Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. október 10. 11:34 Vállalat

Az Audival szövetkezve mérhet csapást az olajcégekre az Amazon

Amikor tavaly júniusban az Amazon 14 milliárd dollárért felvásárolta az amerikai Whole Foods élelmiszerláncot, nagyot esett a rivális kiskereskedelmi társaságok tőzsdei árfolyama. A befektetők attól féltek, hogy az internetes behemót ugyanúgy lenyomja majd az árakat, mint az e-kereskedelemben.

Ennél jóval kisebb visszhangot keltett, hogy miután az Audi bemutatta E-tron névre keresztelt elektromos autóját, az is kiderült: az autógyártó az Amazonnal szövetkezve otthoni töltőket kínál a modell vásárlóinak. A Bloomberg Businessweek cikke szerint ez fenyegetés lehet a nagy olajvállalatok számára, hiszen a töltés kényelmesebbé tételén keresztül lökést adhat az elektromos autók elterjedésének, ami csökkentené az üzemanyagok iránti igényt. Sőt, olcsóbbá is válhat a töltés, ha éjszaka pontosan akkor történik a folyamat, amikor a legolcsóbb az áram.

Miközben az olajcsúcs (peak oil) kifejezés 10 évvel ezelőtt még arra vonatkozott, hogy meddig növekedhet a kőolaj kitermelése, azaz mikor kezdenek apadni a készletek, ma már sokkal inkább az igények tetőzését értik alatta. Ami nagyon nem mindegy az olajvállalatok szempontjából. Részben ez a magyarázata annak, hogy 

míg 2008 nyarán az Exxon volt a világ legértékesebb tőzsdei cége, ma már az első tízben maradásért is küzdenie kell.

Ami probléma az olajipari cégek és befektetőik számára, nagyon is üdvözlendő folyamat a környezet- és klímavédelem szempontjából. A kérdés inkább az, meg lehet-e szabadulni a fosszilis energiahordozóktól elég gyorsan ahhoz, hogy el lehessen kerülni az éghajlatváltozás katasztrofális következményeit.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKorábban teheti tönkre az életünket a klímaváltozás az ENSZ új jelentése szerint, mint eddig gondoltukHa nem változtatunk, már 2040-re komoly válság lesz a Földön a klímaváltozás miatt. Úgy tűnik, a 1,5 fokos felmelegedés lesz az új küszöb.

Ami a pedig a magyar gazdaságot illeti, fontos lenne, hogy az Audi ugyanolyan sikeres legyen az elektromos autóival, mint a belső égésű motorral hajtottakkal. Győrben ugyan elsősorban még az utóbbiak és azok részegységei készülnek, de már elkezdődött az elektromotorok gyártása, és nemrég bejelentették, hogy teljes elektromos járművek is legördülnek majd az ottani futószalagokról.

Az Audit árbevétel alapján csak egy cég előzi meg idehaza, a Mol, amely már szintén elkezdte a felkészülést arra az időszakra, amikor csökkenni fog az igény a benzin és gázolaj iránt. A vállalat 2030-ig szóló stratégiája szerint a feldolgozott kőolajból a mostani 70 helyett csak 50 százalékban készül majd üzemanyag*legalábbis ebbe az irányba mozdulnak el, a többiből különböző vegyipari alapanyagok. A társaság szintén az átalakulás jegyében épít napelemparkokat, száll be a közösségi közlekedésbe Budapesten és Debrecenben, valamint bővíti fogyasztói szolgáltatásait egyebek mellett belvárosi, nem benzinkúthoz kötött kávézóval.

Vállalat amazon Audi elektromos autó Mol olajcégek töltés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2019. szeptember 13. 06:57 Vállalat

Panellakásból indult magyar cég robotizálja a legnagyobb multikat

Hárommilliárdos vállalkozássá nőtt három fiatal magyar mérnök robotos cége. A munkaerőhiány érezhetően pörgeti a robotok iránti keresletet nemcsak Magyarországon, hanem az egész régióban.

Váczi István
2019. szeptember 12. 16:20 Vállalat

Tényleg baj van a világgazdasággal, alig vesznek új repülőket

Nemcsak a repülési tilalommal sújtott Boeing szenved, az Airbustól is alig rendeltek új repülőgépeket az idén.

Hajdu Miklós
2019. szeptember 11. 16:26 Vállalat

Az első dominó lehet az Electrolux 800 fős leépítése

Nem meglepő az adatok tükrében, hogy az Electrolux a létszámleépítés mellett döntött. Ha a közeljövőben több hasonló bejelentést hallunk majd, sajnos akkor sem lesz okunk csodálkozni.

Fontos

Kasnyik Márton
2019. szeptember 13. 15:11 Pénz

Ha a béremelkedést akarják eltüntetni, jöhet a 444 forintos euró

Ha a jegybank célja a gyenge forinttal a versenyképesség javítása, akkor nem kell megállniuk 333 forintnál.

Stubnya Bence
2019. szeptember 12. 06:51 Élet, Világ

Alig használják több ezer tudós klímaváltozás elleni kedvenc fegyverét

A világ károsanyag-kibocsátásának 15 százalékát adóztatják jelenleg, és csak az országok töredékében olyan mértékben, amivel el lehetne érni a párizsi klímacélokat. A közgazdászok imádják a szén-dioxid-adót, a világ nem annyira. De miért?

Torontáli Zoltán
2019. szeptember 11. 07:05 Adat, Élet

Ugyanilyen kevés pénzből is lehetne jobb egészségügyet működtetni

Vannak még európai országok, amelyek olyan keveset költenek egészségügyre, mint mi, de szinte kivétel nélkül jobb szolgáltatást hoznak ki belőle, és náluk az emberek is tovább élnek.