen csak ebből a beruházásból 100 milliárdot meghaladó bevételre számíthatnak a következő két évben. Az új aréna – aminek az építését az idén 60 millió adóforintból promótálják – ugyanis a tervek szerint 2019 végére készül el.

Persze a két érintett vállalat nem csak a Puskásnak köszönhetően jutott állami megrendelésekhez. A Záév építette például 13 milliárdért szintén konzorciumban a Haladás tavaly novemberben átadott stadionját, kaptak egy közel 12 milliárdos megbízást a Testnevelési Egyetemtől, de dolgoztak a „Gül Baba türbe” és környezetének komplex rekonstrukcióján is az MNV kérésére szűk 2 milliárdért.

A Magyar Építő is hasonlóan jól hasított, nem kis részben a jegybanki alapítványoknak hála. Ők kaptak ugyanis megbízást két Budai Várban található ingatlan felújítására is a Pallas Athéné Domus Animae Alapítványtól. A Csónak utcai projektet 3,6, az Úri utcai fejlesztést 4,5 milliárdos ajánlattal nyerték el.

A Magyar Építőt – illetve az azt birtokló Kőrösaszfalt Zrt-t – a Duna Aszfalttól vette meg tavaly nyáron az Épkar és a West Hungária Bau. Ennek a két cégnek is csodálatosan ment tavaly. Az Épkar árbevétele 3,8 milliárd forintról  16 milliárd forintra, nyeresége pedig 1,4 milliárdra nőtt, ebből Szeivolt István 800 millió forint osztalékot vett ki. A WHB ennél is nagyobbat hasított, 41 milliárd forintos árbevétele és ötmilliárd forintos nyeresége lehetővé tette, hogy a tulajdonosok 2,5 millárd forint osztalékot vegyenek ki a cégből.

Közélet Pénz Magyar Építő Puskás Ferenc stadion Záév Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Fabók Bálint
2020. május 29. 06:29 Közélet

Megalapította első cégét, azonnal megpályázott nyolcmilliárd forint állami támogatást, és nyert

Sok ezren vesztették el a munkájukat a turizmusban, de ahelyett, hogy rajtuk segítettek volna, inkább a leggazdagabb magyarok között osztottak szét 83 milliárdot egy kirívóan visszás pályázaton.

Jandó Zoltán
2020. május 27. 08:23 Közélet

Kilencvenmilliárdért építi meg az új Duna-hidat Paksnál a kormány kedvenc útépítője

A hídra főleg a paksi atomerőmű bővítése miatt van szükség, és 25 kilométernyi utat is építhet hozzá a Duna Aszfalt a következő három évben.

Váczi István
2020. május 27. 06:29 Közélet

Mire vége a járványnak, nagyon felkészültek leszünk rá

Az egészségügyi felszerelések terén önellátásra törekszik a kormány, sőt, mintha ezt más ágazatokra is ki akarná terjeszteni, ami furcsa egy nyitott gazdaságban.

Fontos

Jandó Zoltán
2020. május 29. 15:31 Vállalat

Öt év alatt 91 milliárdnyi profitot termelt Simicska Lajos útépítő utódja

Több mint 157 milliárdnyi árbevételt és 24,4 milliárdos profitot hozott 2019-ben a Duna Aszfalt. Ez nemcsak a cég, hanem a teljes magyar építőipar történetében rekord.

Jandó Zoltán
2020. május 28. 15:04 Vállalat

“Az idei nyár Budapesten katasztrófa lesz”

Egyelőre csak vidéken indul újra a turizmus, a fővárosban kilátástalan a helyzet. Interjú a Danubius vezérigazgatójával.

Jandó Zoltán
2020. május 28. 06:40 Vállalat

Több tízezer magyar munkahely úszhatott el a későn jött segítségen

A gazdasági szereplők közül sokan attól tartanak, hogy a késéshez hasonló, vagy még rosszabb hatása lehet, ha túl hamar megszüntetik a kurzarbeitot.